shethengst word te sterk..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

shethengst word te sterk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 18:52

bij m'n verzorgshets loopt ook een hengstje van bijna 1 jaar oud.. en t word me toch een klier.. op zich is het een schat van een beest, maar hij word wel echt een hengst..
als we met de andere shets gaan wandelen of rijden door t land moet hij of vasstaan, waarbij hij helemaal gek word.. of mee aan een halster wat hij geweldig v ind *LOL* en wij vinden het ook leuk om met hem mee te lopen maar hij word nu echt te sterk.. wil constant rennen, bovenop de merries springen, tegen je aan stijgeren enz enz enz.. maar aangezien hij pas 1 is zitten we nou niet echt aan een hoofdstelletje te denken.. ik vind eigelijk dat hij het aan een halstertje moet leren om netjes mee te lopen maar we houden hem gewoonweg niet meer.. hoe kunnen we dit het best oplossen? hoofdstelletje, hengstenketting.. iets anders?


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 19:09

castreren gebeurt sowiezo niet want hij is niet van mij en de eigenaar wil hem niet laten castreren..


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 09:31

Saskia9 schreef:
zweepje mee !
en laat hem maar eens merken wie er de baas is !


word hij dan niet erg schuw voor de zweep? ik wil niet dat hij een trauma aan de zweep krijgt ofzo.. Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 10:14

castrere gaat echt niet gebeuren.. dat wil de eigenaar niet! hij loopt wel tussen de merries, maar die zijn op t moment al drachtig van een hengst en bevallen over een maand en worden 2 weken erna meteen weer gedekt.. dus hij kan ze sowiezo niet dekken en ze geven wel flinke trappen en bokken als hij erop springt..

maar.. we moeten dus gewoon mega streng zijn, en als hij braaf is heel goed belonen? Lachen

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:31

bri_girl schreef:
ik weet nie, ik vind de zweep nooit zown fijn idee.. als bento (de hengst) dr bang van word enzo vind k t nie leuk. maar t is wel zo dat ie nou is moet luistere. als je met m gaat lope beukt ie je zo omver enzo of hij gaat zo met je rennen. hij probeert ook vaak te bijte:S als je dan met m loopt hapt ie in 1 keer naar je been enzo. tis echt een opdonder. niet zo lang gelede toen was k daar zo, toen sprong bento bovenop zn moeder:S dus ik sloeg m dr af, gaf ie me zo een trap met zn voorhoef. gelukkig deed t nie zo pijn, maar tis wel gevaarlijk. ik zorg voor bento, en ik word soms zelfs bang van m. k weet verder nie wat k moet doen. als je m een tik geeft helpt t misschien voor ff, maar na 10 min hapt ie je weer of wil ie weer wegrenne. ik ben ten einde raad. pff


ja bri, k geloof dat het tijd word voor het strafkamp Schijnheilig het gaat ons wel lukken, samen staan we sterk... *LOL*

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 17:52

hij heeft geen stal dus staat sowiezo dag en nacht op het land..!! we wandelen zo'n 3/4 dagen per week met hem op dit moment

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:59

rukje aan het halstertouw geven zal totaal geen nu hebben... ik vind heel eerlijk gezegd meteen een knal met de zweep ook zo hard.. maar hij kan ook niet bij andere hengsten op t land, aangezien het nog niet zeker is of de eigenaar hem wil verkopen. als hij hem niet verkoopt blijft hij gewoon daar..!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 07:14

ja hij blijft gewoon doorgaan.. het bijten hebben we hem nu bijna afgeleerd, af en toe nog een hapje.. waarbij hij uitreraard op zijn donder krijgt..
vorige keer heeft hij ook naar m'n zusje gestijgerd.. bijna een trap gegeven, je zag ook duidelijk dat ie echt op haar richte, toen heeft ie dus ook echt letterlijk een trap teruggekregen, dat pik ik echt niet.. maar 1 keer een tikje met het halstertouw kijkt hij nieteens van op..

maar we gaan nu wel ff strenger worden.. zometeen is hij nog groter en sterker en lukt het helemaal niet meer.. m'n zusje hield hem van de week al niet meer en ik nog maar net.. maar goed. hopelijk lukt het


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, GrapeshotBot, Lui_, Maaike_Indy, Marjo84, Muronia, Pova en 46 bezoekers