is dat verstandig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

is dat verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:16

ik zou met een fansy fair ofzow rondjes gaan lopen met mijn verzorg pony.Maar hij is best dik en heeft absoluut geen conditie.Ik moet eerst 4,5 kilometer lopen om bij dat feeest te komen en ik moet ook weer terug en ook rondjes lopen.Zou ik een uurtje rondjes lopen?of langer of helemaal niet ik weet niet wat het beste voor haar is.
Het is een b ponytje ik ben net iets te groot voor haar het kan net.Ik kan wel een trailer regelen maar niet iemand die mij daarmee wegbrengt en ophaald.Duss zou het verstandig zijn?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:24

Je pony thuis laten en iets anders verzinnen wat je op de fancy fair kunt doen.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:34

wat zou er gebeuren al ik het wel zu doen?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:55

áls je het per sé wilt doen (wat me niet verstandig lijkt, maarja) zou ik iig een trailer regelen, want als je de pony al geen conditie heeft houd hij het niet vol om 9 kilometer te rijden met iemand die te groot voor hem is, en dan ook nog eens een uur ofwat rond te sjouwen met kinderen die hem in zn mond trekken en dolenthousiast hem de sporen geven... dus wees verstandig en denk in de eerste plaats aan je pony!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:13

inderdaad een trailer regelen en is je pony 100% betrouwbaar in de drukte zoals bij een fancy fair?
stel ze loopt kinderen omver of bijt ze,wat doe je dan?

je moet minimaal met zijn tweeen zijn,1 loopt met de pony en 1 regelt het geld en het opzetten/vasthouden van het kind..de conditie van je pony moet goed zijn anders heb je de dag erna een zieke pony en ken jeje verdiende centen aan de veearts geven..

zorg dat de onervaren kinderen niet aan het bit kunnen sturen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:32

Isabellover schreef:
wat zou er gebeuren al ik het wel zu doen?


Misschien heb je alleen een dodelijk vermoeide pony en in het ergste geval raakt je pony bevangen omdat ie niet gewend is zo lang op het harde te staan/lopen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:43

kreupel...maandagziekte.....dat zou kunnen...., hoeft niet.

idd eentje loopt met de pony mee en de tweede met het kind.
Wij hebben een paar jaar achter elkaar op braderie-markten ritjes gegeven. daar gingen we met trailer heen en namen minimaal 3 pony's mee die daar geschikt voor waren.....elke pony liep max. een half uurtje!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 12:45

okey ik heb al beslist
ik wist niet zekr of het wel goed voor haar zal zijn maar als ik dat nu zo van jullie hoor weet ik het al

trailer kan ik wel regelen maar niet iemand die mij er heen brengt du dat gaat moeilijk worden
maar ik ga er dus niet heen,ik vind het wel jammer maar tis beter voor de pony