Paardemensen in de ZFW/AWW/WAO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:14

Ik vind het toch niet eerlijk, dat sommige mensen hard moeten werken om een paard te kunnen onderhouden en zich net kunnen bedruipen, terwijl anderen dat kunnen zonder hard te werken. Ik vind daarom dat de minimumlonen echt omhoog moeten want sommigen worden uitgebuit. En de uitkeringen mogen best wat lager.



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 13:40

Yep Puck, daar zit ook weer iets in. Iemand die altijd gewerkt heeft en dan door omstandigheden naar de zijlijn geplaatst wordt is ook wel een verhaal apart. Het zou onrechtvaardig zijn om hen naast hun baan ook nog eens de rest te ontnemen. Maar jij weet ook dat er veel mensen in de ww zitten die klaploper zijn. En dat vind ik niet eerlijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 15:17

"Ik kan behalve de kosten die het paard met zich mee brengt geen andere dure uitgaven doen, zaols dure kleding, dure auto enz."
Dat geldt ook voor mij hoor, ik denk dat het geldt voor de meeste mensen met paarden. Dat is een keuze die je maakt. Effe terugkomen op dat ME: gaat het hier om dat vermoeidheidssyndroom? ik weet dat er geen oplossing voor is. MAar is er wel een oorzaak aan te wijzen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 09:17

qoute cowgirl: "maar is het raar dat als ik vraag of iemand 2 paarden kan houden en dan ook nog een eigen (huur) huis heeft hoe die in vredes naam rond kan komen van een uitkering?"
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is. Het zou ook niet eerlijk zijn. Ik ken een meisje dat geen uitkering heeft, zij werkt bij de ikea en ze is nu 18 jaar. Ze moet zich kapot werken en haar werk slokt haar op. En toch kan ze haar paard maar net onderhouden, ze woont nog thuis. Als zij op zichzelf gaat wonen zal het paard er uit moeten, dan lukt het haar financieel niet meer. Kijk, en dat vind ik gewoon niet eerlijk.
NOg een vraagje voor mensen met ME: zou het jullie (een beetje) helpen als je vitamine pillen slikte zoals supradyn? misschien stomme vraag hoor, maar misschien heb je te weinig bij te zetten en kun je alle hulp gebruiken voor je lichaam.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 16:00

Ik kan me wel helemaal voorstellen hoe Dees er over denkt. Voor zelfstandigen is niets geregeld, die moeten alles zelf doen. Helemaal eerlijk is dat niet. Nog een voorbeeld. je hebt 2 personen. even oud, gaan allebei werken, hetzelfde salaris. De ene leeft lang leve de lol, gaat op vakantie, veel uit, ontzegt zichzelf niets. De ander spaart en spaart en koopt een huis. Na 10 jaar worden ze werkeloos. De lang leve de lollert krijgt een uitkering, de ander, die evenveel gepresteerd heeft maar zich vanalles heeft ontzegt moet eerst zijn huis "op eten" alvorens voor een uitkering in aanmerking te komen. Dat is ook niet eerlijk. maar ja, dat terzijde. Je hebt inderdaad veel profiteurs waar wij met z'n allen hard voor moeten werken. MAar als je dat zegt is dat banketstaaf voor die mensen die zelf werkelijk geen kant op kunnen met hun gezondheid. Dees heeft ook niet beweerd dat alle mensen die in de ziektewet zitten er onterecht zitten. MAar je hebt ze er wel bij! En die mensen zijn te duur, die drijven de vaste lasten die van je bruto salaris afgaan wel omhoog!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:02

Prima zei: "Mocht ik in de wao komen, en ik zou nog wel putje kunnen scheppen, dan zal ik dat pas doen als het meer opleverd als mijn uitkering."
Precies en DAT bedoel ik! je kunt toch niet iemand die altijd gewerkt heeft en nu de moed heeft gevonden om dan maar iets anders of "minders" te gaan doen minder te laten verdienen dan iemand die er niets voor doet? Ik zou dan pleiten voor het volgende: Ander werk zoeken, en een aanvullende uitkering op je salaris zodat je gemotiveerd blijft om te gaan werken. Zou dan misschien een goed idee zijn om in te voeren?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:07

Ach, het maakt niet uit of je uitkering of werkt, in die zin van oordelen waar je je geld aan uit mag geven. Ik moet mezelf toch ook altijd verdedigen en rechtvaardigen dat ik zoveel geld aan mijn paarden uitgeef? mensen oordelen nu eenmaal over elkaar. En je mag ook geen mooie auto hebben als anderen het ook niet hebben. Dat is gewoon nederlandse "pik"mentaliteit.
Ik kan Dees wel heel goed begrijpen, maar ik snap ook Chrico en vele anderen hier die niet in staat zijn om echt te werken omdat hun lichaam hun beperkingen op legt. Leve de gezondheid, zeg ik altijd maar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:51

[/quote]

Ik heb tenminste nog gestudeerd, oliebol!

Wat klink je zelfingenomen en haatdragend zeg! En dat voor zo een geweldige selfmade woman! Ik denk dat jij er weinig van snapt in het leven. Ik hoop dat je heel gelukkig bent met je eigen onderneming(vast niet je eigen verdienste, want zo snugger kom je niet over.)
Als je jezelf echt zo geweldig vind, want zo kom je over door de manier waarop je dingen schrijft, probeer je er dan ook toe te geven dat je gewoon veel te zwart wit je (eerste aantal) berichten hebt geschreven. Klaar.

He Prima, lees eerst eens je eigen woorden, je noemt Dees haatdragend maar je vind het wel normaal om haar een whiplash te gunnen? Je kunt iemand toch niet van iets beschuldigen dat je zelf ook doet? No offence verder he, maar zij mag gerust haar mening hebben, en het is niet zo dat ze iedereen met paard en uitkering veroordeelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, RoRo44, Wopkebrok en 23 bezoekers