pony hoestdrankje is dat erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

pony hoestdrankje is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 10:59

Een stalgenootje bij mij op stal haar pony was verkouden.
Toen is ze haar paard gaan stomen nou je stomen heet water met van dat dampospul erin.
Ze heeft hem ook een beetje hoestdrank door z,n voer gedaan is dat erg??
Het lijkt mij niet goed,het is toch voor mensen! Knipoog
weet niemand dat ik vind het best wel belangerijk om te weten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:04

Dat deed een meisje bij ons van stal ook, ze deed ook honing en stroop door zijn voer ze wou het ook aan mijn paard geven maar daar heb ik voor bedankt.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:27

ik heb wel gehoord van stroop e honing dat dat goed is. lijkt mij niet zo erg. vaak wordt het toch eerst bij dieren getest. (ben ik wel tegen hoor! Frusty )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 12:50

Stomen kan juist goed zijn als je maar uitkijkt met heet water.
Hoestdrank voor mensen ligt er aan wat voor hoestdrank. Gewone tijmsiroop of denneknoppensiroop van de Kruidvat is pima (heb ik zelfs op advies van DA gegeven. Alleen met de zwaardere hoestdranken moet je uitkijken, van Bisolvon moet je bijv. de kinderversie geven.
Warm water met honing is ook lekker verzachtend voor de keel. En kamillethee werkt ook goed. Je kan alleen beter geen eucalyptus snoepjes geven want dat werkt juist irriterend ook al lijkt het juist verlichtend te werken.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:02

Ik denk zo:wat goed is voor de mens is ook goed voor een dier!
Dus ik doe het ook als het nodig is ,zowel met Kruidvat als homeopatische druppels zoals bijv.Arnica of Echinaforce!
Voor mijn shet geef ok zowiezo druppels tegen zomereczeem op homeopatische basis.(culivetsem)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:07

De onschuldige drankjes zullen vast geen kwaad kunnen. Ik denk alleen niet dat het goed is als je paard hoestdrank krijgt met bijvoorbeeld codeïne, dus goed op het etiket kijken.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:10

Dennenknopsiroop schijnt heel goed te zijn voor paarden. Verder weet ik niet watvoor siroop zij haar paarden geeft ofzo Verward maar ik denk dat het niet snel slecht zou zijn voor haar pony.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 01:51

het was van de kruidvat,tijm siroop met nog iets erdoor heen,het rook wel lekker.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 17:07

Als mijn pony hoest geef ik haar een gewoon hoestdrankje voor mensen. En dat werkt perfect! Pling Na een paar dagen 1 x per dag een 'dopje' is het meestal over! Lachen