Vraagje over collendoorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Vraagje over collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 12:20

hoi allemaal,
bestaat er eigelijk een site van collendoorn?
en is het zo dat nu alle grote pony`s er niet meer zijn?
(ik was er 2 jaar geleden en toen liepen er ook een paar fjorden en haflingers)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:49

Ik zou niet weten of er een site over is maar volgens mij hebben ze er een paar grote nog.
Koe

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 12:59

thanx Haha!
weet iemand toevallig nog meer over collendoorn?

kenyn

Berichten: 694
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Surhuisterveen (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 15:09

2 jaar geleden heb ik daar op een fjord gereden en vorig jaar zijn we er weer geweest en toen wou ik weer op die fjord maar die was er niet meer dus toen hebben we gevraagd waar die was en toen zei die man dat ze alleen nog maar kleine pony's wouden gebruiken dus de grootste pony's zijn er uit gehaald

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:33

Ik ben er ehm ff kijken 5 jaar geleden geweest, toen had ik een E pony (appaloosa) en er waren veel fjorden en nog wat appaloosabeesten en een heleboel shetties offcourse.

Ik was er een week op vakantie

Ik weet niet hoe het daar nu is.

Het was daar wel heel gaaf, we zijn er een week geweest je kon `s ochtends je pony halen en dan moest je hem om 18.00 weer terugbrengen.

het is wel zo dat de pony`s er tegenop zien om bij hun overnachtingsplaats weg te gaan en ze willen om 18.00 ook heeeel graag weer terug, hoe goed je ook voor ze zorgt. Ze zijn verschrikkelijk eigenwijs, ik ben er drie keer afgevallen in een week de pony liep elke keer onder takken door waar hij net onderdoor kon (ik bleef dus hangen aan de tak)

Je kan zeg maar een pony reserveren, je kunt dan een nummer met een slotje halen en als je die om de halsband (ja halsband) van de pony doet dan mag niemand anders hem meenemen tot jou vakantie daar voorbij is.

sja rijden is het niet echt wat je doet, het is een beetje hobbelen zonder zadel (je krijgt geen zadel) en een halster met een bit eraan en een touw als teugels (errug handig NOT)

je hebt wel lessen die je kunt volgen en een crossbaan (niet dat die pony`s vooruit willen)

het is wel leuk daar hoor ik heb erg gelachen met die pony die ook nog eens Mango heette.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:41

Ik ben er 6 keer geweest!!!! Vorig jaar nog. Ik reed toen op een appeloosa-tje. Er zijn wel een paar grotere pony's maar je moet dan echt keivroeg komen anders zijn ze al bezet.
Vorig jaar liepen er trouwens heeeeel veel jonge kinderen rond....niet echt leuk vond ik.
Daarom gaan we er ook niet meer heen dit jaar, het is toch meer voor wat jongere kinderen....... Er zijn trouwens elk jaar minder grote pony's. Een aantal jaar geleden waren er nog fjorden en haflingers. Vorig jaar was er nog maar 1 fjord ofzo (en die is slooooooooom *LOL* )
Het merendeel van de pony's zijn shetten...(in alle soorten en maten hahahaha)

anibreG

Berichten: 399
Geregistreerd: 17-12-01
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:51

ik ben er vorig jaar een week geweest en er waren bijna geen grote pony's meer.
de grote pony's waren allemaal bezet (de helpers pikten ze altijd snel in)
ik heb op een appaloosa (zwart) gezeten vet maf beest (was de pony van mijn zusje) ik had zelf ook een appaloosa (bruin) ze konden best wel goed met elkaar opschieten alleen die van mij was een beetje sloom :O daarna ik heb ik nog een op een zwarte shetlander gereden hebben we weer terug gebracht want om de minuut wou zij drinken en ze ademde niet goed en haar hoeven stonken heel erg. daarna heb ik een d.bruin bonte gehad kon alleen niet met de pony van mijn zusje opschieten (zij had nog steeds dezelfde we konden maar 1 reserveren) ze schopten steeds naar elkaar dus hebben we ingeruild tegen een hele lieve bruine shetlander echt een poepie :+: die bruine heb ik de rest van de week gehad (had een geel touwtje in de manen gedaan)
die van mij en die van mijn zusje konden trouwens heel goed met elkaar opschieten soms lagen ze gewoon naast ons huisje naast elkaar op de grond te slapen echt schattig
wij zaten trouwens op een mooi plekje helemaal aan de rand van het park het stuk voor ons huisje was recht crossen dus maar er was een nadeel ons huisje stond aan dat stuk en dat wisten de pony's wel dus elke keer er bijna afgevallen omdat de pony's in een keer de bocht omgingen.
hetzelfde wat flair zei gebeurde dus ook bij ons zij liepen onder de takken door en wij bleven hangen

je kon er ook les nemen en soms waren er een paar kleine wedstrijdjes zoals wie het mooist verkleed is en iets met slalommen

ik vind het daar altijd vet gaaf alleen wij gaan niet meer omdat de pony's te klein voor ons worden of wij te groot

de site van collendoorn weet ik niet meer

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 17:54

bedankt allemaal Haha! !!
Ik ga waarscheinlijk naar collendoorn toe en dan ga ik gewoon heeeeeel vroeg me nest uit zodat ik een wat grotere pony heb Haha! Schijnheilig

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:30

www.attractiepark-slagharen.nl
en dan staat er een link vakantiepark Collendoorn
Als je nog meer wil weten over Collendoorn (je hebt te maken met een expert...) pb maar ff

Groetjes Nadia