Waar halen jullie het geld vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Waar halen jullie het geld vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 14:12

Waar halen jullie je geld vandaan om je paard/pony te betalen een baantje of mischien je ouders waar halen jullie het vandaan?

groetjes annefloor
Laatst bijgewerkt door annefloor op 20-01-02 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:15

Ik moet gewoon zelf werken om mijn paard te kunnen betalen!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 14:18

Dorien schreef:
Ik moet gewoon zelf werken om mijn paard te kunnen betalen!



welk baantje wat verdient dan genoeg om je paard/pony te onderhouden?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:18

OUDERS Haha!
en vakantie werk (4 weken relaxed werken!)
en me oma sponserd me...
en ik pas bijna iedere week op...
Alles bij elkaar leggen en niet te veel aan adere dingen uitgeven!
En geen overbodige luxe...

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 14:19

Ethelate schreef:
OUDERS Haha!
en vakantie werk (4 weken relaxed werken!)
en me oma sponserd me...
en ik pas bijna iedere week op...
Alles bij elkaar leggen en niet te veel aan adere dingen uitgeven!
En geen overbodige luxe...


hoeveel krijg je dan wel niet van je ouders?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:21

Ik ga niet meer naar school en ik werk voltijds, dus ik hang financieel niet meer van mijn ouders af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:41

mijn pappie en mijn mammie betalen mijn paard en spulletjes. soms koop ik zelf welleens wat. maar hoofdzakelijk mijn pappie en mammie. ik ga ook nog voltijd naar school dus kan ook niet zelf betalen. wel werk ik 8 uur in de week in een supermarkt.

groetjes [naam]

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

baantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:06

Toen ik nog op school zat, liep ik 's ochtends een krantenwijk (5 uur op halen Gaaaap ) en zaterdag's en alle vakanties had ik een baantje.

Ik had standaard 1 dag in de week geen school en ben toen bij de thuiszorg gaan werken. paar uurtjes bij oudere mensen schoonmaken. Is best leuk werk en het verdient ook nog goed. Beter dan in een supermarkt werken.

Nu ben ik van school af en heb ik een vaste baan.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:06

ja lieve mams Lovers
maar die betaalde eigenlijk alleen t onderhoud eerst werkte ik daarnaast bij de appieheijn als kassamiep (8 uur per week) en daar ha dik genoeg aan om voor ailin en mezelf leuke dingen te kopen. nu ik gestopt ben met school, werk ik halve dagen (over een tijdje misschien wel langer) en kan ikd er helemaal zelf supporten. gewoon veel sparen en 't betekend wel dat je voor jezelf minder geld hebt, maar ik ben al niet zo'n shopper (alleen voor ailin wel een boel Haha! ). afentoe krijg ik w at van mn mams maar niet veel. als je gewoon zorgt dat je goed spaart en het er ook voor over hebt dan kan t heel als jongere (en je hebt support van je ouders)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:23

he hallo
mijn sponser (moeder) betaald de paarden, soms doe ik het wel zelf hoor
ik werk niet en zit op school, heb geen tijd om een baan te nemen.
ik ga nu naar een school waarbij ik moet werken en dus zelf geld verdien, dan ga ik eraan mee betalen.
groetjes

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 15:33

Ik zit nog op school welk baantje verdient het beste dan?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:43

Horeca betaalt erg goed!
Maar dat hangt er wel een beetje vanaf hoe oud je bent. Als je heel jong bent kun je daar nog niet werken. Vooral meedelen in de fooi is erg prettig. Ik heb afgelopen zomer 8 weken bijna fulltime in de horeca gewerkt en ik had alleen aan fooi al 3000 gulden en daar komt je loon dan nog eens bij...... Cool

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:46

ik wil even margreet corrigeren; horeca kan goed verdienen
je kan gaan oppassen, krantenwijk nemen. ik betaal de spullen en de helft van de stalling zelf en ik zit op school

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:47

Brrrr... Horeca.... Haha! Praat me er neit van. Veel geld, maar ook hard werken. Weet er alles van.
Ik werk full-time (VVV Ameland) en onderhoud daar deels de paarden van. Het andere deel rust op de schouders van mijn vadertje, aangezien hij mede-eigenaar van Isolda en Berber is. Udinde is van mij, daar draag ik dan ook alleen de kosten voor. Maar goed, Udinde kost me op dit moment erg weinig.

Maar met een full-time baan is het prima te doen hoor!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 15:55

Yentl schreef:
ik wil even margreet corrigeren; horeca
kan
goed verdienen


Als je daar geen geld in kan verdienen dan doe je echt iets niet goed! Gewoon op zoek naar de juiste werkgever en niet te beroerd zijn om te werken voor je centen, je verdient het niet vanzelf.
Ik heb het erg naar mijn zin op m'n werk, absoluut hard werken, maar het is ook altijd erg gezellig, nou werk ik in de zomermaanden op het terras in een jachthaven en de mensen die daar komen zijn dus bijna altijd met de boot op vakantie, dus ze zijn bijna altijd aardig en gezellig omdat ze vakantie hebben, en met een boot op vakantie gaan doe je meestal niet van je laatste centen dus dat is ook goed voor de fooienpot Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:57

Ik werk er zelf voor. Mijn ouders betalen niets(tenzij er iets zou gebeuren en ik het echt niet zelf kan betalen). Ik heb geen baantje maar ik geef les met Dennis. En in de vakanties werk ik wel.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:04

mijn ouders betalen stalling en het paard zelf en het zadel, de rest betaal ik zelf..
ik heb zo ong. mijn hele leven gespaard dus heb heel wat bij elkaar..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:04

Margreet, de horeca is inderdaad een relatief aantrekkelijk CAO, dit vooral door je avond toeslag en je weekend toeslag.
Helaas heb ik bij mijn werkgevers mijn fooi altijd in moeten leveren. Daar werd dan eens in de zoveel tijd iets leuks van gedaan (uiteraard precies als ik er niet meer werkte, heb dus nooit iets gehad)
Daarbij verschilt het erg of je in een luxe restaurant werkt, of een gezellig terras in de zomermaanden.
Daarnaast ben je ook nog heel erg afhankelijk van waar je bredrijf zit, in the middle of nowwhere, of langs een drukke fiets (ruiter Haha!) route

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:09

ik werk full time om m'n paard te kunnen betalen. niet om hem te kunnen kopen wat dat is niet zo'n probleem,maar de stalling en voer en bij komende kosten wel. als je een bijbaantje zoekt en een paard wilt betalen moet je zeker wel 600,- verdienen wil je een paard kunnen betalen. maar als je tevroeg een paard koopt heb je geen geld meer voor andere leuke dingen en een huisje kopen lukt dan waarschijnlijk ook niet

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:49

Ik werk in een supermarkt, wel zonde van mijn zaterdag maar ja anders niks! Heb vervoer (mijn brommer) nodig voor naar de paarden!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:57

Ik werk 4 dagen in de week op kantoor. Als je eenmaal je HAVO diploma hebt kun je heel veel kantoorbanen vinden die goed betalen, niet dat het leuk is maar ja geld is belangrijk he?

Trouwens, ik betaal alles voor mijn paarden zelf, alleen de aankoopprijs moet ik nog aan mn pa terugbetalen, ik ben niet zo'n spaarder dus had niet zoveel geld...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:46

Ik werk 9 uur per week voor mijn pony en daar betaal ik hem compleet van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:54

Mijn ouders onderhouden het paard (sinds kort eigen stal yippee), maar het gebeurd ook genoeg dat ik zelf spullen die ik nodig heb koop of lessen betaal ik soms zelf en ook startgeld op wedstrijden. Maar mijn paardje is dus drachtig en het veulen heb ik helemaal zelf betaald, de dekking e.d. Dat veulen word mijn eigen paardje en die ga ik dus wel zelf onderhouden. Ik ga eind dit schooljaar fulltime aan het werk en nu werk ik ongeveer 8 uur bij de supermarkt. En vakantiewerk e.d. Is sparen....

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 23:01

jongens jongens ik ben pa s14 weeten jullie daar ook nog een baantje voor?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 23:12

Prima en ik hebben allebei een fulltime baan en daar betalen we Nappie o.a. van. Wij betalen alles zelf, maarja we wonen ook op ons zelf Knipoog
Af en toe krijgen we een cadeautje voor Nappie zijn uitzet Haha!