Omgeving manege Boschhoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Omgeving manege Boschhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 17:49

Wie kent de omgeving van manege de Boschoeve (Soerendonk/Maarheze zeg maar, in N.-Br)?
Zijn er veel ruiterpaden/routes, en is deze manege leuk om een weekendje met 14 man, 5 paarden en 3 honden te verblijven?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:03

ik ben er op ponykamp geweest. vond het zelf iets minder. we hebben een buitenrit in de hele week gemaakt (weinig)! de stallen vond ik ook niet perfect.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 10:04

En de pensionstallen?
En was het wel een mooie omgeving waar je hebt gereden, Alles ruiterpaden of veel asfalt?

Iemand anders nog ervaring met deze manege?

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:45

Hoi Marja,

Ik ben daar ook geweest.
De manege zelf vind ik een beetje oud/rommelig.
Maar........de omgeving die compenseert dat echt voor de volle 100%!
Echt hoor, ik neem mijn paarden altijd mee op vakantie, het is daar perfect. Je rijdt gelijk het bos in, en je kan echt makkelijk uren weg zijn. Wij zijn toen zelfs Belgiƫ in geweest en toen hebben we een rust gehouden op een kasteel. Echt, het is echt de moeite waard, met zandverstuivingen en heel veel bos. Wij gingen elke dag min 2 uur naar buiten en ook wel eens mennen. Het is alleen maar ruiterpad haast. Heel rustig.

HET ENIGE NADEEL: in de zomer heb je daar dazen, dat zijn van die hele vieze grote vliegachtige beesten. Tja, als je paard panisch is voor vliegen dat moet je daar in het warme gedeelte van de zomer niet zijn.
Dan zou ik in een koudere periode gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:08

Afgelopen twee jaar ben ik daar inde zomer naartoe geweest, de eerste keer voor een midweekje met vriendinnen en gewoon buitenrijden en de tweede keer op een 8-daagse trektocht. De omgeving is er inderdaad super, veel loofbos, heide, ruiterpaden, zandverstuivingen enzovoorts op de dazen na, maar de manege zelf is minder. Als je afspraken maakt moet je daar echt een paar keer op terugkomen want de administratie is daar een kleine ramp (in elk geval toen Peer dat zelf nog voor zijn rekening nam), zo moest het paard van mijn vriendin in een box ophoutkrullen staan omdat ze last had van haar longen. Dat was geen probleem volgens de Boschhoeve maar toen we er kwamen was de box met stro gevuld, vervolgens lag er echt zaagsel in (gewoon houtstof, om het zo maar te noemen en dus een kleine ramp) maar toen kreeg ze overdags een klein weitje naast de buitenbak om die stal te compenseren. De trektocht was tot in de puntjes door ons geregeld maar uiteindelijk ontstonden er toch nog problemen. Zo waren de pony's de avond voor we vertrokken nog even op de ijzers gezet Frusty Frusty Frusty zodat de mijne ook echt kreupel liep... Bovendien is het zo dat als je een uurtje de binnenbak 'huurt' je vaak Peer tegenkomt die vraagt of je toch niet liever een buitenritje maakt met een groepje gevorderden want ze waren vergeten om de ponykampkinderen te laten voltigeren... En die gevorderden zitten dan net een week in het zadel zodat de buitenrit veeeel stap en een enkel drafje wordt... Wel is het zo dat de manege erg flexibel is zodat ze niet moeilijk doen als je je programma wat verandert.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 14:02

Mijn dank is groot, dat klinkt perfect voor ons *LOL* .
En ik weet alvast dat ik goed op moet letten met die mensen, altijd handig!

We gaan waarschijnlijk het eerste weekend van mei, dus dan zal het met de dazen nog wel meevallen.
Vorig jaar zaten we midden in een hittegolf in augustus en dat was afzien hoor. Verslonden worden door dazen, doorzakken tot een uur of drie 's nachts en om 5 uur de wekker om paard te rijden. Terugkomen als de jongens net hun tent uit komen rollen, zwemmen, bier drinken en in de schaduw zitten...

Nee, dit jaar gaan we vroeg in het seizoen zodat het nog koel genoeg is om overdag te rijden en de jongens lekker kunnen mountainbiken enzo.

Ik zal even informeren of de honden en mijn hengst welkom zijn, dan kan ik boeken Sigaar Heerlijk om naar uit te kijken zoiets!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 11:24

wil je nog even kijken hoe het met de pony yoeky(ofzo) is? dat was mijn kamppony!