Dressuur en jongens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Dressuur en jongens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 22:40

Als ik ga kijken naar dressuurwedstrijden hier in België dan zie ik alleen maar meiden, is dat dan typisch iets voor meiden? Hoe komt het dat jongens dat niet doen, ik zou dat nochtans heel graag doen hoor, is dat dan belachelijk? Is dat ook zo in Nederland?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:41

hier in nederland zie je ook bijna geen jongens in de dressuur. als je ze wel ziet zijn het bijna altijd homo's.
jongens houden blijkbaar meer van sensatie en kiezen daarom voor het springen, dat zie je ze hier wel heel veel doen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:41

ja ook in nederland zijn het 99 meiden tegen 1 jongen denk ik zo'n beetje. Maar je moet doen wat JIJ leuk vindt, en niet wat zo zou horen (wie dat dan ook zou bepalen)

Dus.........lekker dressuur gaan rijden hoor!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:02

Euh, toen ik nog wel eens rondliep op LRV-wedstrijden waren er toch ook best wel wat jongens die dressuur meereden hoor. Deze morgen ook nog eens gaan kijken op een wedstrijdje op een manège, en de meerderheid bestond idd uit vrouwen, maar 'k heb toch ook een aantal mannen gespot. Gewoon meedoen dus!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:04

LiSSy schreef:
hier in nederland zie je ook bijna geen jongens in de dressuur. als je ze wel ziet zijn het bijna altijd homo's.
jongens houden blijkbaar meer van sensatie en kiezen daarom voor het springen, dat zie je ze hier wel heel veel doen


Nou... in de ZZGP komen er toch steeds meer mannelijke ruiters in de picture.

Ze zijn in opmars, dus dames.... Wees gewaarschuwd! Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:44

als jij dressuur leuk vind moet je er gewoon voor gaan
het is geen jongens of meiden sport
het is gewoon paardensport

laat die meiden maar zien dat jongens het ook kunnen OK dan!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:06

een leraar in Utrecht vertelde mij het volgende( en het klinkt logisch): Jongens zijn veel impulsiever dan meiden, Als iets niet snel lukt dan geven ze er de brui aan. Dressuurrijden is een hele moeilijke en intensieve sport. Meiden geven lang niet zo snel op als jongens dus die rijden ook vaker wedstrijden. Alleen jongens die echt graag willen en dus heel fanatiek zijn, zetten door. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn dat ALS er 1 jongen meedoet in een rubriek van 20 deelnemers juist deze ene vent vaak bovenaan staat. Op onze club is het hetzelfde, 2 kerels op 40 meiden maar juist die kerels hebben hele goede paarden en doen er alles voor om de top te halen. Van de 40 vrouwen zijn er natuurlijk ook wel 2 die fanatiek zijn maar de rest is veel meer relaxed bezig. Dressuur jongens zijn dus inderdaad uitzonderingen, jongens met geduld en doorzettingsvermogen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:10

Gewoon dressuur gaan rijden als jij dat wilt. Trek je nergens van aan. Op internationaal niveau doen de mannen echt niet onder voor de vrouwen dus misschien mag jij ooit eens België vertegenwoordigen op de OS Haha! .

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 08:14

We hebben Edward Gal toch? Als dat geen vent is die dressuur rijdt Haha!

Maar met 'gewone' wedstrijden zie ik ook niet vaak mannen... Laatst voor het eerst: een jongetje en een meisje (broer en zus) hadden samen een pony en reden allebei wedstrijd...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:09

Jeroen Devroe Tomm? Onze Belgisch GP ruiter?

Mijn intsructeur is een MAN, en rijdt super dressuur, en ook zijn er bij ons op stal heel wat mannelijke dressuurruiters... Gaat dus niet altijd op!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:14

draumpje schreef:
als jij dressuur leuk vind moet je er gewoon voor gaan
het is geen jongens of meiden sport
het is gewoon paardensport

laat die meiden maar zien dat jongens het ook kunnen OK dan!

Helemaal mee eens OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:16

Hier in het noorden valt het nog wel mee. Van de 20 die rijden in een ring zullen er 2 man zijn. Dit wel in de hogere klassen. Je ziet weinig in de lagere klassen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:03

Clitia schreef:
We hebben Edward Gal toch? Als dat geen vent is die dressuur rijdt Haha!

Maar met 'gewone' wedstrijden zie ik ook niet vaak mannen... Laatst voor het eerst: een jongetje en een meisje (broer en zus) hadden samen een pony en reden allebei wedstrijd...



Sven Rothenberger, HP Minderhoud, Roger en Xavier Schulkens, Alex van Silfhout, Edward, Seth Bosman, Don Cuppen, Ruud Schaeffer, Patrick vd Meer, John Deenen, Dennis Ausma, Alex en Diederik van Silfhout, Laurens en Leunis van Lieren...etc etc

Need I go on? Haha!

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:06

als dit niet genoeg redenen zijn om toch dressuur te gaan rijden, dan weet ik het niet meer.
ik zou gewoon doen waar je zin in hebt, als dat dressuur is, dan ga je dressuren, en trek je niets aan van wat anderen zeggen!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:12

Ik heb nog niet veel jongens tegengekomen als ik zo eens kijk op dressuur in de Lrv. Ik hoor dan ook dat veel zeggen hier: dressuur is voor meisjes die niet durven springen, echt heeeel stoerr Cool
Als ik jou was, zou ik er gewoon voor gaan, dan bewijs je dat dressuur best meer is dan rondjes lopen zoals ze zeggen. OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:13

Tyrza"]
[quote="Clitia schreef:
We hebben Edward Gal toch? Als dat geen vent is die dressuur rijdt Haha!

Maar met 'gewone' wedstrijden zie ik ook niet vaak mannen... Laatst voor het eerst: een jongetje en een meisje (broer en zus) hadden samen een pony en reden allebei wedstrijd...



Sven Rothenberger, HP Minderhoud, Roger en Xavier Schulkens, Alex van Silfhout, Edward, Seth Bosman, Don Cuppen, Ruud Schaeffer, Patrick vd Meer, John Deenen, Dennis Ausma, Alex en Diederik van Silfhout, Laurens en Leunis van Lieren...etc etc

Need I go on? Haha!
[/quote]

En kijk maar eens naar de grote leermeesters in de dressuur --> meestal man... Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:18

en als je een meisje aan de haak wil slaan, zoek je gewoon een dressuuramazone op die je even moet helpen met een paardenprobleempje Haha! je hebt keus genoeg........

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:26

en laten we last but not least SUPERPEPEIJN niet vergeten Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:41

the one and only Haha!

tomm laat je niet gek maken door die meiden. dat vrouwen paardrijden is iets van de laatste 25 jaar, mannen doen het al 6000 jaar.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:54

als jij wil dressuren ga je dat toch doen.
Ik heb wat van die video's waar toch ook wel redelijk veel mannen op voorkomen die erg goed kunnen rijden.

(vind het eigenlijk wel sexy Bloos )

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:14

Bij kinderen is de fijne motoriek van jongens gemiddeld minder dan van meisjes. Jongens houdens zich daarom sneller bij springen en spelletjes terwijl meisjes zich sneller aangetrokken voelen tot de dressuur. Toch ken ik ook wel jongere jongens die heel leuk dressuur rijden. In de topsport is dat verschil er niet meer zo, daar zie je net zoveel mannen als vrouwen.

Doe vooral wat je zelf leuk vindt.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:41

Mijn bijrijder is een dressuurjongen! Ik heb wel een vermoeden dat hij homo is, maar dat maakt niets uit, ik ken ook genoeg jongens die hetero zijn en ook dressuur rijden. Laat je inderdaad niet gek maken, ik weet hoe verschrikkelijk bitchy meiden kunnen zijn (ik moet steeds meningsverschillen oplossen tussen de bijrijder en de stalmeiden...). Je moet er gewoon boven staan hoor!!! Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:47

Ik ken persoonlijk best een aantal mannen die dressuurwedstrijden rijden. Op de ponyclub inderdaad minder die ook echt starten, maar dat zou mij niet stoppen als ik een jongen was. Ik denk dat er ook een aantal jongens zijn die om dezelfde rede dus niet starten, maar dat is toch zonde! Misschien trek jij meer jongens over de streep als je eenmaal gestart bent.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:56

ik ken een jongen die bij ons op stal reed die had een eigen pony en was 10 jaar hij was heel gek met zijn pony maar werd gepest omdat hij paard reed en al zijn vriedjes op voetbal zaten zo is mijn broer ook gestopt . maar eigenlijk is het belachelijk da je daarom gepest word veel mensen zeggen ook dat paardrijden geen sport is omdat het paard alles moet doen maar ze vergeten wel dat het geestelijk best veel van je vraagt en lichamelijk ook eigenlijk wel.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:01

ik zie toch altijd wel een aantal jongens op concours, ook dressuur. En waarom zouden mannen/jongens die dressuren nou homo zijn?