Vliegentips...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Vliegentips...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 14:54

Ik rijd een paardje dat ontzettend gaat lopen hoofdschudden als hij ook maar denkt dat ie een vlieg voelt... Nou is dit met binnenrijden en buitenritten natuurlijk niet zo'n probleem, maar goed trainen in de buitenbak is er met wat warmer weer vaak niet bij en winstpunten binnenslepen op een buitenwedstrijd al helemaal niet...

Natuurlijk heb ik al verschillende vliegenspray's en rollers en dergelijken geprobeerd... Maar met weinig effect. Weet er iemand echt een heel goed middel? In de winkel te koop of eigen mix?!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:55

Elke dag een beetje knoflook geven!!! Werkt echt super de super!!!!!!!

Zo'n vliegennetje kopen is misschien wel een oplossing, maar ik weet niet of dit toegestaan is op een wedstijd, denk het eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:57

Probeer eens de zoekfunctie.
Er zijn volgens mij al wel 1000 verschillende recepten om zelf een spray te maken, meestal op basis van azijn, thee en citroenella-olie. Maar het wondermiddels is helaas nog niet uitgevonden. Die persoon zou dan nu echt schatrijk zijn.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 15:01

Ja ik zat ook al aan knoflook te denken... Maar wist niet of dit wel echt zou werken... Maar voor jou werkt het wel dus? Nou ja, dan ga ik dat misschien ook eens proberen.



Hmmm ja ik had al verwacht dat er meerdere topics over zouden zijn, maar ik denk ik doe het even 'the easy way' Knipoog Ga als ik dadelijk terugkom van de paardjes eens uitgebreid op onderzoek Pling

Dat van thee en citronella had ik trouwens ook al ergens gehoord! Iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:05

Ik geef mijn paarden nu ook al 2 maanden knoflook bij, en als ze zweten met rijden komt er echt een walgelijke lucht van ze af Haha! . Hopelijk vinden de vliegen dat ook.
Nog 1 week en dan komen de dazen al weer Boos! .

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:07

Volgens mij werkt knoflook erg goed. Elke dag een teentje geven. Alleen een nadeel, sommige paarden eten het niet..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:07

Citaat:
Ja ik zat ook al aan knoflook te denken... Maar wist niet of dit wel echt zou werken... Maar voor jou werkt het wel dus? Nou ja, dan ga ik dat misschien ook eens proberen.

het werkt echt super! Geen vlieg gezien nog!! Alleen 1 nadeel wat tessya als zegt: die zweetgeur Haha!

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:38

Mijn haf schud ook vreselijk met zijn hoofd als ie een vlieg ziet. Vooral in de snellere gangen, het gaat hem dan vooral om het rondvliegen. Bij hem gaat het wel in de loop van de zomer steeds beter omdat ie lijkt te wennen. Een vrouw bij ons op stal rijdt met zo'n vliegenmasker. Geen gezicht maar volgens mij wel erg effectief

Josje6900
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:52

ik kan je wel iets opsturen, wat ik gebruik.werkt bij mij super!! maar dan zul je het eerst moeten uitproberen. ik kan je wel een flesje toesturen, als je wilt, ik hoef er geen winst op temaken hoor, maar komen natuurlijk wel verzendkosten bij.