verven van hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

verven van hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 16:17

Hai..ik heb een supermooi western hoofdstel,licht bruin.
Maar ga vanavond naar een zwart ander westernzadel kijken.Zou ik het hoofdstel zwart kunnen maken??Of wordt dat helemaal niets???

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:20

Ik heb wel eens van een bruin zadel de lepel en zweetbladen zwart gemaakt. Het wil wel, mits je er de goede verf voor hebt, maar je moet het wel bijhouden.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:23

Ik heb de gouden randjes van mijn hoofdstel weer goud geverfd nadat het er afgesleten was. Is erg goed gelukt, maar idd je moet het wel goed bijhouden, succes! btw, gespjes kun je ook gewoon verven.

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:06

Hm, ik weet wel dat je schoenen kan verven, en dan afwerken met zwarte schoenpoets maar ik weet niet in hoeverre dat af zal gaan geven op je pony. Bij de schoenmaker kan je iig verf kopen, en waarschijnlijk kan hij je wel advies erover geven. Kan je foto's plaatsen als t is gelukt??? Veel succes ermee!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:08

bij je ruitersportzaak kan je verf kopen, ik heb hetgedaan met mijn teugels (zwart hoofdstel, bruine teugels) en het is prima gelutk en geeft niet af (ook niet als wicked zweet

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 20:13

OK,dank jullie,ik ga er gelijk het weekend achteraan.Het hoofdstel moet echt van heel licht bruin naar zwart.Ik ben benieuwd.Als het is gelukt,laat ik het zeker weten.
Groetjes Sandra

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:16

ik heb het een paar maanden geleden ook met een hoofdstel gedaan. met lederverf van Divoza...in ieder geval daar gekocht.

Het hoofdstel was wel al zwart, maar een paar jaar oud en helemaal vaal geworden en bruinig er doorheen. Nu is hij weer helemaal zwart... wel iets bronzig zo lijkt het, maar best mooi...