Tinker mee naar Deurne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Tinker mee naar Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 21:48

Ik wil heel graag na de school waarop ik nu zit, naar Deurne..
Nu vroeg ik me af of je bijvoorbeeld een zwaar gebouwd paard als een Tinker mee mag nemen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar..
Weet iemand dat??

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:51

je mag alleen paarden boven de 1.60 mee, dus zo wie zo geen tinker.

of je bv een fries mee zou mogen weet ik niet, ik neem aan van wel als hij/zij een bepaalt niveau heeft. *LOL*

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 21:55

Of je moet een grote Tinker hebben, want ze zijn er echt wel boven de 1.60m.
Maar je paard moet geloof ik wel minimaal op een bepaald niveau lopen (ik weet niet precies), dus je moet wel een goed getrainde hebben. En ja, er zijn óók Tinkers die dat kunnen Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 22:28

Heb wel eens gehoord dat paarden goed moeten kunnen lopen en springen en dat hij minimaal L dressuur en L springen moet zijn.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:09

nee, je mag met een tinker niet naar Deurne.
1: te klein
2: niveau
3: het lijkt me ook niet dat je met een tinker ver kan komen.
en dan bedoel ik qua snelheid van het leren enz...

het is wel jammer, want als je gaat zou je het liefste natuurlijk je eigen paardje meenemen. Maar dit gaat niet met een tinker, fjord enz.....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:12

Waarom denken mensen altijd dat je met een fjord, tinker, haflinger bv niet ver kan komen? Meteen zo negatief van:
Sando schreef:
nee, je mag met een tinker niet naar Deurne.
1: te klein

2: niveau
3: het lijkt me ook niet dat je met een tinker ver kan komen.
en dan bedoel ik qua snelheid van het leren enz...


het is wel jammer, want als je gaat zou je het liefste natuurlijk je eigen paardje meenemen. Maar dit gaat niet met een tinker, fjord enz.....


Kijk, weet ook wel dat je met een kwpn meer kans heb, maar dat sluit nog niet uit dat het met een tinker niet kan!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:15

Sando schreef:
nee, je mag met een tinker niet naar Deurne.
1: te klein
2: niveau
3: het lijkt me ook niet dat je met een tinker ver kan komen.
en dan bedoel ik qua snelheid van het leren enz...



sorry dat ik hier even tegenin moet gaan hoor
1. er zijn echt wel tinkers van 1.60m
2. een tinker die ik ken is de L doorgevlogen en mag nu M starten (goed genoeg toch)
3. het ligt eraan als je Z wilt worden heb je het idd moeilijk met een tinker maar niets is onmogelijk. het is niet zo dat tinkers heel langzaam leren wat de meeste mensen denken. sommigen natuurlijk wel maar dat heb je met alle rassen. tinkers zijn niet dom, er zitten hele slimme tussen.

ik denk wel dat je de juiste tinker moet vinden en dat is heel erg moeilijk. met een wat lomper type kom je minder snel wat verder dan met een chique type. logisch

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:19

Ik denk wel dat het over het algemeen zo is dat als je ver wilt komen in de dressuur of springen, dat je dan geen Tinker moet kopen, en dat geldt voor meer rassen. En zo denken ze waarschijnlijk ook in Deurne.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 01:43

Beetje late reactie maar ik ben een paar dagen off line geweest.
Ten eerste zijn er behoorlijk veel tinkers boven de 1.60m. (die van mij ook), ten tweede zijn er meerdere tinkers die M-dressuur lopen en heel behoorlijk kunnen springen.
Uiteraard is het, wanneer je je echt wilt toeleggen op dressuur of springen, slimmer om een ander paard dan een tinker te kopen want het kost gewoon meer moeite al was het alleen maar omdat je toch anders beoordeeld wordt door de jury. Maar ook omdat een dressuur- of springgefokt paard uiteraard beter zal presteren. Lijkt me logisch.
Er zijn tinkers in alle soorten en maten, ze zijn niet allemaal grof en lomp, er zijn wel degelijk meer rijtypische tinkers.
De eerste tinker die ik ooit reed was M-dressuur met winstpunten. Juist door dit paard te rijden ben ik anders naar tinkers gaan kijken en heb er uiteindelijk zelf één gekocht.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 01:50

Over of het mag kan ik je niets vertellen, maar het getuigd wel van lef om het te doen!

Laat ze in Deurne maar zien dat niet alleen KWPN-ers geschikt zijn voor het werk.. Tong uitsteken

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:49

Ik heb nou op een fries gereden die kon met gemak 1m. springen. nou is een fries geen tinker maar ze zijnw el ongeveer hetzelfde gebouwd.
Dus waarom maakt een tinker geen kans???

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 10:52

Met alle respect, 1 meter is niet echt hoog. Dan praat je over een B parcours, en voor Deurne wordt wel meer gevraagd.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:23

Toevallig stond er een paar maanden geleden ik meen in de Phryso (maandblad Fries Paarden Stamboek) dat er dit jaar voor het eerst een combinatie met een Fries is toegelaten in Deurne.

Het kan dus wel degelijk!! Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat deze combinatie al redelijk hoog in de dressuur bevestigd was en les kreeg o.m. van Nathalie Smeets.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 11:42

Waarom vraag je geen informatie pakket op?? Staan vast de voorwaarden in!!! Daar heb je meer aan dan alle speculaties die je hier voor geschoteld worden.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:32

ik geloof niet dat je paard een bepaald niveau moet hebben, want een jong paard mag er ook heen geloof ik..
Maar er zitten wel iets van een minimale hoogte aan vast
en de gangen en het talent van het dier.
Ik zou inderdaad ook een info pakket aanvragen of ze even bellen!
Wij gissen allemaal, en daar kunnen ze je het zo vertellen!

kus,
Frederike

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 18:39

Ik denk het niet, nou ja het ligt natuurlijk eraan wat de tinker kan en de hoogte. Als ie het wel allemaal kan, waarom dan niet??? Wie niet waagt, wie niet wint. Ik zou het iig ff opvragen.