weidepaard ijzers nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MHSolo

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Tatooïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:24

Een paard die merendeels in de wei staat en normaal gezonde hoeven heeft zou ik dus nooit en te nimmer op ijzers zetten. Doe je dat wel dan kwel je het paard i.p.v. dat je het paard helpt! Een paard waarmee je over asfalt rijdt zou ik ook niet op ijzers zetten. Als hoeven hiervan te snel gingen slijten liepen alle paarden in het wild nu op stompjes!

Een paard met hoefziektes... tja! Dat is en blijft moeilijk. Toch zou ik niet te gauw naar hoefijzers kijken als de oplossing. Er is een hoop te genezen of te voorkomen op andere manieren. Misschien is het best verstandig om een paard een jaar de tijd te geven en er in die tijd ervoor te zorgen dat de hoeven weer gezond worden. Dat je daarmee het paard een tijdlang alleen maar ellende brengt... nou, dat deed je daarvoor eigenlijk ook al door de hoefijzers. Het probleem is dan wel dat je waarschijnlijk ook een jaar lang niet kunt rijden. Verward

Toch denk ik wel dat er hoefproblemen zijn waarbij hoefijzers nodig zijn. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden waarbij je de minst kwade kiest. Scheve mond

'I can't get ahead no matter how hard I try, I'm gettin pretty good on barely gettin by'

United Stables That's US!


MHSolo

Berichten: 65
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Tatooïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:53

leentje"]
[quote="MHSolo schreef:
Een paard waarmee je over asfalt rijdt zou ik ook niet op ijzers zetten. Als hoeven hiervan te snel gingen slijten liepen alle paarden in het wild nu op stompjes!

"in het wild" is er geen asfalt, je vergelijking raakt dus kant nog wal Lachen
[/quote]

Haha! Slim hoor van je! Gaaaap
Nee, in de natuur komt geen asfalt voor! Maar wel erger! Harde rotsbodem, los stenen, grint, stronken, etc. (En nee, dan bedoel ik niet de weidse natuur in Nederland met een aantal uitgezette konikspaarden)

'I can't get ahead no matter how hard I try, I'm gettin pretty good on barely gettin by'

United Stables That's US!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers