routes kaarten voor Goes e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

routes kaarten voor Goes e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 14:20

Hi,

Met hemelvaart ben ik met Uck in de omgeving van Goes (zoeken nog een landje voor 4 dagen). weet iemand hier goede kaarten van zuid beverland of leuke rijroutes daar?

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:58

Als inwoner van Goes zou ik natuurlijk allerlei leuke routes moeten weten, maar ik weet ze niet. Zo leuk is het hier namelijk niet buitenrijden. er is weinig natuur dus je komt eigenlijk al snel op polderweggetjes. Het is natuurlijk maar waar je van houdt.
Er is wel een stichting ruiter en menroutes Noord beveland, die leuke routes hebben, maar dat is dus een eiland verder. Voor de rest kan je nog naar het Veerse meer bij Wolfaartsdijk, maar dat is al aardig ver van Goes (ongeveer 20/30 minuten op de fiets), of naar het Poelbos. Dat klinkt groot, maar heb je ook al snel gezien.
Voor een weiland kan je het beste even kijken op www.zeelandnet.nl en dan op het prikbord, dieren en benodigdheden en dan benodigdheden. Daar staan regelmatig weitjes te huur in de buurt (bijvoorbeeld Kloetinge is heel dichtbij).
Veel plezier, en ik hou dit topic even in de gaten, want misschien zijn er wel leuke routes die ik nog niet ken.
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:58

Je kan eens naar de VVV gaan, daar hebben ze meestal wel kaarten met ruiterroutes. Ik heb bij de VVV in Eindhoven kaarten gehaald met alle routes hier in Brabant. Echt super handig. Er staan ook overnachtingsadressen op enzo.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 18:07

ik was er onder tussen ook al achter gekomen dat goes niet vele buitenrij plezier betekent en ik echt naar noord beveland moet. Heb onder tussen een nummer van een meneer met weide in kloetingen.
elke keer als ik naar goes ga zie ik daar zoveel paarden staan, waar rijden die mensen dan allemaal??

als jullie gaan rijden is dat dan in noord beveland of rijden jullie alleen in de bak?

mocht ik andere leuke opties krijgen dan zal ik ze ook wel even plaatsen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:28

In de polder kan je ook uitstekend rijden hoor Knipoog Het mag dan wel niet zo mooi zijn als in een bos ofzo, maar voor mij is er genoeg te zien in de polder Lachen

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:38

Ik reed daar altijd gewoon in het Poelbos (niet bijster groot) en later tussen Kapelle en Wemeldinge (tja, van bijrijdpaard veranderd). Verkeersmak is een noodzaak, dan zijn er echt wel leuke ritten te vinden. Maar geen routes etc. Leukst is om met de trailer naar de kust van Walcheren of Schouwen-Duiveland te rijden en lekker op het strand los te gaan.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:56

Ik rijd voornamelijk in de bak, hangt een beetje van het paard af. Als een paard koel in zijn hoofd is en goed verkeersmak (met name trekkers en vrachtwagens) ga ik er wel mee naar buiten, anders bijvoorbeeld alleen op zondag.
De uitrit van de manege waar ik sta komt uit op een tachtig kilometer weg, dus dat is best gevaarlijk. Daarnaast ligt wel een fietspad, maar daar fietsen overdag echt superveel schoolkinderen, en die vinden het prachtig om je paard op te stoken (laatst is er zelfs een rotje naar me gegooid toen ik in de buitenbak bezig was die vlak langs het fietspad loopt).
Maar in Kloetinge zelf kan je makkelijk van die polderweggetjes in, en dat is rustiger en op zich leuk rijden. Toen ik nog op Heinkenszand woonde ging ik heel vaak galoptraining doen op van die verlate polderweggetjes met veel te brede berm (en hier en daar mocht ik het land op). Maar echt buitenrijden, daar vind ik in de polder niet zo heel veel aan, je ziet alleen maar weiland. Geef mij maar strand of bos...

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:02

Hey ik woon in goes en heb ook in kloetinge gestaan met mijn 2 paarden waar wil jij gaan staan anders heb ik nog wel een adresje voor je hoor!
ik ging altijd in de polderwegen rijden. nu sta ik in de buurt van kapelle en daar is een hele grote lange dijk wat ook heel gaaf is mede omdat je daar helemaal "omheen"" kan rijden.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:01

je moet de zak van zuid-Beveland in!!!
van Goes richting s'-Heer Abtskerke,Nisse,en dan achterlangs Nisse de brilletjesweel langs,Ovezande,de schaapskudde!!
daar kun je lekker rijden hoor!
idd,even bij de vvv vragen,maar zuid-beveland niet overslaan hoor!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 09:40

dank jullie! zoals het er nu uit ziet wordt het Uck in een paddock in de tuin. kan man ik kloetinge niet bereiken, ga nu maar de manage bellen.