moeilijke keuze: nieuw paardje gezien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:20

Nou hallo jezus je maakt toch geen paard af omdat je dan een ander paard ken kopen ik vind dat verdomme egoistisch en echt super achterbaks als je dat doet. Als het paard nou dood gaat van de pijn is dat anders....

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:23

Flame kan zowiezo niet meer gered worden toch? Dus je kan het wel uit gaan stellen, maar je weet zowiezo dat het er ooit aan gaat komen....
Het zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar zit in een andere situatie met veel beschikking over weiland het hele jaar door..kan me voorstellen dat het zo moet gaan als je in de winter alleen een stal hebt, die niet bevordelijk is voor zo'n paard!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 19:25

14cecile14 schreef:
Nou hallo jezus je maakt toch geen paard af omdat je dan een ander paard ken kopen ik vind dat verdomme egoistisch en echt super achterbaks als je dat doet. Als het paard nou dood gaat van de pijn is dat anders....



Je moet het verhaal eens goed lezen!
kijk eens in mn onderschrift!
En ze heeft pijn, zou jij dan wachten totdat vergaat van de pijn in het land?
Wat is dan beter, voor haar?

Haar wegbrengen voordat de ERGE pijn eraan komt?
Of wachten totdat ze vergaat van de pijn?

Zowiezo, moet ze voor de winter weg en kan ze nog 2 maanden genieten.
Of het nou 2 maanden of nog 4 maanden duurt


Maarre dank je voor je mening

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:27

nano"]
[quote="Marliesje schreef:
Ik zou haar af laten maken, hard he! Wat heb je aan een paard waar je niks mee kan doen. Ja ik ben keihard, maar dat zou ik doen.

dus jou kunnen we ook een spuitje geven als je reuma hebt of als je niet meer kunt werken en in de wao komt?
scheelt ons ook weer een hoop geld (belasting)
sorry hoor maar dit vind ik kante klare onzin.
is zeker wel makelijk om het beesje maar aftemaken.

een paard heeft net zo als jij maar 1 leven maak er het beste van!
[/quote]

ben het met je eens,
Maar als je dit te hard zegt, wordt je nog voor pennymeisje uitgescholden ook.
Je pony geeft je ook liefde, en lol, en inplaats van haar dankbaar te zijn, en nog een lekker tijdje land te gunnen, afmaken die zooi, wat maakt het uit he, het is tenslotte geen mens Boos!
als je zo over dieren denkt, kan je net zogoed iets anders gaan doen

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 19:30

brechje schreef:
Flame kan zowiezo niet meer gered worden toch? Dus je kan het wel uit gaan stellen, maar je weet zowiezo dat het er ooit aan gaat komen....
Het zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar zit in een andere situatie met veel beschikking over weiland het hele jaar door..kan me voorstellen dat het zo moet gaan als je in de winter alleen een stal hebt, die niet bevordelijk is voor zo'n paard!


KIjk ik kan bij veel mensen terecht voor land.
Maar zodra het winter wordt is het geen doen.
En om haar nou een derde eigenaar te gaan geven, nee..
Ik wil haar zelf in de gaten kunnen houden.
Ik wil zelf toezicht hebben.
Mijn vertrouwen in sommige mensen is zo laag,door de vorige eigenaren van Flame

Uitstellen kan altijd,maar ik betaal 200 euro, ik heb genoeg voor Flame over, dat weet iedereen uit de verhalen van Flame.

Het wordt met haar naar mate de tijd alleen slechter en niet beter.

Ze is 3 jaar oud en heeft artrose, maar dat niet alleen, ook botversplintering.

Al had ze dat laaste niet gehad, en had ze geen pijn, dan had ik haar erbij gehouden.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 19:33

asjoe4ever"]
[quote="nano"][quote="Marliesje schreef:
Ik zou haar af laten maken, hard he! Wat heb je aan een paard waar je niks mee kan doen. Ja ik ben keihard, maar dat zou ik doen.

dus jou kunnen we ook een spuitje geven als je reuma hebt of als je niet meer kunt werken en in de wao komt?
scheelt ons ook weer een hoop geld (belasting)
sorry hoor maar dit vind ik kante klare onzin.
is zeker wel makelijk om het beesje maar aftemaken.

een paard heeft net zo als jij maar 1 leven maak er het beste van!
[/quote]

ben het met je eens,
Maar als je dit te hard zegt, wordt je nog voor pennymeisje uitgescholden ook.
Je pony geeft je ook liefde, en lol, en inplaats van haar dankbaar te zijn, en nog een lekker tijdje land te gunnen, afmaken die zooi, wat maakt het uit he, het is tenslotte geen mens Boos!
als je zo over dieren denkt, kan je net zogoed iets anders gaan doen
[/quote]

kijk ik heb flame vanaf 9 maanden en ze is bijna 4 en ik heb er nooit op gereden.
Ik heb altijd alles voor haar gedaan, hoeveel ellende er ook was en ben ook vorig jaar gezakt daardoor voor mn school.

KIjk al zit je met je paard in de sport en je hebt dit en je hebt andere paarden en het draait op sport, dan is het verhaal iets anders.
Maar soms moet je je gedachte over alles op 0 zetten en alles op een rijtje zetten en nadenken wat het beste is voor het paard.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:39

14cecile14 schreef:
Nou hallo jezus je maakt toch geen paard af omdat je dan een ander paard ken kopen ik vind dat verdomme egoistisch en echt super achterbaks als je dat doet. Als het paard nou dood gaat van de pijn is dat anders....

dat doet ze van de winter ook... lezen --> nadenken --> bericht posten
meestal de meest handige volgorde...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:41

Naomi, ik denk dat jezelf weet dat je altijd alles hebt gedaan voor d'r...
Je hoeft jezelf niet schuldig te voelen als je nu voor het andere paardje kiest.

Flame wordt zoiezo ingeslapen, omdat ze straks pijn krijgt. Nu heb je een leuk die rleren kenne, waar je net zo blij mee bent als met Flame. Waarom uitstel van executie?
Doe wat jij denkt dat goed is. Flame heeft genoeg meegemaakt... het wordt tijd voor rust
Zij het op het land, zij het op de groene weides..

Sterkte met je beslissing.... Ach gut

mien
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:09

Ik ben nog niet zo lang op bokt
en ken dus ook niet het hele verhaal over flame
Ik lees alleen dat jij je ook al zelf een beetje schuldig voelt over je keuze.
Maar ik zie het niet als ruilen. WAnt flame zal altijd in je hart blijven.
Maar het is soms gewoon beter.
En dan dat stomme verhaal over dat als jij reuma zou krijgen je ook maar een spuit moet krijgen.
Nou ik zal je zeggen ging het soms maar zo makkelijk want er zijn een heleboel mensen die onnodig lijden hoor. DIe willen wel een spuit maar mogen het niet.
Hier kun je alleen maar zeggen meid je hebt een goede beslissing gemaakt.
Uiteindelijk heb je wel een paard voor je plezier hoor en als je paard alleen maar lijdt kun je er zelf ook niet volop van genieten.
Ik wens je heel veel sterkte met je verdere keuze
En als je er voor kiest om fame in te laten slapen heel veel sterkte met het verlies en als het klikt met het paardje wat je op he toog hebt hoop ik dat je een goedeband kan op bouwen .

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:40

zo mensen jullie reageren af en toe ook wel heel erg heftig hoor.
naomi ik weet dat je een goede keuze zal maken.
flame heeft pijn en zal dat altijd houden.
je moet je er niet schuldig over voelen, je kan niet meer voor hem doen dan je gedaan hebt.
succes met je keuze.
ik spreek je wel. xxxxx

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:41

het is idd moeilijk in zo een situatie. Maar ik zie het zo als je echt van flame houd probeer hem dan zo lang mogelijk te helpen althans dat zou ik doen er zijn vast nog wel andere leuke paarden in de toekomst. Maar zet flame lekker in het land, je kan het niet maken tegen over hem om hem weg te doen nu zeker niet dat ie zo hard nodig heeft

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:05

KIjk ik doe haar niet speciaal weg voor die andere, maar voor de winter moet het toch gebeuren..
en elke keer als ik naar de paarden gaat, wordt ik verdrietig om Flame
Eerst was dat andersom..
Voorlopig staat ze op het land

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:18

ik wens je in ieder geval sterkte als het moment daar is

je schuldig voelen hoef je in ieder geval niet
je hebt al zolang zoveel/alles voor haar over gehad
en nu moet jij weer beslissen
beslissen wanneer het genoeg is
dat is zwaar en moeilijk Ach gut

maar ook nu zul je het beste kiezen voor flame
daarvoor hou je van haar

Ach gut

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:23

Dat beestje blijft ook niks bespaard .Ik vind dat je de juiste keuze heb gemaakt!Waar ik het alleen niet in kan vinden is dat je d'r nog een paar maandjes aanhoud.'Uitstel is afstel' word altijd gezegd en een paard heeft geen besef van afscheid en de dood.Ik snap best wel dat je d'r een plezier wil doen door d'r nog een paar maandjes op de wei te zetten,alleen het zal wel steeds moeilijker worden voor jou om afstand van haar te nemen.
Veel sterkte iig met je beslissing!!! Ach gut

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:31

Ik denk dat je twee beslissingen moet nemen die je los ziet van elkaar.De eerste is : wanneer en of je Flame laat inslapen.Pas als die belsissing genomen is kan je nadenken of en welk ander paard je wilt kopen.

Nu loopt je tweede belsissing vooruit op je eerste en dat zorgt voor twijfel.

juist omdat je zoveel voor Flame hebt gedaan en om haar geeft mag haar beslissing niet ondergesneeuwt worden door je wens om een ander paard.

Als het andere paard al weg is:was het niet voor je bestemt en komt er wel een vergelijkbare of beter koop voor terug.

Neem de tijd om de beslissing van Flame te nemen en afscheid van haar te nemen en ga daarna om zoek.Laat je niet haasten!!

Maar ook al zou je besluiten om Flame volgende week in te laten slapen hoeft dat geen haasten te zijn als je met je gedachten deze volgorde aanhoud.Maar laat je niet leiden door de koop van een ander paard, hoe begrijpelijk dat ook is.Neem de tijd (bedoel ik meer in gedachte dan in weken) om je beslissing over Flame te nemen.

heel veel sterkte met dit dilemma

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:09

Ik vind dat je een goede beslissing hebt gemaakt.
Ik wens je heel veel sterkte toe, de komende tijd!!
-X-
Stephanie

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:36

Meis, heel veel sterkte.. Laat iedereen maar lekker kwekken, jij moet toch doen wat jou het allerbeste lijkt, daar kunnen we je geen van allen in dwingen of sturen.

Ik zou zelf ook kiezen om haar te laten gaan. Ze heeft zo geen pijn en zal zeker geen ondragelijke pijn moeten doorstaan voordat je de keuze maakt.

14cecile14 schreef:
Nou hallo jezus je maakt toch geen paard af omdat je dan een ander paard ken kopen ik vind dat verdomme egoistisch en echt super achterbaks als je dat doet. Als het paard nou dood gaat van de pijn is dat anders....


En dit vind ik echt een reactie die heel ondoordacht is.. Lees eerst eens een verhaal voordat je je grote waffel opentrekt!! Als je het hele verhaal zou kennen dan had je niet zo'n reactie geplaatst..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:14

Naomi"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik zou haar laten afmaken,
heel vervelend, maar je hebt een paard uiteindelijk voor jezelf.
Ik vind het altijd een beetje een onzin om zo'n beslissing nog een paar maanden uit te stellen, daar wordt het echt niet makkelijker van.
Verder denk ik dat een paard met zulke gezondheidsproblemen altijd pijn heeft, dus ook nu ze gewoon op de wei staat.

sorry, als zij geen pijn heeft, kan ik het mezelf niet vergeven.
Ze is toch niet ingereden en heeft altijd al op het land gestaan.
Ik gun haar gewoon nog een zomer met andere paardjes in de wei.
[/quote]
Een paard op het land kan ook 'gewoon' pijn hebben. Artrose is altijd pijnlijk, daar hoeft ze niet voor in het werk te staan.
Vraag maar eens aan mensen met dit soort aandoeningen, die kunnen niet eens staan zonder pijn, wat zeg ik; die kunnen niet eens slapen van de pijn...
Ik wil je alleen duidelijk maken dat het lang niet altijd zo leuk, lief en aardig is om je paard nog even uitstel van executie te geven.
Of dat bij jouw paard ook het geval is weet ik niet, want dat valt hier vandaan niet te beoordelen, het is aan jou en de da om dat kritisch te bekijken.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 12:59

Sjuimpje"]
[quote="Naomi"][quote="Sjuimpje schreef:
Ik zou haar laten afmaken,
heel vervelend, maar je hebt een paard uiteindelijk voor jezelf.
Ik vind het altijd een beetje een onzin om zo'n beslissing nog een paar maanden uit te stellen, daar wordt het echt niet makkelijker van.
Verder denk ik dat een paard met zulke gezondheidsproblemen altijd pijn heeft, dus ook nu ze gewoon op de wei staat.

sorry, als zij geen pijn heeft, kan ik het mezelf niet vergeven.
Ze is toch niet ingereden en heeft altijd al op het land gestaan.
Ik gun haar gewoon nog een zomer met andere paardjes in de wei.
[/quote]
Een paard op het land kan ook 'gewoon' pijn hebben. Artrose is altijd pijnlijk, daar hoeft ze niet voor in het werk te staan.
Vraag maar eens aan mensen met dit soort aandoeningen, die kunnen niet eens staan zonder pijn, wat zeg ik; die kunnen niet eens slapen van de pijn...
Ik wil je alleen duidelijk maken dat het lang niet altijd zo leuk, lief en aardig is om je paard nog even uitstel van executie te geven.
Of dat bij jouw paard ook het geval is weet ik niet, want dat valt hier vandaan niet te beoordelen, het is aan jou en de da om dat kritisch te bekijken.
[/quote]
heb je gelijk in.
Eerst zei de Da dat ze nog wel 2 jaar op het land kon.
Ze hebben de fotows doorgestuurd en bleek nog meer te hebben aan dat been, toen zei ze dat ze nog wel op het land kan,maar dat de pijn,naar mate het koud wordt erger word.

En waarom ik het uitstel?
Omdat ze er nog vrolijk bij staat, ze rent door land, ze huppelt vrolijk rond enzo.
En om gelijk te beslissen om haar af te maken ging wel erg snel.

Eerst was ze zogenaamd drachtig, nu dit weer.
Ik kon haar laten bij de kliniek waar ik was,maar ik wil gene over behaaste beslissingen maken en eerst goed nadenken.

Daar ben ik nu nog mee bezig.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:04

nano"]
[quote="Marliesje schreef:
Ik zou haar af laten maken, hard he! Wat heb je aan een paard waar je niks mee kan doen. Ja ik ben keihard, maar dat zou ik doen.

dus jou kunnen we ook een spuitje geven als je reuma hebt of als je niet meer kunt werken en in de wao komt?
scheelt ons ook weer een hoop geld (belasting)
sorry hoor maar dit vind ik kante klare onzin.
is zeker wel makelijk om het beesje maar aftemaken.

een paard heeft net zo als jij maar 1 leven maak er het beste van!
[/quote]

Nano was het soms maar zo makkelijk met mensen als met dieren. Dieren mag je over beslissen of het hun einde word of niet. Bij mensen ookal stikken ze van de pijn en willen ze ZELF dood, het mag gewoon niet. DAT vind ik vreselijk oneerlijk...
Maargoed dat is een ander discussie.

Naomi, wat je ook kiest zorg dat je zelf achter je keuze staat, voor 100%

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 13:06

Ja, Ineke, ik sta nu achter mn beslissing Lachen
bedankt

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:26

Ik vind dat Boontje het mooi verwoord heeft, daar ben ik het wel mee eens.

En ik meen me te herinneren dat je het nog niet zo lang geleden helemaal zat was een een tijdje wegwilde. Reden temeer om nu niks te overhaasten. Bedenk ook dat wanneer Flame er niet meer is, je misschien wel een poosje helemaal geen zin meer hebt in paarden (hoeft niet natuurlijk) maar uit je verhalen maak ik op dat je erg gek bent met Flame. Onderschat het niet en neem de tijd voor een beslissing waar je je op langere termijn goed bij voelt.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 13:31

Ik ben al een paar dagen weg geweest en woensdag ga ik weer 2 dagen weg..
Dat heeft me wel goed gedaan.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:49

Okay, gelukkig niet zo'n hele grote dip dus.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:55

Ik zou hem lekker nog op het land laten deze zomer, en daarna opzoek gaan naar een ander paard. Het is een stom om hem nu al in te laten slapen nu het lekkere weer eraan komt , terwijl jij een ander paard gaat kopen!