paard rent achteruit de trailer uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

paard rent achteruit de trailer uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 12:35

Nou vandaag is het eindelijk gelukt, Jaike stond binnen 5 minuten in de trailer. Mijn buurvrouw kwam me even helpen om die stang achter haar dikke billen te doen.
Zo heeft ze lekker haar eten op staan eten en even naar buiten staan kijken door het raampje.
Maar toen miss Hysterica er weer uit zou gaan, haalt mijn buurvrouw die stang weg en Jaike rende achteruit.
Nu wisten we dat al van te voren, want naar mijn idee vindt ze het niet fijn om opgesloten te worden.
Maar is dit achteruit geren haar nog af te leren (ze is bijna 7) en hoe kan ik haar dat dan afleren?? Verward

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:44

dat heeft mijn pony ook gedaan doet het nog steeds wij hebben het het volgende opgevonden:

je gaat bij je pony staan maakt hem vast los praat tegen hem stel hem gerust enz. Dan gaat iemand de stang er in EEN keer achterweghalen gewoon aan de zijkant en dan diegene haar hand op de kont leggen of z'n staart vasthouden zodat ie niet zo snel naar achter kan vliegen! duz hij/zij moet hem tegenhouden, veel suc6 ermee.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:46

Ik heb precies zo'n etter. Jur meent ook dat ze knoerhard achteruit moet als ze uit de trailer komt en ze staat er alleen in. Het is echt vreselijk irritant iig. Boos! Ze loopt er doodnormaal in, maar eruit..hoo maar. }> Als je haar losmaakt pompt ze zich al helemaal op en gaat half staan shaken (bang is ze niet hoor, zo bedoel ik het niet...). Gaat de stang erachter weg, dan wacht ze wel netjes tot ik zeg dat ze RUSTIG naar achter mag, maar dan is het ook echt bulder de bulder naar achter de klep af. Het gaat al wel iets beter en ik zorg altijd dat ik een zweepje bij me heb als we met haar met de trailer weggaan. Ik geef haar dan wat tikjes tegen haar kont aan, zodat ze iets weerstand achter heeft (truukje 'wessel' van de manege) en dat scheelt wel iets. Mijn oom dacht het een keer bedacht te hebben, een longeerlijn achetr haar kont langs en dan langzaam loslaten. Hij wilde niet naar me luisteren toen ik zei dat ie dat beter niet kon doen, dus hij had heerlijk zere handen toen Jurres er gewoon doorheen tankte. Neh neh neh neh neh. Zijn reactie: "STOMME K L O T E KNOL!!!!" En Ilona lachet in haar vuistje. maar wat je er precies tegen kunt doen Barb, geen idee, ik bedenk ook nog steeds wat. Als Jur samen met een ander paard in de trailer staat gaat het wel beter want dan heeft ze minder ruimte om naar achter te stieren. Haha! Maar ja, ik moet dan ook perse heel snel van voren onder de borststang heen duiken als ze naar achter vliegt en dat is ook niet echt prettig, heb zo al eens een vinger beschadigd... Extreme duivel en een arm gebeukt. En mijn vader had de lijn niet goed vast haha...auauau. Schijnheilig Maar goed...als ze alleen staat en we zijn met de tweepaards, dan ga ik mooi via de zijkant meerennen van de trailer af.... Is veeel veiliger! Knipoog Succes met Jaike!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 13:17

Wat goed zeg, dat ze er in ging!
Ach, en als je vaak genoeg met haar oefent, dan wordt ze wel rustiger hoor met eruitgaan.

Ik ga vaak alleen op pad en bij het uitladen doe ik dan eerst het halstertouw over z'n hals. Dan haal ik achter de stang weg en pak terwijl hij eruitstapt het touwtje. Ik kan dan heel makkelijk z'n achterhand een beetje bijsturen en als hij een periode heeft dat hij er te snel uit wil dan geef ik hem een brokje terwijl hij nog op de klep staat, halverwege het uitladen dus.
Misschien is dat een idee?

Verder vind ik het niet zo'n big deal, en zou ik er niet teveel aandacht aan besteden.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 16:50

Die van mij (El Roy) loopt er op zijn dooie gemakkie in eet rustig zijn hooi en als wij op de plaats van bestemming zijn en we willen hem eruit halen zet ie zijn achterbeen op rust van jongens ik ga er dus echt niet uit he. Het liefst wil hij ook nog dat 4 man aan hem gaan trekken want die aandacht vind ie heerlijk. Vervolgens moet je doen alsof je hem een dreun geeft en dan besluit hij op zijn even dooie gemakkie er achteruit netjes uit te lopen. Haha!

Raar paard Verward Extreme duivel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 22:03

Whahahaha, ik zie het helemaal voor me. Merilyn die net doet of ze El Roy een dreun geeft.....hahaha, dat is niks aparts.... Haha!