Onderlappen; hoe en wat.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Onderlappen; hoe en wat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 19:58

Ik heb onderlappen nodig, maar heb er geen verstand van.
Heb zelfs gehoord dat je ze zelf kan maken?? Van wat voor matriaal doe je dat dan.
En als ik echte koop; waar moet ik dan op letten? Zijn die ook in verschillende matrialen te koop en wat is het beste?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:08

Ik zou als je er zelf geen verstand van heb, ze zeker niet zelf gaan maken.

Ik zou gewoon eskadron onderlappen aanschaffen, weet je zeker dat je kwaliteit hebt.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:52

Je hebt ook de onderlappen van Global, die zijn bijna het zelfde als Eskadron, maar wel de helft goedkoper en ook gewoon goed.

Alleen het merk staat er niet op, maar het scheelt wel geld.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:23

volgens mij kun je ze zelf maken door gewoon een wat dikkere lap vilt te kopen en die op maat te knippen. Zo deden we dat vroeger iig, maar ik weet niet of dat wel goed is, ik zie het zo nu iig niet meer gebruikt worden Verward

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:44

Ik heb ook Eskadron onderlappen en die bevallen me prima OK dan!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:51

IcePrincess schreef:
volgens mij kun je ze zelf maken door gewoon een wat dikkere lap vilt te kopen en die op maat te knippen. Zo deden we dat vroeger iig, maar ik weet niet of dat wel goed is, ik zie het zo nu iig niet meer gebruikt worden Verward



komt nog steeds voor hoor zie het vaak genoeg. en volgens mij is daar niet veel mis mee. Gebruik het zelf niet, maar zie dr nog redeljk veel mensen mee rijden.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:44

Wat erg belangrijk is bij onderlappen is dat ze hoog genoeg zijn, dus dat ze bij de voorbenen aan de bovenkant 2 vingers onder het haakbeen zitten en aan de onderkant tot op de spoor komen. Bij de achterbenen moeten ze 2 vingers onder de zwilwrat en aan de onderkant ook tot op de spoor. Een goed passende onderlap is erg belangrijk.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:16

Maar moet je het ook gebruiken voor niet elastische bandages?
Ik heb bandages gekocht bij Ranzijn, maar die zijn niet elastische, vindt ze alleen erg dun.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:20

Alice schreef:
Maar moet je het ook gebruiken voor niet elastische bandages?
Ik heb bandages gekocht bij Ranzijn, maar die zijn niet elastische, vindt ze alleen erg dun.


Als de bandages niet elastisch zijn dan is het niet echt nodig om onderlappen te gebruiken. Zelf gebruik ik wel altijd onderlappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:38

Op school maakten we de onderlappen van een wollen deken die je dan in stukken en op maat moest knippen. Werkt prima, je moet ze alleen niet te heet wassen, want dan heb je mini lapjes (ik spreek uit ervaring Schijnheilig )

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:46

Ja ik heb zelf ook lappen uit een wollen deken geknipt
de mijne zijn eigenlijk net nog een randje te groot, maar dat ga ik niet afknippen, krimpt vanzelf Knipoog