wat vinden jullie hiervan?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

wat vinden jullie hiervan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:50

ik zit er sterk aan te denken om Mexx af te staan aan de stichting paardenopvang te Groede in Zeeuws Vlaanderen,Zeeland!

de site:www.paardenopvang.tk
wat vinden jullie hiervan?
klinkt wel vertrouwenswaardig toch?

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:55

ziet er heel leuk uit. maar ik vind het een beetje raar,... dat zou toch stampvol moeten zitten. Het lijkt zo ideaal? Verward

Maar in elk geval, ga er eens een kijkje nemen, en laat je goed informeren! Het lijkt me wel iets leuks! *LOL*

Succes OK dan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:00

Ziet er inderdaad wel geloofwaardig uit.

Je kunt ze voor de zekerheid even bellen of ze ingeschreven staan bij KvK of zoiets waaruit blijkt dat ze een officieele stichting zijn.

Mag ik vragen waarom je zoiets eigenlijk wil doen? Is je paardje al op leeftijd ofzo?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:01

nou,ik heb haar aan de telefoon gehad,en het is een stichting,werkt met een bestuur,en er zijn ook al veel paarden herplaatst,ze worden niet allemaal daar terplaatse opgevangen!!

en de site is nog niet helemaal af,dus idd, wat weinig foto's!

wat mij het meest aanspreekt,is dat ik zeker weet,dat ze hier ook echt de volle 6 maanden rust krijgt om te genezen(breukje in straalbeen)
en als ik haar aan een particulier geef,ben ik bang,dat ze na 4 maanden zoiets hebben van:"het ziet er goed uit,rijden maar!!!"

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:04

Ik vind de site nou niet supervolledig moet ik zeggen... Ik zou zeker nagaan of ze ergens bij aangesloten zijn en je was vast wel van plan om eerst eens te gaan kijken.
Misschien zij ner wel bokkers die zo'n paard geadopteerd hebben of je iets meer over de stichting kunnen vertellen?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:06

Malibu schreef:
Ziet er inderdaad wel geloofwaardig uit.

Je kunt ze voor de zekerheid even bellen of ze ingeschreven staan bij KvK of zoiets waaruit blijkt dat ze een officieele stichting zijn.

Mag ik vragen waarom je zoiets eigenlijk wil doen? Is je paardje al op leeftijd ofzo?



Poeh! een heel verhaal!,beknopte versie:ik mag zelf niet meer paardrijden van artsen,had na een half jaar eindelijk al mijn moed verzameld,om haar dan maar te verkopen,en nu heeft zij een scheurtje/breukje in haar straalbeen:5 maanden op rust,en vóór op hoefpads.

als ik haar dat half jaar nog moet onderhouden (stalling/d.a/hoefsmid(pads zijn nogal prijzig!) ) dan "verdien"ik niks meer aan haar,en ik mag zelf niet meer rijden,dus........
leek me dit een mooie oplossing!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:07

Alet schreef:
Ik vind de site nou niet supervolledig moet ik zeggen... Ik zou zeker nagaan of ze ergens bij aangesloten zijn en je was vast wel van plan om eerst eens te gaan kijken.
Misschien zij ner wel bokkers die zo'n paard geadopteerd hebben of je iets meer over de stichting kunnen vertellen?


de site is ook nog niet helemaal af!
en ze staan in nauw contact met de dierenbescherming!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:09

Mexx2 schreef:
wat mij het meest aanspreekt,is dat ik zeker weet,dat ze hier ook echt de volle 6 maanden rust krijgt om te genezen(breukje in straalbeen) en als ik haar aan een particulier geef,ben ik bang,dat ze na 4 maanden zoiets hebben van:"het ziet er goed uit,rijden maar!!!"

Leuk dat ze nu ook een site hebben, dat had ik nog niet gezien.
Trouwens, even voor de zekerheid, heb je nog contact opgenomen met Cindy (die ik noemde) volgens mij is ze nog steeds zoekende en ik weet zeker dat ze er geen enkel probleem mee heeft om die 6 maanden rust vol te houden. Ze is niet iemand die zoiets zou willen proberen te forceren.
Ze staat trouwens ook bij die stichting als zoekende ingeschreven, dus je hebt ook nog een kans dat jouw paard dan via de stichting bij haar terecht komt! Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:09

Waarom hou je haar zelf dan niet als het 6 maanden moet genezen? Als je daarna weer kan rijden zie ik nou niet echt een reden om 'm weg te doen. Of heeft ie dan beperkingen?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:14

Malibu schreef:
Waarom hou je haar zelf dan niet als het 6 maanden moet genezen? Als je daarna weer kan rijden zie ik nou niet echt een reden om 'm weg te doen. Of heeft ie dan beperkingen?


LEES even mijn reacties hierboven !!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:15

Feufollet"]
[quote="Mexx2 schreef:
wat mij het meest aanspreekt,is dat ik zeker weet,dat ze hier ook echt de volle 6 maanden rust krijgt om te genezen(breukje in straalbeen) en als ik haar aan een particulier geef,ben ik bang,dat ze na 4 maanden zoiets hebben van:"het ziet er goed uit,rijden maar!!!"

Leuk dat ze nu ook een site hebben, dat had ik nog niet gezien.
Trouwens, even voor de zekerheid, heb je nog contact opgenomen met Cindy (die ik noemde) volgens mij is ze nog steeds zoekende en ik weet zeker dat ze er geen enkel probleem mee heeft om die 6 maanden rust vol te houden. Ze is niet iemand die zoiets zou willen proberen te forceren.
Ze staat trouwens ook bij die stichting als zoekende ingeschreven, dus je hebt ook nog een kans dat jouw paard dan via de stichting bij haar terecht komt! Lachen
[/quote]


Ja,ik denk dat ik hier een "veiliger "gevoel bij heb!
omdat "men" haar dan iig niet meer kunnen verkopen o.i.d.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:20

Het lijkt mij een erg mooie oplossing, lekker non-profit en de adoptanten worden ook een beetje in de gaten gehouden zeg maar!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:22

Mexx2 schreef:
Ja,ik denk dat ik hier een "veiliger "gevoel bij heb!
omdat "men" haar dan iig niet meer kunnen verkopen o.i.d.

Je kunt ook zelf een contractje opstellen. Dat hebben wij met de vorige eigenaresse van ons nieuwe paard ook gedaan. Nooit verkopen kan natuurlijk niemand garanderen, er kan altijd iets gebeuren waardoor je geen keus hebt. Kijk maar wat jou overkomen is!
Maar als wij ons "opvangpaard" niet meer willen/kunnen verzorgen zijn we verplicht haar eerst aan de vorige eigenaresse te koop aan te bieden tegen hetzelfde symbolische bedrag als waarvoor wij haar gekocht hebben.
Maar via de stichting worden dat soort dingen natuurlijk automatisch geregeld. Voor jou waarschijnlijk handiger omdat, mocht er iets misgaan, jij geen paard terug zou willen kopen.
Ik zou het trouwens wel grappig vinden als jouw paard via via bij Cindy terecht zou komen Lachen
Succes met het plaatsen!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:38

De stichting is nog niet zo lang met de site bezig, vandaar misschien nog niet helemaal "af".
Wij hebben ook een paardje via Jacqueline,geen problemen mee gehad.
Deze stichting doet echt goed werk.
En als je zelf nog wensen hebt kun je er toch altijd eens over praten.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 14:46

hé,leuk om een reactie te lezen van iemand die er ervaring mee heeft!!
bedankt!

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:08

Hoi Mexx2

heb net je PB gelezen, maar ik geef de info die ik heb wel even hier, is misschien voor andere mensen ook nuttig!

De site is inderdaad nog maar net online, is dus ook nog lang niet af.
Ik zit zelf in het bestuur van de stichting en help mee met herplaatsen/controleren ed.

Ik heb zelf ook een merrie van de stichting, die heb ik al voordat ik in het bestuur instapte overgenomen, en was toen al erg onder de indruk van de werkwijze.
Jacqueline Kunst ken ik daarbij ook al enige jaren en zij heeft zich altijd al een beetje met zulk werk bezig gehouden, daar kwam het idee van een stichting opzetten ook vandaan.

Wat iedereen in het achterhoofd moet houden is dat voor ons het belang van het paard voor alles gaat en dat er een geschikte adoptant gezocht wordt. Een paard wordt dus niet zomaar meegegeven aan de 1e de beste.

Succes met je beslissing. Het is sowieso niet zo makkelijk om een paard weg te moeten doen!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:26

hoi mexx2 toen ik en een kenis een goed thuis zocht voor hun ruintje met probelemen kreeg ik ook een aanbod van hun.
dit heb ik niet gedaan..je weet niet waar je paardje beland..ze kunnen nog zulke mooie beloftes hebben... maar je weet niet wat er werkelijk gebeurt.
Kun je bij z'n stichtig nog je paardje bezoeken? heb je de mogelijkheid om je paardje ooit nog terug te zien of ooit weer in je bezit te krijgen?
we hebben het ruintje aan mensen gegeven die een gezeldschaps paardje zochten en waar hij nu al 3 jaar lekker staad te genieten en ik kan regelmatig langs komen om te komen kijken hoe het gaat.. ook als ze het ruintje niet meer kunnen onderhouden bieden ze hem eerst aan mij aan. ik vind z'n oplosing personlijker..gewoon het gevoel te hebben dat je er nog wat temaken mee hebt dat je nog wat intebrengen hebt.

oja en ik vergeet het belangerijkste mijn ruintje staad nu lekker dag en nacht buiten ook in de winter en dit vind ik zeer pretig om dat ik doe mogelijkheid niet voor hem had en er ook niet veel mensen zijn die dat kunnen bieden zonder dat ze op een manege belande (als goed thuis)

dit is hoe ik er over denk.. het vergt mischien veel moeite om een goed thuis te vinden maar dat heb je toch wel voor je paardje over?
Laatst bijgewerkt door nano op 14-05-04 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:34

De eigenaren van het paardje dat wij hebben zijn nog steeds welkom.
Ze hebben toegezegd deze zomer nog eens te komen kijken.
In principe blijft het paard eigendom van de stichting,als adoptant krijg je alleen de zorg voor het paard.
Mocht bij controle blijken dat er niet goed voor gezorgd is moet het paard terug,ik neem aan dat je als eigenaar dan op de hoogte gehouden word.
Het is net zo persoonlijk als wanneer je het zelf regelt alleen heb je dan nog wat achter de hand.Je kunt zelf kijken of de mensen die voor je paard komen je bevallen,tot op het laatste moment kun je toch weigeren afstand van je paard te doen.
Kom anders eens kennismaken,je woont toch redelijk in de buurt.

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:49

kan de stichtig je ook garanderen dat je paardje niet geslagen en getrapt word en de stal netjes word uit gemest en zijn beweging krijgt als ze eenkeer niet komen kijken of het wel goed gaat.vind het trouwens ook niet helemaal eerlijk voor de gene die al dat geld ophoest voor dat paard dat het nooit hun eigendon zal worden. eigendon hoeft niet tebetekenen dat je het verkoopt...het is een sybolies iets wat best hard kan zijn.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 20:33

ik heb nu 2× telefonisch contact gehad met de stichting,en het klinkt mij goed en vertrouwd.
ik kan in het contract op laten stellen,dat ik op de hoogte gehouden wil worden,dat ik weet waar hij teercht komt(niet binnen een straal van 15 km.)(was een spelciale wens van mijn kant)

ik vind dat je 100% zekerheid nooit hebt,ik heb het al vaker zien gebeuren bij mensen,dat ze dachten een goede plek te hebben gevonden bij particulieren,en 2 maanden later gaan kijken,en de pony blijt bij de slager te staan,of weer doorverkocht te zijn!

ooit eerste koop terug,is in mijn geval toch geen optie,ik mag blij zijn,als ik nog 1× in de 2 weken een uurtje kan lessen!(door lich. klachten)

Adoptanten.moeten in het bezit zijn van weidegang,gezelschap voor het paard,etc.

ik heb navraag gedaan bij de D.B etc,(ik ga niet over 1 nacht ijs!!!)

maar die zijn er ook zeer tevreden over!
die plaatsen ook paarden via hun !!

ik denk dat Mexx op deze manier er op vooruit gaat,en ik er IETS minder moeite mee ga krijgen!!!! Verdrietig

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:54

nano schreef:
kan de stichtig je ook garanderen dat je paardje niet geslagen en getrapt word en de stal netjes word uit gemest en zijn beweging krijgt als ze eenkeer niet komen kijken of het wel goed gaat.vind het trouwens ook niet helemaal eerlijk voor de gene die al dat geld ophoest voor dat paard dat het nooit hun eigendon zal worden. eigendon hoeft niet tebetekenen dat je het verkoopt...het is een sybolies iets wat best hard kan zijn.

Garanties heb je natuurlijk ook bij particulieren niet,maar hier is er in ieder geval nog iets aan controle.
Zelf hebben wij niet echt het gevoel dat het paardje niet van ons is,zolang we er goed voor zorgen lijkt me dat de stichting haar echt niet terug komt halen,ze zijn waarschijnlijk allang blij dat het beest onderdak heeft.
De papieren kunnen we wel op onze naam laten zetten alleen hebben we een contract ondertekend waarin staat dat ze eigendom van de stichting blijft.
Bij een asielkat of hond werkt het ook zo,waarom zou het bij een paard dan ineens een probleem kunnen zijn?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:10

Wij hebben al jarenlang allerlei opvangdieren in huis. Soms privé geregeld, soms via een opvang of stichting. Op dit moment hebben we wat opvangkonijnen en 2 windhonden via stichting Ginn, die dus officieel ook niet van ons zijn maar in "bruikleen" al merken we daarn niks van behalve dat we kontakt houden met de stichting zodat die ook weet hoe het met de honden gaat.

Sinds een paar weken hebben we er ook een paard bij, wiens eigenaresse eigenlijk geen tijd meer voor haar had. We hebben zelf een contractje opgesteld omtrent verkopen e.d. en beide partijen zijn blij met de situatie.
Ik mail regelmatig met haar om te laten weten hoe het gaat en als ze langs wil komen is ze welkom.

Een vriendin van me heeft op die manier ook al verschillende oudere paardjes opgevangen die allemaal tot hun dood bij haar gewoond hebben.
Op dit moment is ze ook weer op zoek naar een paardje erbij omdat ze weer wat plek heeft. Bij haar zijn ook steeds beide partijen blij met de regeling.
OK dan!