te groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 23:20

Ben ik te groot voor mijn pony? Mijn pony is ongeveer 1.35 (een fjord) en ik ben 1.78 en ong. 60 kilo.
Groetjes Hippie

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:24

ik heb geen dee hoe het eruit ziet
heb je een foto?
als jij en je pony het leuk hebben samen maakt het toch niet uit?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:55

ik kan wel raden dat je toch te groot bent voor je pony. Het lijkt me niet mooi om te zien als jij er op zit. 1.78m is best lang, een e-pony is eigenlijk wel het minimale in schofthoogte wat je moet hebben.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:00

met een lengte van 1.78 zou ik maar snel overgaan op paarden als je wat anders wilt kopen!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:03

Inderdaad dan zou ik ook een paard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:07

Lijkt me behoorlijk lang.
Maar aan de andere kant Fjorden zijn vaak zo breed dat het helemaal niet opvalt dat je zo lang bent. Qua gewicht kan het ook gemakkelijk dus het ligt er een beetje aan wat je met de paardensport wil.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:11

ja, je lijkt mij wat te groot, maar het is een fjord en die staan wel stevig op de benen.
Maar de vraag is wil je wedstrijden rijden? Zoja, dan zou ik een paard kopen, want ik denk ook neit dat veel jury's jullie een mooie combinatie zullen vinden Lachen
Zo nee, dan kun je tog gewoon lekker doorrijden.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:33

nou ok je bent te lang,maar als jij geen ander wil,dan hou jij maar lekker je fjordje!!! Haha!
want je bent immers niet te zwaar,toch??
nee absoluut niet!!
doe gewoon wat je leuk vind. Knipoog

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:44

Maakt het wat uit of je te groot bent? Heb je daar dan minder plezier van? Ik heb zelf tot mijn 18de op een B pony-tje gereden (ook wedstrijden) maar ach... dat was ruim 12 jaar geleden, tegenwoordig schijnt het niet meer te mogen dat je benen een halve meter onder je knol uithangen omdat dat niet mooi zou zijn Lips are sealed Mijn ijscootje is 1.36 en daar zit ook regelmatig iemand van 1.80 op, nee het is geen gezicht, maar een lol dat ze samen hebben! Haha!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:01

ik ben 1.80 en heb een volbloed achtige e-pony van 1.50.
Ik wilde dr nie meer op omdat ik vond dat ik veel te groot ben, maar toen wastie behandeld bij Hofland en vroegen ze of dr een relatief goeie ruiter op kon, om hem weer onder het zadel ook goed te krijgen en toen is Solange Schrijer komen kijken of de combinatie klopte en die vond dat het kon. Qua wat de pony aan gewicht enz aankon enzo.
Hangt dus af van het plaatje en hoe je rijd enzo, ok, tis maybe nie meer een supermooi plaatje, maar das een ander verhaal

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 18:54

Sibold schreef:
Maakt het wat uit of je te groot bent? Heb je daar dan
minder
plezier van? Ik heb zelf tot mijn 18de op een B pony-tje gereden (ook wedstrijden) maar ach... dat was ruim 12 jaar geleden, tegenwoordig schijnt het niet meer te mogen dat je benen een halve meter onder je knol uithangen omdat dat niet mooi zou zijn Lips are sealed Mijn ijscootje is 1.36 en daar zit ook regelmatig iemand van 1.80 op, nee het is geen gezicht, maar een lol dat ze samen hebben! Haha!


voor de volle 100% mee eens Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:11

hallo!!! een fjord kan heel veel dragen en zelf ben ik 170 en rij ik op een fjordje van 140 M ,maar een fjord kan smal en ook breed gebouwd zijn en daar heeft het denk ook wel mee te maken. op een breede fjord zit je ook breeder dus je benen hangen er ook minder lang onder. tja foto zou het beste zijn om het goed te beoordelen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:28

Als je er plezier mee hebt, zou ik hem lekker houden!! Ik heb zelf ook een shet waar ik veel te groot voor ben, maar ik houd heeeeeeeeel veel van dat beessie dus hij gaat gewoon NNNNOOOOIIITTT weg

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Gewoon lekker blijven rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:32

Ik heb ook tot mijn 18de op een pony van 1.47 gereden. En ik was lichtelijk (ahum) te zwaar. Ik reed dan wel niet elke dag en alleen buiten. Daarna heb ik besloten dat twee meisjes hem mochten verzorgen. Het was dan wel een manegepony maar toch.

me_dana
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:06

Een Fjord is redelijk sterk dus van je gewicht heeft hij denk ik geen last. Ook hebben fjorden een brede rug dus je benen hangen er daardoor wat minder onderuit. het zal er misschien niet zo mooi uitzien maar als jij en je pony plezier hebben in het rijden zou ik er gewoon mee door gaan. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:28

Sibold schreef:
Maakt het wat uit of je te groot bent? Heb je daar dan
minder
plezier van? Ik heb zelf tot mijn 18de op een B pony-tje gereden (ook wedstrijden) maar ach... dat was ruim 12 jaar geleden, tegenwoordig schijnt het niet meer te mogen dat je benen een halve meter onder je knol uithangen omdat dat niet mooi zou zijn Lips are sealed Mijn ijscootje is 1.36 en daar zit ook regelmatig iemand van 1.80 op, nee het is geen gezicht, maar een lol dat ze samen hebben! Haha!


Yep, precies mijn mening. Als je maar lol hebt...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:47

ja, je bent wel te groot, maar je gewicht is prima hoor, een fjord kan je makkelijk dragen, dus dat is het probleem niet. ga je lekker recreatief rijden, dan is er niets aan de hand, maar in principe ben je wel te groot.
je bent 1.78m. minimaal moet je toch wel op een grote E.