Welke zouden jullie aanraden? (zadelmakers)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wopke
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Utrecht

Welke zouden jullie aanraden? (zadelmakers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 23:16

Dag bokkers,

Ik ben voor mijn friese ruin (met ronde ribjes) op zoek naar een nieuw dressuurzadel omdat het tweedehands-zadel dat ik nu heb voor geen meter past.
Ik ben al een aantal weken op het forum aan het speuren en heb jullie meningen gelezen.
Een aantal namen komen positief uit de bus en ik vraag me af welke van deze namen jullie me echt van harte kunnen aanbevelen. Ik woon in Utrecht maar vind het geen probleem om een keer te moeten reizen en ook de prijs maakt niet echt uit. Het allerbelangrijkste: ik zoek een (kwaliteits)zadel dat goed past/wordt aangepast en dat voor mij ook nog een beetje fijn zit.
De volgende namen kwam ik vaak positief tegen:
* Koch in Utrecht
* Van Triest in Meppel
* Van Rijs in Zevenhuizen
* Daaleman in Empe (Margreet?!)
* Fugers uit Soest (maar daar heb ik mijn twijfels bij)
* Kootstra in Groningen
* Tom van den Broek in Nijeveen.

Alvast bedankt voor het meedenken!!! OK dan!
Groetjes Anneke

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:38

ik hoor goede dingen over Van Rijs, in Zevenhuizen, dus die kan ik je aanraden...

Maar.... ik wil je nog een andere suggestie doen... Equestor uit Rijpwetering... http://www.equestor.nl ... stalgenootje heeft ook een Equestorzadel... zeer tevreden over de service, en het zadel schijnt ook bijzonder comfortabel voor de ruiter te zijn... Lachen

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:43

Ja van Rijs vraag maar aan Vippie hier(toch viv!)Heb er zelf geen zadel van maar schijnt heel goed te zijn:D

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:43

Ik ben net afgelopen woensdag bij Daaleman geweest met mijn paard om een zadel op te laten meten. Ik werd super geholpen, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt!
Heb mijn andere zadel daar ook gelaten om op te laten vullen, ik kreeg ook zonder problemen een leenzadel mee. Super service!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:50

Ik heb mijn zadel bij van Rijs vandaan en ben er heel tevreden over.
Prijzen zijn niet te hoog en hij adviseert heel eerlijk en goed.
Ik heb op zadels van €2000,- en €900,- gezeten (en er tussenin natuurlijk Knipoog) en het was niet zo dat hij maar probeerde het duurste zadel aan te prijzen.
Mijn mening over de zadels kwam overeen met wat hij zei, waar ik het fijnste gevoel bij had (mijn zit en de bewegingen van mijn paard) vond hij ook het best voor ons en dat was echt niet het duurste zadel.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:59

Zelf ben ik heel tevreden over Kootstra. Ik heb daar een jaar of 8 geleden een zadel gekocht (KN).

Hij bekijkt hoe het zadel op het paard ligt en past hem aan aan het paard. Hij verkoopt alleen zadels van goede kwaliteit. Een merk als Kieffer wil hij niet eens verkopen, dus je weet zeker dat het van goede kwaliteit is, als je iets bij hem koopt.
Je krijgt bij hem levenslange garantie op de boom en altijd gratis opvullen en aanpassen aan de veranderde bespiering van je paard. Nadat ik het zadel gekocht heb is het al een aantal malen aangepast en opgevuld, maar daarvoor hoeft dus nooit iets betaald te worden. Het is een soort service die inbegrepen is bij de koop van het zadel. De prijs van het zadel was op dat moment maar iets hoger dan bij Divoza.

Een nadeel voor jou is misschien alleen dat je ver weg woont. Zijn zaak zit in de binnenstad van Groningen, met weinig ruimte voor een auto met trailer. Normaal gesproken komt hij altijd aan huis. Je moet hem dan wel ophalen, want hij rijdt zelf geen auto Haha!. Zijn vaste klanten hebben dat er echter graag voor over. Maar voor jou is dat misschien toch iets te ver.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:00

Van Rijs! OK dan!
heeft bij ons ook een Fries een zadel aangemeten en weet zeer goed waar je op moet letten met zo'n lastige friezenrug. Ze nemen goed de tijd voor je en laten je vanalles uitproberen. Super service, super zadels!
m'n zus heeft er net nog een stübben zadel van gekocht, maar ze hebben ook Prestige, KN, Euroriding, etc...

Wat DaphneL ook al zegt: ze zijn eerlijk tegenover je!

ik zou bijna een van Rijs fanclub beginnen!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:02

idd van rijs maar je kan ook ff info opvragen bij Freddy s in niewegein

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:06

Ik heb sinds enige maanden een nieuwe Daaleman Lachen
Bevalt echt super, past (zoals het hoort) echt uitstekend en zit ook nog eens heerlijk!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:11

Vergeet Fryso niet, zij hebben zadels speciaal voor Friezen..
Ik heb sinds een paar maanden een Hulsebos , deze bevalt mij ook prima! Ze hebben nu ook zadels speciaal voor Friezen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 01:19

AnoeskaB schreef:
Zelf ben ik heel tevreden over Kootstra. Ik heb daar een jaar of 8 geleden een zadel gekocht (KN).

Hij bekijkt hoe het zadel op het paard ligt en past hem aan aan het paard. Hij verkoopt alleen zadels van goede kwaliteit. Een merk als Kieffer wil hij niet eens verkopen, dus je weet zeker dat het van goede kwaliteit is, als je iets bij hem koopt.
Je krijgt bij hem levenslange garantie op de boom en altijd gratis opvullen en aanpassen aan de veranderde bespiering van je paard. Nadat ik het zadel gekocht heb is het al een aantal malen aangepast en opgevuld, maar daarvoor hoeft dus nooit iets betaald te worden. Het is een soort service die inbegrepen is bij de koop van het zadel. De prijs van het zadel was op dat moment maar iets hoger dan bij Divoza.

Een nadeel voor jou is misschien alleen dat je ver weg woont. Zijn zaak zit in de binnenstad van Groningen, met weinig ruimte voor een auto met trailer. Normaal gesproken komt hij altijd aan huis. Je moet hem dan wel ophalen, want hij rijdt zelf geen auto Haha!. Zijn vaste klanten hebben dat er echter graag voor over. Maar voor jou is dat misschien toch iets te ver.



Inderdaad ben ik het helemaal mee eens! Kootstra is een echte vakman.
Het is alleen lastig dat je daar geen mogelijkheid hebt om het zadel te passen ed. Je moet hem inderdaad ophalen maar je krijgt er dus ook echt wat voor terug! Dat is ook het belangrijkste! Hij maakt ook gelijk tijd voor je vrij als je denkt dat je zadel niet goed meer ligt. Ik heb hele goede ervaringen met Kootstra

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 05:58

Voor onze fjord zijn wij goed geslaag bij Hulsebosch in Apeldoorn.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 07:36

Van Rijs, echt top zadelmaker die weet waar hij het over heeft en nog eens goed betaalbaar ook.
Klein voorbeeldje.... singelstoot van mn zadel was kapot, volgens divoos moest mn hele zadel uit elkaar en was dan minimaal 2 weken weg, kosten rond de 50 euri....
Ik vertrouwde de boel niet en ben naar van Rijs gegaan, volgende dag kon ik hem ophalen, niks uit elkaar gehaald en kosten 2,50 euri....

Verder geven ze supergoed advies en zijn ze met de rest van de spullen ook vaak goedkoper dan de reguliere zaken zoals divoos en hypo hier in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:29

Met Daaleman heb ik goede ervaringen, met Hulsebosch absoluut niet
www.daaleman.nl

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:39

ik ben ook van rijs fan Haha!
ik kwam om een ander 2e hands zadel te kopen, maar hij verklaarde me voor gek dat ik mijn passier weg wilde doen. hij bekeek het zadel en zei meteen datie scheef was opgevuld. hij bekeek de bespiering vanm ijn paard en kon meteen opnoemen wat met rijden altijd moeilijk gaat.
zadel even op de rug, ik er boven op, ik reed nog geen 5 meter weg en hij schudde al nee en begon meteen te schrijven Haha!
65 euro later heb ik mijn fijne zadel nog, ligtie perfect op willems rug en zijn we allebij blij Haha!

super zadelmaker

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:40

Ilindra schreef:
Met Daaleman heb ik goede ervaringen, met Hulsebosch absoluut niet
www.daaleman.nl


Het bevalt ons toch al 6 jaar, andere bij ons op stal zijn ook tevreden. De enige ontevreden die ik ken was iemand die met alle geweld een maat zadel voor haar 3 jarige wilde en vervolgens 2 jaar later niet meer tevreden is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:46

Ik heb ook redelijk veel problemen met Hulsebosch junior gehad.
Mijn opa kocht vroeger de spullen voor de paarden al bij zijn opa, dus wij kochten ook altijd alles bij Hulsebosch.
10 jaar geleden was Hulsebosch junior klaar met zijn tuigen makeropleiding in Engeland en zou voor mij een nieuw tuig maken.
Ik had het zelf ontworpen zodat ik er zowel enkelspan, 2 span als tandem mee kon rijden.
Het eerste tuig (achtertuig) werd precies zo als ik bedoeld had.
Aan het tweede had hij van alles veranderd, zoals op sommige stukken enkel leer ipv dubbel leer met nylon ertussen, bovendien was het leer van beduidend mindere kwaliteit.
Ik was het daar niet mee eens omdat ik het zo niet besteld had en er best grote krachten op het tuig komen, naar mijn idee was het niet sterk genoeg.
Ik moest echter wel de afgesproken prijs betalen, in totaal ongeveer FL10.000,=.
Hij zei toen dat het zo sterk zat was en dat als het niet hield ik altijd terug kon komen.
Naar 2 weken kon ik inderdaad terug, de merrie had zich een keer groot gemaakt, en de singel knalde spontaan door midden.
Ik had het een paar dagen later weer nodig voor een wedstrijd.
Toen ik het tuig er op wilde gooien zag ik dat hij er een veel te kleine singel aan had gemaakt.
Dus weer terug (en niet gestart), een week later was het klaar.
Hij was er zelf niet en ik wilde het tuig meenemen, moest ik van die ..... in de zaak FL175,= betalen en anders kreeg ik het tuig niet mee en zou ze de politie bellen
Dan ben je ergens al zo´n beetje je hele leven klant en heb je net FL10.000,=`uitgegeven aan tuig.
Ik heb het geld er neer gegooid, heb m´n tuig meegenomen en ben nooit meer teruggeweest.
Hij heeft nog wel gebeld om te zeggen dat hij het heel vervelend vond en dat ik wel een kadobon voor FL100,= kon krijgen, hier heb ik hem vriendelijk voor bedankt, voortaan gaan we wel ergens anders heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:48


Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:50

Ik ben bij Van Triest geweest. Beviel me erg goed. Het is wel een beetje een vreemde man maar hij doet zijn werk heel goed.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:44

Ilindra schreef:
[VMR] Hulsebos
Zoek maar eens verder, kom je nog veel meer tegen Scheve mond
\

Ik zou toch nog steeds geen ander zadeltje willen, en na 6 jaar ziet hij er nog goed uit en zit nog steeds lekker.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:41

Van rijs OK dan!
Eerlijk en uitstekende service!

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:17

Ik heb zelf goede ervaringen met Walter Ketler uit Rees (Dld)
Wel een groot nadeel, hij komt niet aan huis , dus je moet er naar toe.
Wij zijn daar heel goed geholpen en tegen een zeer goede prijs.
Hij verkoopt voornamelijk Passier, maar ook wel wat andere merken.

Als een standaard model niet past, wordt de boom aangepast bij Passier zelf. Dit gebeurd zonder meerkosten. Je krijgt naast de garantie van 5 of 10 jaar op de boom (afhankelijk van soort boom) ook een jaar pasgarantie op je paard. Mocht het zadel na bv 4 maanden niet passen, dan zorgt hij er voor dat het zadel alsnog passend gemaakt wordt.

Hij zei dat dit ook geldt als ik binnen een jaar een ander paard zou kopen.
Qua prijs was ik voor mijn Passier ca. € 400,00 goedkoper uit dan in Nederland.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 14:22

Ik kan je Koch aanraden. En Koch verkoopt ook Daaleman!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:32

Nog een Van Rijs fan Haha!
Heb een stubben zadel bij hem gekocht. Echt een super zadel Gisteren is hij toevallig weer langsgeweest. En heeft het meegenomen voor een gratis opvulbeurt, omdat mijn pony meer bespiering had gekregen paste het niet lekker meer. Dat is maandag dan weer verholpen Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:40

van triest uit Meppel Waar mijn paard staat zijn alle zadels bij van triest gehaald en dat bevalt super