kosteplaatje manege kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

kosteplaatje manege kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:23

mijn ouders hebben een giga goed iedee OK dan! (zal vast niet door gaan hoor hihi)
maar wat zou het kosten om een manege te laten draaien.
Het zou dat gaan om een al opgestart bedrijf, waar in:
binnen bak
mogelijkheid tot 32 stallen (ruime boxen)
buitenbak.
zoarium (schrijf je dat zo??)
zadelkamer,
aan heb bos gelegen (hoeft alleen een rustige weg over)
ponyclub.
horica vergunning.
kamping vergunning (er mogen dus pony kampen gehouden worden)

Het idee is dan om een paar manege paarden te kopen en pension stalling te houden (er zijn nu 6 betalende pensionklanten)
weet er iemand hoe veel je voor manege paarden kwijt bent per maand, en dus wat het kost en opbrenkt??

het zou leuk zijn als t wat word Haha! dus ben druk op zoek naar info *LOL*
hebben jullie enig iedee???
pleas geef tips hihi Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:42

Hier (randstad) is op de manege (kleine manege, vergunning voor ik geloof 35 of 40 paarden ofzo) een bod van 2,5 miljoen euro uitgebracht.

Voor ALLEEN de accomodatie.

Verder draaien ze bar weinig winst, het valt al niet mee om geen verlies te maken.
Waarschijnlijk is het elders in het land goedkoper, maar een manege starten gaat dus niet zomaar.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:53

het gaat om de advertentie op marktplaats,dit staat er in:
Aangeboden: Pensionstal met binnenbak en woning
Prijs: € 450.000.--
Beschrijving: Te Koop in Kuinre pesionstal met woning vlak tegen het Kuinder bos gelegen.

Het betreft hier 18 nieuw gebouwde boxen ( van ongeveer 2 jaar oud ) deze zijn gelegen in een 2 jaar geleden gebouwd gedeelte toen gebouwd heeft het gekost € 90.000.--.
Deze boxen zijn aangebouwd aan de binnenbak met een ruimte waar nog zeker 14 boxen ingemaakt kunnen worden.
Deze hebben hier ook altijd gestaan dus alle voorzieningen zijn hier aanwezig.
Ivm de nieuw bouw zijn de boxen uit deze ruimte verwijderd.
Verder is er een binnenbak van 20 x 40 m., een kantine met horeca bestemming met aparte toiletten en bar.
Tevens aanwezig een hooi zolder deze is zo nieuw dat hij nog niet gebruikt is.
De gehele accomodatie is de afgelopen tijd voor ongeveer € 70.000.-- opgeknapt.
Met een nieuwe spuitplaats met solarium, aparte poetsplaats en zadelkamer.
De prijs voor het geheel is inclusief 2.5 ha. weiland.
Evt. is er meer weiland bij te kopen.
Het perceel is totaal groot ruim 3000 meter en is voorzien van een redelijke woning alles gelijkvloers.
Met badkamer met ligbad, 4 slaapkamers, woonkamer en keuken.
Momenteel staan er 6 paarden in pension tegen betaling.
Absoluut de moeite waard om eens te komen bezichtigen.
Zeer goede prijs / kwaliteits verhouding.
Alleen de grondprijs is al € 300.000.--.
Een absoluut supermooi object voor de paarden liefhebber of de professional die hier een bedrijf in de paarden wil runnen.
Voor meer foto's kijk op onze site bij rubriek what's new/ meebesteltips/ aanbiedingen en dan de subrubriek diversen.

dus opzig is dat wel mooi, alleen willen mijn ouders weten wat het kost om het draaiend te houden, dus een koste platje van een manege paard enzo.
weten jullie dat??

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:58

Het kost iig waarschijnlijk meer dan het oplevert Knipoog
De stal waar ik heel lang heb gestaan, werd ook gekocht door mensen die een goedlopend bedrijf hadden, die wilde verkopen en dan van de stalopbrengsten leven (stal voor 50 paarden), maar die hebben het bedrijf toch maar gehouden, die stal is echt een bodemloze put Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:11

Kijk even goed naar hoeveel paardenbedrijven er over de kop gaan op het moment. Er valt geen winst te draaien. In het gunstigste geval draai je gelijk. Veel meer kans dat je verlies draait. Al die bedrijven staan niet voor niets te koop!

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:42

Hmm volgens mij is dit object al meerdere malen verkocht..
Zekers zo`n 2 a 3 keer in 12 jaar tijd.

Rijd hier namelijk altijd langs als ik naar amsterdam ga

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:49

ik keb dit bedrijf heb er een paar jaar een paar jaar geleden gelest.
Het heeft wel een gunstige plek ik denk er ook over om mijn paard daar te gaan stallen, maar het licht er aan wat voor nieuwe eigenaren er in komen dat wacht ik nog even af.
Er zijn wel een aantal van dat soort stallen in de buurt dus je hebt wel last van konkerentie.
De vraagprijs is niet duur hij staat nu goedkoper te koop als een anderhalf jaar geleden en dat terwijl hij nu opgeknapt is.
Ik kan je niet helpen met wat het kost per maand en met wat het opbrengt. Ik wens jullie wel veel succes met de verdere ontwikkelingen omtrent deze pensionstal.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 01:02

ArwenLune schreef:
Kijk even goed naar hoeveel paardenbedrijven er over de kop gaan op het moment. Er valt geen winst te draaien. In het gunstigste geval draai je gelijk. Veel meer kans dat je verlies draait. Al die bedrijven staan niet voor niets te koop!


Helaas heeft Arwen gelijk.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:02

er staat Horeca bestemming dus niet dat er ook een vergunning is. Het is dus maar zeer de vraag of je hier een manege mag exploiteren, vraag dat eerst na bij de gemeente( ik denk Weststellingwerf, Wolvega) Anders is het alleen een mooi object voor een prive persoon of b.v. een springruiter. Winst kun je met alleen manege en een beetje pension wel vergeten, er wonen te weinig manegeklanten in Kuinre of omgeving. Veel mensen daar hebben ook beschikking over eigen land, dus als de kinderen een beetje kunen rijden krijgen ze veel eerder een eigen pony. Leuk voor de kinderen maar jij bent weer een klant kwijt. En wat Dobbel schrijft over dat hij nu goedkoper is dan vorig jaar, zonder opknapbeurt, dat moet toch ergens vandaan komen? Misschien zijn die vergunningen wel verkocht aan een ander bedrijf en mag er helemaal niets meer. Voorzichtigheid is dus geboden, bel andere bedrijven in de buurt en vraag naar de pension tarieven en lesgelden dan kun je een idee krijgen van de inkomsten. Van een vereniging zal je ongeveer €3000,00 per jaar kunnen krijgen, hangt af van de aantal lesavonden, maar dan kun je zelf geen lesgeven, dus geen inkomsten( als die er nog in mag) Hebben jullie al ervaring met een eigen bedrijf? En welke ervaring heeft jullie gezin met paarden? Blijf nuchter! Als je een instructeur moet inhuren dan heb je al bijna geen kans op winst. En toch blijf ik erbij, als dit echt jullie droom is dan moet je het niet zonder meer laten varen maar wel degelijk onderzoek doen en een ondernemingsplan maken( moet ook van de bank)

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:38

Het is altijd wel een manege bedrijf geweest en volgens mij mag dit hier nogsteeds. het pension geld is 210 euro per maand tenminste dat vragen ze er nu voor. Ze zijn daarmee dan ook een van de duursten in die buurt maar daar heb je dan wel een hele mooie plek voor terug.
Toen ik daar nog leste koste een tien ritten kaart 98 euro en daar mog je dan drie maanden over doen.als je per les wou betelen koste het 11 euro.
Dit even ter extra info.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:25

Het kopen van een manege of pensionstal is een enorme smak geld, je moet een goed buisnisplan hebben om het geld voor een hypotheek te krijgen, en om op te starten. Het lijkt zaligmakend maar het duurt minstens 10 jaar voordat je er wat aan verdiend. Dan heb je natuurlijk nog personeel nodig voor op stal en instructie, en je kan nooit op vakantie en er moet altijd iemand 24 uur aanwezig zijn, je kan niet met z'n allen lekker uit eten en de manege onbeheerd laten. Voordat mensen eraan willen beginnen zou ik aanrtaden ga eens een tijdje op een manege bedrijf meewerken dan zie je pas de realiteit. Daarbij is het in deze tijd een extra groot risico om zoiets te starten, de economie is nog steeds niet goed, daarom gaan er veel bedrijven nu over de kop.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:28

Waar je rekening mee moet houden is dat dit bedrijf al enige tijd te koop staat. Waarom? Geen idee maar vast niet zomaar.

Verder is de omgeving Kuinre veel landbouwgebied. Dat er maar zes pensionklanten staan verbaasd me niet zo. De meesten zullen tenslotte hun paard liever goedkoper bij een boer stallen. Dus daar draai je al geen winst mee.

Het enige dat je zou kunnen doen is de hal exploiteren. Er lessen laten geven etc.

Lastige omgeving. Ik zou er niet aan beginnen in ieder geval. Niet om je te ontmoedigen maar er zijn nou eenmaal plekken in Nederland waar genoeg ruimte is dat men niet naar een manege/pensionstal hoeft.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:32

Als je echt een hele grote manege wilt hebben, Rosworld staat ook nog te koop. Is alleen wel een beetje aan de grote kant voor jullie denk ik Knipoog.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:37

Oke hihi Ik denk niet dat het door gaat als ik het zo lees,
wel heb ik een dik jaar op een manege gewerkt en weet dus dat het hard werk is ook dat je niet op vakantie kan enzo is zo maar voor mij personlijk is dat niet erg (wil later ZEKER een eigenbedrijf, trouwens niet perse een manege)
Ik vind het inderdaat een smak geld en weet niet of we dr winst uit krijgen, waarschijnlijk dus niet.
Best baale maar ja bedankt voor de extra info over de mange trouwens!!!!
Idd is de economie helemaal nix tegenwoordig, daarom zal de bank vast niet zoo veel geld lenen, jammer maar ja.
Nog bedankt, en ik houd julllie op de hoogte hoor.