interesse paardenstalling overijssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

interesse paardenstalling overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 08:46

Hoi,

Wij gaan verhuizen naar Bad Bentheim in Duitsland.
Dat is net over de grens bij oldenzaal.
Wij hebben daar een boerderij gekocht met grond.
Het is een heel mooi glooiend gebied met veel uitrijmogelijkheden.
Mijn vraag is of iemand weet of er vraag naar is voor paarden of pony stalling?

ALVAST BEDANKT

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:54

He Vesta, wat leuk! Wij hebben een boederij gekocht in Gildehaus!

Waar in Bad Bentheim zitten jullie?

vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 08:57

hoi,

Wij zitten ook in Bad bentheim Gildehaus en gaan zaterdag alvast beginnen met verbouwen. De straat het Achterberger strabe het ligt vlak bij een groot hotel wat op een heuvel staat.
Waar komen jullie te zitten?

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:41

Wij zitten direct achter de Tennisbaan aan de Alter Kamp. Ik hoop dat wij dit weekend kunnen beginnen met verbouwen, hebben problemen gehad met vergunningen!

Gaan jullie voor in Gildehaus bij Hinneman rechtsaf de weg in? Aan die weg zit ook een groot hotel op de heuvel.

vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 10:44

ja dat klopt je gaat rechts langs hinnema dan krijg je die scherpe bocht en dan is het de eerste straat rechts.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:37

Go denk wel dat er vraag naar is.. als alles klaar is kom ik je wel een keertje meeten is voor mij maar 20 minuten rijden of zo *LOL*

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:57

Leuk hoor, kunnen we een x een Bokt-meeting houden!

Hoeveel stallen hebben jullie bij huis?

vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 16:29

hoi,

Wij willen vier paardenstallen maken aan de ene kant en aan de andere kant waren de kalverstallen waren daar maken we twee merie stallen van voor met de veulens. Deze stallen zijn aangegrensd aan het woonhuis dat is makkelijk voor als er een merrie moet veulen.
We hebben ook nog een varken-kalverstal die bouwen we ook nog om tot paardenstallen.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:11

pearl_tje schreef:
Go denk wel dat er vraag naar is.. als alles klaar is kom ik je wel een keertje meeten is voor mij maar 20 minuten rijden of zo *LOL*


kom ik ook Cool

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:12

En nu ontopic. Ik denk dat er wel vraag naar is want in en omgeving Enschede/Almelo zijn er niet zo heel veel stallen meer vrij na mijn weten.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:21

Ratjetoe schreef:
Leuk hoor, kunnen we een x een Bokt-meeting houden!

Ik ben voor OK dan! Want mijn vriend en ik gaan in augustus naar Georgsdorf (Nordhorn) verhuizen.

Lijkt wel of half paardrijdend Nederland naar Duitsland gaat Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:08

Nope ik niet maar kom wel husjes kijken *LOL*

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:03

volgens mij zijn er wel veel pensionstallen in enschede(weet ik niet zeker), en in oldenzaal zijn er zeker wat vrij. (woon zelf in losser)

misschien kan je eens een advertentie plaatsen of wat?
ik zou het verdedr echt niet weten

mamacindy
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:04

Hey wat leuk zeg. Wij willen over een jaar verhuizen die richting op. En ik was ookal aan het kijken of er vraag naar zou zijn.
Hebben jullie misschien ideeen voor een leuk leegstaande boerderij met alles erop en eraan mbt paarden stalling voor min 9 paarden? Het hoeft niet gelijk beschikbaar te zijn we willen pas over een jaar weg.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:16

Twente en net over de grens zit vol met pensionstallen, dus het gaat moeilijk worden. Jullie zullen ook veel concurrentie hebben van stallen in bijvoorbeeld Isterberg die voor vrij weinig geld een geweldige accommodatie bieden. Nordhorn heeft ook een hoop pensionstallen en is bezig met het opbouwen van een "paardendorp": http://www.hippocampus-noh.nl/woonconcept.html

Schüttorf biedt ook nog genoeg pensionstallen weet ik uit ervaring. In Brandlecht
(tussen Nordhorn en Bad Bentheim) zijn er ook nog een paar...Het gaat dus moeilijk worden....De opa van mijn vriend staat bijvoorbeeld voor €155 per maand op een prachtige stal direct aan een groot bos, met een enorme buitenbak en ook een ruime binnenbak. Prachtige stallen en alles wordt verzorgd, ook hebben de paarden veel weidegang. Springmateriaal, solarium etc. etc. allemaal aanwezig...En dat voor die prijs. Kan ook niet anders door de concurrentie.

Ik heb mijn paard zelf in Uelsen staan, en alleen in Uelsen heb je al minstens 5 grote pensionstallen...!

Denk natuurlijk ook aan het inkopen van hooi, hooi is hier ook duurder en schaarser geworden!

Voor de rest vind ik het mooi voor jullie dat jullie een eigen boerderij hebben (mijn droom! :o ). Ben benieuwd naar foto's :j En een meeting met Duits-Nederlandse bokkers lijkt mij wel wat, toch?

mamacindy
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:17

Concurentie maakt niet uit. Het gaat om de vraag naar stalling. Is er veel leegstand of is er juist te weinig ruimte? Dat vind ik belangrijker dan concurentie. Concurentie zit overal en dat is alleen maar gezond.
Belangrijkste is dat je jezelf uniek maakt, dat je boven de rest uitkomt. Net als je schoonopa hij is goedkoop met goede accomondatie. Zo moet ieder zich uniek maken van de rest.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: interesse paardenstalling overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:07

Dit is een erg oud topic, daarom hier een slotje.