wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebekky

Berichten: 290
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Ede

wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 16:48

ik verzorg een pony maar ik mag er niet mee naar buiten omdat ik mijn ruiterbewijs nog niet heb.
maar naar een wedstrijd rijden mag weer wel.

ik vroeg me ook af... weten jullie of je misschien een aparte verzekering kunt afsluiten voor paarden zonder je ruiterbewijs te halen?
en wat vinden jullie ervan dat ik niet naar buiten mag vanwege dat ik geen ruiterbewijs heb?

alvast bedankt voor het lezen!
kusjes!

evil_duckie

Berichten: 17
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:02

Nou..voor sommige wedstrijden heb je toch ook een ruiterbewijs nodig ?
Tja van dat ruiterbewijs kan me nog wel iets bij voorstellen..want als er wat gebeurd, is het wel iemand anders paard..Kan je niet voorstellen dat het baasje een xtje meeloopt er naast, dat je alsnog eventjes naar buiten kan?
Veel succes

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:08

volgens mij is het ruiterbewijs nog goedkoper dan die verzekering zelf hoor.. Enneh.. het ruiterbewijs is heus niet zo moeilijk!!

rebekky

Berichten: 290
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:12

oke bedankt voor jullie reactie!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:32

Wat voor verzekering wil je afsluiten dan? De verzekering bij het ruiterbewijs is secundair, er wordt altijd eerst bij de gewone WA-verzekering gedeclareerd. Als het goed is, heb je die al via je ouders.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:50

Daar is idd een wa verzekering voor. Is een ruiterbewijs echt zo hard nodig?

rebekky

Berichten: 290
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:53

ja dat vraag ik mij dus ook af Misser!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:03

Misschien is een ruiterbewijs wel verplicht in de omgeving waar jullie buitenrijden met de pony. In sommige gebieden is het namelijk verplicht

Verder kun je ook navragen bij de verzekering of ongevallen/schade bij derden met de pony onder je WA vallen (meestal wel) en zoja of je dan een bewijsje daarvan mag hebben. Dat kun je eventueel laten zien aan de eigenaar van de pony.

Als laatste blijft de eigenaar van de pony gewoon de baas, wil die niet dat je met de pony naar buiten gaat, het zij zo...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:05

Als ik het goed verstaan heb, mag je van de eigenaars niet naar buiten omdat je je ruiterbewijs (nog) niet hebt. En jij vraagt je af of je een verzekering kan afsluiten zonder dat je een ruiterbewijs hebt. Zit het zo in elkaar of heb ik het helemaal verkeerd geïnterpreteerd?

Als het is zoals ik het begrepen heb, dan heb je je toch helemaal niet af te vragen of je naar buiten mag met die pony? Dat is toch de keuze van de eigenaars?

Maar indien ik helemaal mis ben, toch nog een antwoordje op je eigenlijke vraag: hier in België ben ik via de familiale verzekering verzekerd voor het paardrijden en het schade aanbrengen bij anderen. Maar hoe het nu precies in Nederland zit... (bij ons is alles wel soepeler over het algemeen).

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:06

Pffff nou echt onzin hoor! Ik rijd ook buiten zonder ruiterbewijs..... Ben gewoon goed verzekerd...!