Twee jaarlingen samen op de wei zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margitje
Berichten: 45
Geregistreerd: 21-05-04

Twee jaarlingen samen op de wei zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:22

Hallo, Ik heb een jaarling hengstje en zojuist een ander jaarling hengstje erbij gekocht. Nu blijkt de ene véél groter, gespierder en sterker te zijn dan de ander (die verwaarloosd is en nu zelfs nog zogend bij merrie). Kan ik deze twee samen op de wei zetten? Of zal er dan gevochten worden? Ik wil natuurlijk geen ongelukken!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:23

Ik zou het wel doen. depaarden vechten zelfs wel uit , wie uiteindelijk de baas is. toen mijn nieuwe kwam , kwam ie terecht tussen een oude shet, Ik heb nog een jong beesie van 3 jaar dus ik dagt dat die de baas zou worden. nou mooi ziet dus!!! haha

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:30

Ik zou ze gewoon bijelkaar zetten, waarschijnlijk is de rangorde snel bepaald omdat die grotere waarschijnlijk veel meer overmacht heeft dan de ander, de zwakere jaarling zal snel zijn meerdere erkennen in het grotere veulen en is dan niets meer aan de hand. Omdat ze maar met zijn tweeen zijn zal het waarschijnlijk helemaal snel gaan. Hoe groter de groep hoe langer het duurt voordat alles bepaald is.

texje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:50

hoi, ik zou ze ook bij elkaar doen. ik heb destijds ook een jaarling-paard bij een sterke, stevige pony gezet. het gaat prima! succes ermee! groetjes

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:20

Ja, zeker bij elkaar zetten, er zullen zeker klappen vallen maar dat is helemaal niet erg.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:43

Lieke schreef:
Ja, zeker bij elkaar zetten, er zullen zeker klappen vallen maar dat is helemaal niet erg.


OK dan! Doen...mocht het uiteindelijk ECHT niet gaan, kun je ze altijd nog uit elkaar halen Ach gut