Worden paarden erg dik van brood?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Worden paarden erg dik van brood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 22:46

Een vriendin en ik hebben pas een welshje ingereden die bij ons op stal staat, nou is ze erg dik. De eigenaar voert haar ook altijd zeker 2 a 3 boterhammen op een dag (+ voer, wortel en appel)

Worden ze nou van brood zo dik?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:54

Zover ik weet wordt brood wel als dikmaker gezien ( een mager paard lekker brood voeren , dan komt hij weer een beetje bij) maar ik weet zeker dat ze van 2 a 3 boterhammen echt niet dik worden

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 23:00

ik DENK dat hij dat voert, maar het kan gerust meer zijn, beest wordt lekker gevoert, ach hij heeft er het beste mee voor. Dan maar wat meer beweging geven

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:19

Het ene paardje heeft ook meer nodig als het andere he. Het ene paardje wordt van de lucht al dik terwijl een ander 2 kg biks nodig heeft.
Idd is meer bewegen altij een goede oplossing!

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 23:23

wel handig om er even bij te zeggen dat het om een kleine Welsh gaat

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 08:38

Drie boterhammen kunnen echt geen kwaad hoor,de mijne krijgt iedere dag een half brood naast zijn biks (tuigpaard)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:31

Vind de eigenaar haar ook te dik? of heb je dat nooit gevraagd? De meeste sportwhelsjes die ik ken krijgen maar 1 handje bix! Die boterhammen( mits ze maar oud zijn en bruin) kunnen er dan wel bij. Vraag even na wat ze precies krijgt op een dag dan kun je beter bepalen of het teveel of te weinig is.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 09:24

Nee, we hebben er al heel vaak wat van gezegd, maar hij blijft haar zo veel voeren.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:28

Da's lastig want het is zijn pony. Merries die naar de keuring gaan zijn altijd voller en misschien wil hij dat juist. Als het gewoon dommigheid is dan kan je er weinig aan doen, het is zijn verantwoording. Mijn buurvrouw is nogal direct en die vroeg mij eens wat ik met onze(eerste) pony wilde( B-Welsh) Ik zeg dus argeloos, nou gewoon lekker boscrossen met saskia. Zegt ze: oh ik dacht dat je hem vetmestte voor de slacht! Nou ik kan je verzekeren dat zoiets keihard aankomt, alleen was ik wel zo wijs om mijn lesje in 1 keer te leren, zij wist er veel meer van dan ik. als je als tiener zoiets zegt kun je erop wachten dat je het terrein wordt afgezet. Je staat dus zelf voor de keuze om het zo te laten en dat beest lekker te laten bewegen of te blijven proberen om de man tot inkeer te brengen met grote kans dat je als zeurpiet aan de kant wordt gezet. Sterkte.