Hackamore: paardvriendelijker of scherper dan bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:53

Het werkt wel scherper in. Aangezien ik met bit kon rukken en trekken wat ik wilde als ze er van door ging. Met hackamore was enkel aannemen in zo'n geval genoeg.
Maar in mijn ogen is het wel paard vriendelijker. Niet zo'n stom ijzer in de mond.

Maar ja, ligt ook aan de manier waarop je er mee rijd... Als je steeds contact hebt, steeds de teugels strak hebt, is het totaal niet prettig voor een paard vanwege de grote druk.


Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:37

marina"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Het werkt wel scherper in. Aangezien ik met bit kon rukken en trekken wat ik wilde als ze er van door ging. Met hackamore was enkel aannemen in zo'n geval genoeg.

Ligt dat dan ook niet aan dat ze nog nooit op haar neus gereden is en daar dus gevoeliger is, terwijl dr mond al afgestompt was?
[/quote]

Ik had haar voodat ik overstapte op hackamore ook al hele lange tijd met enkel een halster gereden. Druk was ze dus wel redelijk gewend. Maar daar rende ze nog wel eens doorheen.
Hackamore had ik altijd losse teugels, en kon ik het met mijn zit af. Enkel als ze gek ging doen.
Dat afgestomt in haar mond was ze zeker. Maar denk oko dat het haken waren, want hoe meer je aan nam, hoe harder ze juist ging hollen. Maar ja, het is niet belangrijk om een paard naar de tandarts te doen dat naar de slacht zou gaan... (niet mijn gedachten hoor!!!)

Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:51

SmithsGirl schreef:
kan een kinketting dan niet vervangen worden door een kin-riempje? zoals je aan de westernoptomingen ziet?


Dat heb ik dus geprobeerd. Grootste westerndingetje gekocht, vol goede moed: veelte kort Boos! Ik heb gedaan met een washandje om de kinketting heen gewikkeld.

Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:52

Ik heb overigens zo eentje met zo'n geld ding nog nooit gezien. Waar heb je die vandaan?

Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:11

Cody schreef:
Wat ik me afvroeg trouwens, waar dienen de 3 gaatjes in het midden van de scharen voor?
Zal wel geen ventilatie zijn? Haha!


Haha, ventilatie zal het niet zijn nee Haha!
Denk sier of iets dergelijks? Verward

Tancreda4

Berichten: 23924
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:12

Cody"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Ik heb overigens zo eentje met zo'n geld ding nog nooit gezien. Waar heb je die vandaan?

Mijn zus heeft hem bij de Hippo in Assen gekocht.
Ze waren onderdeel van de Horselover-keten, misschien kan je hen eens bellen of zij hem voor je kunnen bestellen?
[/quote]

Mij lijkt het een stuk lekkrder dan die ik nu heb.
Maar ja, heb geen paard Bloos

Erg is dat... Geen paard hebben om dingen voor te kopen, maar wel je moeten inhouden om niet allerlei inkopen te doen Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bolletje29, Dorella_L, Marjelle1992 en 22 bezoekers