shet merrie met papier, 500 gulden ? Heb info gevraagt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

shet merrie met papier, 500 gulden ? Heb info gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 20:02

Ik zag een advertentie staan bij marktplaats, een vos bonte shet merrie met papieren voor 500 gulden. Ik vind het nogal goedkoop, zou er iets achter zitten ?. Die kan je toch voor veel meer verkopen ?.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 19-01-02 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:05

ik heb een vos shet merrie met papieren voor 850 (gulden dan he) en dat vind iedereen te duur.
Was die 500 in gulde of euro??

Maar goed wat ik hoorde is het een redelijk normale prijs

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:08

ik vind het een normale prijs voor een shetje met papieren.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:20

Ik ben niet echt een shet-kenner, maar het is niet zo veel, maar ook niet echt heel erg weinig ofzo.
Ik zou gaan kijken! (of is dat niet je bedoeling..?)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:21

tja, wat voor papier zit erachter?
Wat voor verhaal zit er achter?
Hier in het dorp woonde iemand wiens man overleed, vrouw had totaal geen verstand van pony's en verkocht haar NF merrie met steengoede papieren voor fl 750,--

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:44

Het waren echt guldens. En € 230. Dus ong 500 gulden.
Verder weet ik d'r nog niets over. Ze is ong 1 meter.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:45

500 gulden das duur hoor!!

Daar zit echt niets achter!

Kus,
Frederike

laurad
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: beemster

shet merrie met papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:16

Ik heb fl 750,-- betaald voor een shetje zonder papier!!!!!
Is een merrie van 10 jaar. Wel heeeel erg lief!!!!
Ik denk dat je gewoon moet gaan kijken.
Maar volgens mij is het niet veel geld.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:24

vanda's, fl 500 voor een shet met papieren is echt niet duur hoor

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:44

Een shet voor 500 gulden is niet duur, maar ik lees soms wel eens de vondst stond er is een x een veulen van een shet voor 125 gulden. Das wel heel weinig. En dan zonder papieren.

Maarja, eerst kijkuh of die shet wel helemaal gezond is, en daarna beslissen.

Succes!!!!
-xx-
Sanne

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:05

vanda's schreef:
500 gulden das duur hoor!!

Daar zit echt niets achter!

Kus,
Frederike

Bloos DUUR!!!!!!! Bloos Noem je dat duur 500,- MERRIE met papier zelfs als ze geen papieren had was het niet duur geweest!!!! En ze is nog bont ook!!! Er zijn zat mensen die hiervoor (als ze wel echt goed is enz. met GOEDE papieren)1000 gulden voor geven!!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:37

een van de shets die ik verzorgt heb:
Merrie, 6 jaar, vosje... heel mak onder het zadel enzo... 1.05m, goede papieren en prima fokmerrie werdt geschat op F1000!

Merrie, 1,5 jaar, vosje *haar dochter* Heel braaf en goed karacter *van de r moeder* en bekende vader... goede papieren dus... en werd geschat op F400!

Bij een bonte ligt het er natuurlijk wel aan of het MOOI bont is!
en tja, hoe groot is ze, zadelmak?
En als je twijfelt de DA laten kijken!
Maar wie weet zoeken ze gewoon een goed te huis en maakt geld dan niks uit!
Leeftijd scheelt ook veel hoor! EN wie er in de papieren staan!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:12

Hebben jullie ook de foto goed bekeken? Ik vind de pony er persoonlijk nogal onverzorgd uitzien!
Maar bont is inderdaad per definitie duurder. Ik wilde graag een zwart bonte in het span naast mijn zwarte merrie, maar wat navraag leert me dat een goede zwartbonte (zonder papieren) begint bij fl 1400,=!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 00:14

Ja ik vond haar er ook wat onverzogt uitzien. Maar,in de winter kan dat al snel. Jammer zeg, ik hoorde vanavond van een kennis met shetjes dat hij een zwart bont merrie veulen voor minder als 500 heeft weg gedaan , dat had misschien wat voor je geweest. Hij heeft de moeder nog, vroeg toen 1400 voor haar, ik wil wel even navragen.

Ik dacht meer, ik knap haar op en zorg dat ze elders een fijn leven kan lijden. Helaas ben ik mijn ervarig met Max niet vergeten en ben ik bang dat er weer iets zal gebeuren. Ik heb al een shet merrietje, maar zij is niet geschikt als fokmerrietje, staat een beetje krom op haar beentjes. Dus ik daht dan laat ik Dennis deze merrie dekken.

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:34

zwartbont?
Wat vinden jullie van dit schatje?
*kweethet, hier een beetje vies en een vage foto... maar het gaat om dat zwarte vlekje! Haha! *

[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011393246 [/img]

Op zich, het is maar wat je er voor over hebt!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 12:06

Heb net even gebeld, Edam ligt hier namelijk niet ver vandaan. Blijkt dat deze mensen haar gekocht hebben voor de kinderen, maar de pony is niet zo braaf met de kinderen die niet goed kunnen rijden.
De pony heeft een tatoo in haar lip, maar de papieren liggen bij het stamboek. Afstamming is dus nog even spannend.
Ik kreeg het idee dat ze ook nog wel wil zakken kwa prijs, zal ik gaan kijken ?.

Ik voel me wat tegenstrijdig, ik heb steeds de gebeurtenis van Max in mijn hoofd, ben zo bang dta zoiets weer gebeurd. Aan de andere kant kunnen we haar wel door Dennis laten dekken. Mits Dennis wordt goedgekeurd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:40

Max schreef:
Heb net even gebeld, Edam ligt hier namelijk niet ver vandaan. Blijkt dat deze mensen haar gekocht hebben voor de kinderen, maar de pony is niet zo braaf met de kinderen die niet goed kunnen rijden.
De pony heeft een tatoo in haar lip, maar de papieren liggen bij het stamboek. Afstamming is dus nog even spannend.
Ik kreeg het idee dat ze ook nog wel wil zakken kwa prijs, zal ik gaan kijken ?.

Ik voel me wat tegenstrijdig, ik heb steeds de gebeurtenis van Max in mijn hoofd, ben zo bang dta zoiets weer gebeurd. Aan de andere kant kunnen we haar wel door Dennis laten dekken. Mits Dennis wordt goedgekeurd.


Dit is heel bot wat ik nu ga zeggen: als je bang bent dat er weer iets met een paard gebeurd kun je wel stoppen met paarden houden. Verkoop alles, Dennis inclusief, dan weet je zeker dat je niet meer bezeerd wordt doordat er iets met je paardje gebeurd waar heel erg aan bent gehecht.

Het zal in je leven wel vaker voorkomen dat je iets verliest waar je heel erg van houdt. Of dit een dier is, een dierbare vriend of een familielid, het gaat altijd een keer gebeuren. En het zal altijd verschrikkelijk zeer doen.

Het blijft heel erg naar wat er met Max is gebeurd, en ik begrijp dat je door een rouwperiode heenmoet. Laat wat er met Max is gebeurd je liefhebberij voor Shetlanders en paarden in het algemeen niet verstoren.

Ik hoop voor je dat je de merrie kunt kopen. Het lijkt me een leuke combinatie met Dennis.

Hou je ons op de hoogte?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 13:12

Je hebt helemaal gelijk hoor !
Dennis heb ik trouwens al verkocht die is nu van Ciksa (dennis). Ik heb alleen Tammy nog maar zij staat niet mooi op haar beentjes,ben bang dat het doorfokt.

Ik houd jullie op de hoogte.
Kan ik trouwens eerst het nummer van de tattoo in haar lip gaan bekijken en dan het stamboek bellen of die weten wat haar afstamming is, of kunnne ze dat niet in de computer zien ??