Paardemensen in de ZFW/AWW/WAO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:09

Wat duidelijker misschien: je kan een paard houden op verschillende manieren. Het paard in volpension en afentoe als je fit genoeg bent even erheen om licht te rijden en te peotsen en te knuffelen.....Daar hoor je mij niet over. Als dat de limiet van het kunnen is, behoren zulke mensen een royale uitkering te krijgen zonder vraagtekens daarover.

Maar, erheen, paard roskammen, stal uitmesten, straat aanvegen, paard rijden, paard voeren en dan terug naar huis en , grof gezegd, verder je hand ophouden. Dat vind ik niet oke. Een paard volledig verzorgen in al zijn aspecten is gewoon zwaar, lichamelijk werk. Als je dat kan, kan je ook "vakken vullen", ik noem maar iets.

Ik dnek dat een ieder zijn burn-out op een andere manier beleefd. Maar als je eenmaal slachtoffer bent geworden van zo'n rotsituatie, dan mag je daarin niet berusten. Een burn-out weerhoudt niemand ervan lichamelijk werk te kunnen verrichten. En er is dus weldegelijk een einde aan een Burn-out. Het duurt even, maar uiteindelijk kan iedere patient werkzaamheden hervatten. Misschien niet hetzelfde als voorheen, maar op een gegeven moment is er geen reden meer om langer af te wachten, het is dan weer tijd om zelfredzaam te zijn.
Zolang je de brunout aan het verwerken bent, is paardrijden prima, zelfs met genot van uitkering. Maar dat mag geen permanente situatie worden in mijn ogen. ik geloof gewoon niet in permanente burnout....sorry...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:28

Als het zover met je gekomen is dat je neit eens meer normaal kunt praten, blijf je de rest van je leven last houden van burn out. Misschien moet je je eens verdiepen in de literatuur hierover ik denk dat je verbaasd zult staan!

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:43

Als je zover bent gekomen dat je niet eens meer normaal kan praten....tja, sorry hoor, maar dan kan je nog wel paarden verzorgen?

Want daar gaat het topic over, kan je zo ziek zijn dat je niet kan werken maar toch voor je paard kan zorgen............

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:55

Laat maar zitten Dees. stop jij mensen maar lekker in hokjes. Pas alleen op nooit zelf in een hokje terecht te komen. Je weet niet waar je het over hebt dat is wel duidelijk!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:09

Ja moet kunnen, misschien is een paard wel HET middel voor diegene om juist uit die WAO te komen!
Viv

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:25

Nou Dees, ik begrijp je reactie wel, maar die laatste zin...
Als je in staat bent voor de volle 100% je paard te verzorgen, kun je ook wel werken, zeg je.
Daar ben ik het niet mee eens.
Ikzelf wil best werken, maar val gewoon op de meest onverwachte momenten uit.
Ik kan niet eens op mijzelf rekenen, laat staan dat een ander op mij kan rekenen, een baas op een bedrijf.
Niemand wil mij officieel aannemen. Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Mijn moeder was zo wanhopig dat ze tegen de arts van het GAK zei:
"Als u een bedrijf had, en Dorine kwam solliciteren en ze voldeed aan alles, maar een andere vrouw ook, wie zou U dan aannemen?"
Toen was het stil in de kamer...
Dus werd ik afgekeurd.
Die vermoeidheid van mij is niet aantoonbaar. Ik ben eigenlijk puur op de epilepsie afgekeurd.
Maar de feiten zijn wel:
Dees en ik hebben allebei op onze vrije zondag (zonder verdere andere afspraken enz.) een meeting met bokkers, tien km van ons huis, onze partner brengt ons er heen, allebei dus dezelfde situatie.
Dees en ik genieten van die dag.
Ik moet echter de volgende dag gas terug nemen om het zo maar te zeggen, en Dees kan die maandag gewoon weer aan het werk.
Sorry Dees, ik kan het niet aantonen, maar mijn hoofd kan niet tegen 'te drukke planning', dan draai ik door.
En als je als huisvrouw tegenwoordig een partime baan uitzoekt, tja. Zelfs dat is al teveel voor mij...
Those are the facts, ik ben gedwongen tot rustig leven, omdat het anders fout gaat.
Een paard verzorgen enz. gaat nog net.
Dat doe ik dan ook, met vrijwilligerswerk erbij als ik 'goed' ben, en verder niks.
Ik heb mijn paardje op een stal gezet waar ik gerust een week ziek kan zijn, dan wil die vrouw Cerises stal wel uitmesten.
Meer dan uitmesten en beweging geven hoeven we niet te doen, dat scheelt. Voeren en in de wei zetten etc. doen die mensen zelf.
Daarnaast heb ik ook nog een man en een huishouden dusseh...
Ik heb al jaren een WAJONG-uitkering, maar ik vind niet dat ik een klaploper ben!
Dus Dees, ik begrijp hoe je je voelt, er bestaan inderdaad aardig wat klaplopers, maar ik denk dat je berichtje toch wat mensen kwetst die zelf een uitkering hebben, of iemand kennen in die positie, waarbij van klaplopen geen sprake is grijnz.
Ik ga nu gauw slapen, ben alweer een half uur te laat oeps! *LOL*

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:46

[naam verwijderd] vind het jammer dat [naam verwijderd] wordt begrepen als zwart-wit en weinig nadenkend. [naam verwijderd] vind het tegendeel. Echter, als [naam verwijderd] ziek is, moet [naam verwijderd] aan het werk. Bij [naam verwijderd] gaat het geen dag uit van willen werken, [naam verwijderd] moet. En als [naam verwijderd] het te bont heeft gemaakt in het weekend, dan nog MOET [naam verwijderd] aan het werk, terwijl ook [naam verwijderd] zich dan niet lekker voelt. Want [naam verwijderd] is ondernemer, er is geen enkele instantie waar [naam verwijderd] bij kan aankloppen. Dat moet [naam verwijderd] allemaal zelf regelen. En [naam verwijderd] krijgt ook niets als [naam verwijderd] onverhoopt echt helemaal niet meer kan werken. Ondanks dat [naam verwijderd] toch ook premies betaalt.
[naam verwijderd] heeft dus eigenlijk helemaal niet zoveel keus....
[naam verwijderd] is geen supervrouw, [naam verwijderd] heeft ook wel dagen die lang en moeilijk zijn, en ook griep overkomt [naam verwijderd].

Sorry voor al die genen die zich benadeelt voelen bij de opmerkingen van mij. Het is slechts mijn mening, en ik uit hem. Is het niet verfrissend? Niemand hoeft zich er wat van aan te trekken. Stelde ik al niet eerder : Wie ben ik?......
Zie maar wat je er van vind. ik ben een volwassen vrouw die vrij goed nadenkt over haar mening en niet uit is op kwetsen.
Ik vind het jammer dat welke mening je ook bent toegedaan, je kennlijk altijd iemand kwetst of op de tenen staat.....Lees het voor wat het waard is, het is gewoon slechts een mening...... En heel misschien, als je tussen de lijntjes door kan lezen, is [naam verwijderd] helemaal niet zo onvriendelijk..... Geloof me, het kan erger.....

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:55

misschien is het handig om een mening wat genuanceerder te brengen? Ik ga niet uit van het slechte in de mens, integendeel. Misschien is dat wel naief te noemen. Door te generaliseren voelen mensen zich aangesproken en in een hokje gestopt, en ieder gaat daar anders mee om. verder no hard feelings.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:00

Ik kan me wel helemaal voorstellen hoe Dees er over denkt. Voor zelfstandigen is niets geregeld, die moeten alles zelf doen. Helemaal eerlijk is dat niet. Nog een voorbeeld. je hebt 2 personen. even oud, gaan allebei werken, hetzelfde salaris. De ene leeft lang leve de lol, gaat op vakantie, veel uit, ontzegt zichzelf niets. De ander spaart en spaart en koopt een huis. Na 10 jaar worden ze werkeloos. De lang leve de lollert krijgt een uitkering, de ander, die evenveel gepresteerd heeft maar zich vanalles heeft ontzegt moet eerst zijn huis "op eten" alvorens voor een uitkering in aanmerking te komen. Dat is ook niet eerlijk. maar ja, dat terzijde. Je hebt inderdaad veel profiteurs waar wij met z'n allen hard voor moeten werken. MAar als je dat zegt is dat banketstaaf voor die mensen die zelf werkelijk geen kant op kunnen met hun gezondheid. Dees heeft ook niet beweerd dat alle mensen die in de ziektewet zitten er onterecht zitten. MAar je hebt ze er wel bij! En die mensen zijn te duur, die drijven de vaste lasten die van je bruto salaris afgaan wel omhoog!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:40

Dees schreef:
Dees heeft dus eigenlijk helemaal niet zoveel keus....


Maar Dees heeft er wel zelf voor gekozen om zelfstandig ondernemer te worden en Dorine (en alle andere mensen waarop dit van toepassing is) hebben er niet voor gekozen om een slechte gezondheid te hebben............

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:56

Ik denk dat de verkeerde mensen zich aangesproken worden. Er is een verschil tussen mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken. Voor de mensen die niet kunnen werken vindt ik het helemaal niet erg om een deel van mijn salaris af te dragen voor sociale voorzieningen. Voor de mensen die niet willen werken vindt ik dit een heel ander verhaal. Als je echt niet kan werken en toch een eigen paard kan houden vind ik het geen probleem. Het is echter wel zo dat er ook een hoop mensen zijn die misbruik maken van de sociale voorzieningen. Dat vind ik wel fout, ik moet ook werken voor mijn geld en ieder ander die dat kan zou dat ook moeten doen. Verder geloof ik best dat je er in bepaalde situaties best een eigen paard op na kan houden, terwijl je niet in staat bent om te werken. Voor de mensen die niet kunnen werken heb ik 100% begrip en het is ze van harte gegund dat ze hun hobby kunnen uitoefenen. Over de mensen die te lui zijn om te werken, ik denk dat je die eerder in de ABW vindt (ook niet iedereen) dan in de ZFW/AWW/WAO.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:44

Even over overspannenheid en burn-out: probleem bij reintegratie is vaak dat het bedrijf niet die situatie kan creeeren met minder werkdruk waardoor herhaling zou kunnen worden voorkomen (moeder en vriend beiden het geval)
Ook bij andere bedrijven is die werkdruk vaak het probleem. En daar kunnen die mensen juist niet meer tegen. Dat geeft te veel stress.
Ik ben zelf een keer flink overspannen geweest. Ja, ja, "gezonde meid" van toen 19. En daarna kwam het eigenlijk steeds sneller weer terug. Pas nu, 5 jaar later word ik weer iets stabieler. Maar zodra ik in moeilijke situaties kom dan klap ik weer in. Wordt instabiel, prikkelbaar en krijg huilbuien. Dit heeft natuurlijk ook met bepaalde sociale problemen te maken (perfectionisme en minderwaardigheidsgevoel, vroeger veel gepest en anders geweest) maar het maakt je draagkracht veel minder. Ik werk nu bijna fulltime maar combinatie met paard en huishouden gaat niet goed. Zou eigenlijk minder moeten werken om het vol te houden. Ik ter nu in op reserves.

Tuurlijk kun je als er verstoorde werkrelaties zijn ergens anders aan het werk, maar meestal ben je dan al zo over de rooie dat het echt wel een tijd duurt voordat je weer stabiel in je vel zit. Een andere baan vinden vanuit ziektewet is ook niet altijd makkelijk. En je wordt dus gevoeliger.

En helaas zijn er regelingen die niet altijd even fair zijn! (wat is passende arbeid) Ik denk echter dat een uitkering geen vetpot is, tenzij je er zwart bijwerkt. En dan zit er iets scheef!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:30

Desiree schreef:
Na 10 jaar worden ze werkeloos. De lang leve de lollert krijgt een uitkering, de ander, die evenveel gepresteerd heeft maar zich vanalles heeft ontzegt moet eerst zijn huis "op eten" alvorens voor een uitkering in aanmerking te komen.
]

huh? hoe bedoel je dat? bedoel je hiermee dat degene die wel werkte niet in aanmerking komt voor een uitkering? Althans, niet meteen?
wanneer dan wel??? Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 00:12

fred lover"]
[quote="Desiree schreef:
Na 10 jaar worden ze werkeloos. De lang leve de lollert krijgt een uitkering, de ander, die evenveel gepresteerd heeft maar zich vanalles heeft ontzegt moet eerst zijn huis "op eten" alvorens voor een uitkering in aanmerking te komen.

]

huh? hoe bedoel je dat? bedoel je hiermee dat degene die wel werkte niet in aanmerking komt voor een uitkering? Althans, niet meteen?
wanneer dan wel??? Verward
[/quote]

Als iemand door hard werken heel veel vermogen heeft opgebouwd en bijvoorbeel een huis heeft gekocht, en hij komt door een of andere omstandigheid in een situatie dat hij niet meer kan werken, moet hij in Nederland eerst alles opmaken. Hij moet zijn huis verkopen en al zijn andere bezittingen, en van dat geld gaan leven. Hij komt pas in aanmerking voor een uitkering als zijn vermogen "op" is. Ik weet niet waar de grens ligt wat iemand nog mag hebben, maar het is in ieder geval niet veel. Komt hij eronder te zitten, dan pas krijgt hij een uitkering. Heeft hij meer geld, dan krijgt hij geen uitkering.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:21

Ik heb het topic gelezen waar Dees in eerste instantie een opmerking maakte over: Wel 2 paarden kunnen verzorgen en niet "betaald" kunnen werken. Ik moet zeggen dat ik precies dezelfde reaktie had als Dees:
Huh, hoe kan je als je in de ziektewet loopt toch nog de energie hebben om een 2e paard erbij te kopen en dan daar ook nog intensiever mee gaan rijden dan met het paard wat ze al heeft Verward

Dees was zo eerlijk om haar mening op te schrijven (ook al was het hartstikke off-topic Haha! )
Tuurlijk mag iemand met een uitkering een paard hebben, dat bedoelt Dees ook niet.
Het hebben van een paard is heus niet alleen maar ontspanning! Een paard (en 2 paarden helemaal!!!) vraagt toch verzorging, aandacht, je hebt zorgen als ie ziek is enz. enz.
Wat ik heb begrepen dat, mocht ik ook arbeidsongeschikt raken (en ik hoop echt dat dat nooit gebeurt!) , ik geen recht heb op een uitkering zolang ik nog loempia's kan vouwen of postzegels kan plakken. Of er een baan is in die richting maakt niet uit.
Dus de grote vraag van Dees en van mij is dus:
Hoe red je dat in godsnaam: 2 paarden verzorgen en rijden maar jezelf niet goed voelen om betaald werk te verrichten? Voor alle duidelijkheid: Zowel in lichamelijke als geestelijk zin.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:29

PUCK schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens Dees. Ik heb zelf jaren terug wegens een whiplash langdurig in de ziektewet gelopen. Op een gegeven moment deed ik weer van alles, maar mocht van het GAK niet aan de slag, want als dat niet zou lukken zou ik geen uitkering meer krijgen. Uiteindelijk ben ik eigenwijs geweest omdat ze me in de WAO wilden duwen en ik dat per se niet wilde. Nu ben ik gedeeltelijk ziek omdat ik al vanaf eind september loop te tobben met mijn hand. Mijn andere arm is overbelast omdat ik natuurlijk moest en zou doorwerken. Ik werk nu dus drie dagen en ben twee dagen thuis en ja ik rijd wel paard, althans een paard, mijn jonge paard durf ik nog niet aan. Het ligt niet altijd zo simpel als het lijkt. Wat dacht je van burn out? Je werkt je jaren kapot en ineens zit je met een burn out. Je kan niet werken, maar sporten wel. Is dat dan onredelijk/ Ik vind van niet. En klaplopers houd je altijd, daar doe je niets aan.


Ik begin steeds meer voor je te voelen Puck.
(grappig mijn vriendin heeft ook een whiplash; NIET te onderschatten, maar ze rijd wel paard!!!)

Dees: ik vind dat cassidy een wat meer genuanceerde uitspraak had als jij, maar dat terzijde. Je kan niet zomaar een oordeel eraan hangen. Zelfs niet als je het hele plaatje weet.

Naast puck en cassidy hun voorbeelden, zijn er nog veel meer te noemen.
Wat puck en cassidy bedoelen is dat iemand situationeel arbeidsongeschikt is. Ik wil het een uthopie noemen om te zeggen dat als iemand tijdelijk situationeel arbeidsongeschikt is, dat hij/zij dan maar tijdelijk putjeschepper of telefonischte moet worden. Anders kan zijn als je eenmaal een tijdje verder bent, en in de wao komt, dan is het aan hem/haar de keuze hoe je daar mee om gaat.

Mocht ik in de wao komen, en ik zou nog wel putje kunnen scheppen, dan zal ik dat pas doen als het meer opleverd als mijn uitkering.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:36

Dingen zijn niet zo simpel als het lijkt. Een vriendin van mij heeft twee jaar geleden een burn out gekregen en is voor 45% afgekeurd. Inmiddels werkt ze 80% en de werkgever profiteert van een goedkope arbeidskracht, aangzien de instantie een uitkering voor 45% betaalt. Die 32 uur is eigenlijk teveel, ze ziet er altijd slecht uit en is moe. En toch rijd ze paard, omdat het haar hoofd "helder"maakt en haar rust geeft. Dat heeft ze nodig. Zelf merk ik dat als ik een tijd niet rijd ik meer last krijg van mijn whiplash. Dat heeft twee oorzaken, lichamelijk en psychisch. Voor mij betekent paardrijden rust. Geen stress aan je hoofd en "anders"bezig zijn met een levend wezen. Onderschat dat niet.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:43

Cassidy"]
[quote="fred lover"]
[quote="Desiree schreef:
Na 10 jaar worden ze werkeloos. De lang leve de lollert krijgt een uitkering, de ander, die evenveel gepresteerd heeft maar zich vanalles heeft ontzegt moet eerst zijn huis "op eten" alvorens voor een uitkering in aanmerking te komen.

]

huh? hoe bedoel je dat? bedoel je hiermee dat degene die wel werkte niet in aanmerking komt voor een uitkering? Althans, niet meteen?
wanneer dan wel??? Verward
[/quote]

Als iemand door hard werken heel veel vermogen heeft opgebouwd en bijvoorbeel een huis heeft gekocht, en hij komt door een of andere omstandigheid in een situatie dat hij niet meer kan werken, moet hij in Nederland eerst alles opmaken. Hij moet zijn huis verkopen en al zijn andere bezittingen, en van dat geld gaan leven. Hij komt pas in aanmerking voor een uitkering als zijn vermogen "op" is. Ik weet niet waar de grens ligt wat iemand nog mag hebben, maar het is in ieder geval niet veel. Komt hij eronder te zitten, dan pas krijgt hij een uitkering. Heeft hij meer geld, dan krijgt hij geen uitkering.
[/quote]

Dit is alleen het geval als je een bejaardentehuis ingaat (dan betaald de staat niet voor jou, maar dan moet je iets van 6000 gulden per maand betalen) en als je gebruik gaat maken van de socialedienst.

Als je tien jaar hebt gewerkt en een vermogen hebt en je komt in de wao, dan krijg je gewoon een basis inkomen plus 2% er bovenop voor elk gewerkt jaar. (tenzij je je waogat hetb gedicht; zoals ik Haha! , kost trouwens een heleboel geld per maand).

Dus als ik nu in de ziektewet kom en ik verdien 2000 euro per maand, dan krijg ik 70% van de laatst verdiende loon. Kom ik daarna in de wao, dan krijg ik de basisuitkering plus 2% per gewerkt jaar plus evt aangevuld met wao-gatverzekering.
Dan zou ik dus niet (persee) mijn eigen huis moeten opeten om vervolgend onder de 12000 gulden eigengeld te komen om recht te hebben op een uitkering..........


(ps: misschien heb ik details niet goed, maar de strekking klopt)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:50

PUCK schreef:
Zelf merk ik dat als ik een tijd niet rijd ik meer last krijg van mijn whiplash. Dat heeft twee oorzaken, lichamelijk en psychisch. Voor mij betekent paardrijden rust. Geen stress aan je hoofd en "anders"bezig zijn met een levend wezen. Onderschat dat niet.


Waarom denk je dat ik mijn vriendin een paard heb gegeven? Precies om die reden!! (best wel knap he zo een inlevingsvermogen voor een man; en dan nog een lipizzaner ook nog.......)

en weet je wat?! Het hielp enorm. Al haar klachten werden minder, maar soms heeft ze terugvallen. Tijdens ziekte stress of dezelfde (zit-)houding voor een langere tijd.

laatst viel ze 1 treetje van de trap en ving de klap op met haar handen. Ze had gelijk enorme mijn in haar nek, en was heel bang dat de klachten die ze de eerste maanden heeft ervaren (waren toch het ergste) dat die weer terug kwamen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 00:55

Dat was een goeie ingeving Prima om een paard te kopen voor je vriendin! Mijn vriend zal ook nooit om mijn paarden zeuren om precies dezelfde reden Lovers


Klopt, het blijft altijd een zwakke plek. Bij verkeerde werkhouding, stress, valpartijen ed krijg je gelijk de rekening gepresenteerd. 1x per jaar je wervels in je nek recht laten zetten etc etc. Veel mensen snappen niet dat paardrijden goed is bij een whiplash, maar je houding wordt gecorrigeerd en je leert goed je lijf onafhankelijk spannen en ontspannen. Als ik op een gegeven moment afgekeurd zal worden (daarom heb ik mij niet af laten kopen) zal ik ook uitkering ontvangen plus een aanvulling van de egenpartij van mijn ongeluk. En ja dan blijf ik rijden als dat gaat. En eerlijk gezged vind ik ook dat ik daar recht op heb.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:00

PUCK schreef:
Als ik op een gegeven moment afgekeurd zal worden (daarom heb ik mij niet af laten kopen) zal ik ook uitkering ontvangen plus een aanvulling van de egenpartij van mijn ongeluk. En ja dan blijf ik rijden als dat gaat. En eerlijk gezged vind ik ook dat ik daar recht op heb.


Ik hou van je puck!!! Het is alsof ik met mijn vriedin praat!!!!! Wist heel nederland dit maar, dan was het weg met onbegrip (en weg met onwetende Deesjes)


Maar het bovenstaande gequote, dat begrijp ik niet helemaal. Pb me ff.(wij zitten ook in een rechtzaak)

Maar ik ga zo wel pitten...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:03

Dees is las een reply van jou met heel veel 'moeten' erin. Ik zeg altijd: Ik MOET helemaal niets. Je bent een zelfstandige, maar ook die kunnen zich verzekeren hoor!! Kost wel wat, maarja, dan krijg je ook wel wat.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:07

PUCK schreef:
Als het zover met je gekomen is dat je neit eens meer normaal kunt praten, blijf je de rest van je leven last houden van burn out. Misschien moet je je eens verdiepen in de literatuur hierover ik denk dat je verbaasd zult staan!


Ik heb er met mijn studie psychologie een scriptie over geschreven..........

Ik ben benieuwd, dat wanneer dees een leuke whiplash krijgt, hoe ze dan 'permanent' interpreteerd. Ik geloof wel in permanent (met name als je om een jonge leeftijd al last heb van hart en vaatziekte....)

Maar ja....wie ben ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:02

Prima zei: "Mocht ik in de wao komen, en ik zou nog wel putje kunnen scheppen, dan zal ik dat pas doen als het meer opleverd als mijn uitkering."
Precies en DAT bedoel ik! je kunt toch niet iemand die altijd gewerkt heeft en nu de moed heeft gevonden om dan maar iets anders of "minders" te gaan doen minder te laten verdienen dan iemand die er niets voor doet? Ik zou dan pleiten voor het volgende: Ander werk zoeken, en een aanvullende uitkering op je salaris zodat je gemotiveerd blijft om te gaan werken. Zou dan misschien een goed idee zijn om in te voeren?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:17

Prima"]
[quote="PUCK schreef:
Als het zover met je gekomen is dat je neit eens meer normaal kunt praten, blijf je de rest van je leven last houden van burn out. Misschien moet je je eens verdiepen in de literatuur hierover ik denk dat je verbaasd zult staan!


Ik heb er met mijn studie psychologie een scriptie over geschreven..........

Ik ben benieuwd, dat wanneer [naam verwijderd] een leuke whiplash krijgt, hoe ze dan 'permanent' interpreteerd. Ik geloof wel in permanent (met name als je om een jonge leeftijd al last heb van hart en vaatziekte....)

Maar ja....wie ben ik.
[/quote]


Kunt ge niet lezen, Prima? Ik geloof niet in een permanente burn-out. Permanent slaat dus helemaal niet op hart- en vaatziekten.

Verder....het is maar wat je je medemens gunt....ik geloof niet dat je de woorden begrip, relativeren, nuanceren en gunnen goed hebt begrepen tijdens je studie psychologie.....tssss "ik ben benieuwd, dat wanneer [naam verwijderd] een leuke whiplash krijgt...."
Lekkere ben jij. Voor mij ben je met die zinsnede inenen compleet ongeloofwaardig.......