transport kosten naar Amerika

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

transport kosten naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 23:38

weet iemand misschien hoe duur het is om een paard te transporteren naar Amerika? en hoelang de quarantaine(hoe je dat ook schrijft) tijd duurt?
thnx

zita

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:16

Stuur Caballo of Pril eens een PB,
Van Pril weet ik zeker dat ze meerdere paarden naar Amerika heeft meegenomen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 03:43

Als je de preciese kosten wilt weten moet je maar even PBen dan zal ik het op zoeken. Hier even "uit mijn hoofd":

Dit geldt voor paarden die uit Nederland komen.
Ruinen en paarden onder de 2 jaar (24 maanden) moeten 2 dagen in quarantaine bij aankomst in Amerika. That`s all, na die 2 dagen zijn ze vrij (als de testresultaten negatief zijn natuurlijk) en kunnen ze op transport naar de nieuwe eigenaar. De preciese kosten weet ik dus even niet meer uit mijn hoofd, maar het totale plaatje inclusief transport (dus zeg maar van oude stal in Nederland t/m nieuwe stal in Amerika) Quarantaine etc. kwam op zo`n $3800 Overigens heb ik mij kosten bespaard doordat ik zelf groom was en de paarden zelf naar huis heb gebracht toen ze uit de quarantaine kwamen (voor mij +/- 2500KM). Dus dat waren alleen brandstofkosten.

Merries boven 24 maanden zijn een ander verhaal. Merries volgen dezelfde procedure als ruinen en paarden onder de 24 maanden alleen na de 2 dagen quarantaine moeten de merries op transport naar de CEM quarantaine waar ze nog eens twee weken blijven. Daarna kunnen ze opgehlaad worden. Totale kosten komen ergens rond de $5000 dacht ik.
(Kun je je voorstellen dat er ergens idioten op deze aarde rondlopen die een merrie van 29 importeren? Haha! )

Hengsten: zelfde als merries alleen blijven hengsten ongeveer een maand in de CEM quarantaine. Ik heb nog nooit een volwassen hengst geimporteerd maar ik geloof dat de totale kosten ergens rond de $8000 komen te liggen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:48

Mijn vriendin is ook naar Amerika voor zo'n twee jaar.
Zij wilde graag haar pony's meenemen.
Daarvoor moest ze 8000,- per pony voor betalen.
Bovendien moesten ze vier maanden in quarantaine hier in Nederland en daarna aangekomen in Amerika ook nog eens 4 maanden!
Dus de pony's zijn hier gebleven en ik verzorg ze...

Anke

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:56

Dan heeft jouw vriendin zich verkeerd laten informeren, Anke! 2 dagen is heel wat anders dan 4 maanden haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:58

Ik lees het weer over en zie nu dat er totaal 8 maanden staat?? Uh Lips are sealed klopt dus geen hout van.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 15:47

Is Amerika zo makkelijk dan?? Twee dagen lijkt me écht heel kort!! Voor Austalië moeten ze als ik me het goed herinner minimaal 2 maanden, en dan in Australië ook nog eens 9 dagen. (vriendin van mij is geëmigreerd)

En een paard dat van Amerika hier heen komt moet 8 weken (6 weken in Frankrijk, daarom doen de meeste handelaren die ik ken het via Frankrijk)

Ik heb geen idee hoor, en als jij het zelf zo gedaan hebt zal het wel zo zijn, maar ik vind het wel héél soepel! Dan zul je toch op z'n minst weet ik veel hoe veel entingen en bloedtests moeten hebben?

Maar dat het duur is, dat staat vast! Voor één of twee jaartjes Amerika zocht ik toch een andere oplossing. Knipoog
~Francis~