Stage adres kiezen, wat zal ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Stage adres kiezen, wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 13:17

Hallo!

Nou ik ben aangenomen op mijn vervolgopleiding....
ik ga naar het Wellant College in Houten en ga daar de opleiding Dierenverzorging en paardhouderij op niveau 4 volgen (als ik slaag natuurlijk)

Nou heb ik een brief gekregen dat ik een stage adres moet zoeken....nou heb ik er 2 geselecteerd die mij wel wat lijken....maar vroeg me af of iemand van jullie misschien ervaring had met een van de bedrijven.....je bent er ooit geweest hebt er met je paard gestaan, stage gelopen of gewerkt noem maar op!
Weet je nog een ander bedrijf wat is aangemeld op www.Aequor.nl en in de buurt van Zoetermeer is dan mag je het ook zeggen natuurlijk!

dit zijn de bedrijven die ik zelf heb geselecteerd:

Manege Bentwoud BV
Sportlaan 3
2771RW BOSKOOP
Paardenhouderij en -sport
manege
pension(stal)
wedstrijd-/handelsstal


Het Werffgoed
Insteek 50
2771AB BOSKOOP
Paardenhouderij en -sport
stoeterij


dus heb je ervaring met een van de bedrijven of weet je er meer vanaf (bijv. internet adres) meld het dan a.u.b.

groetjes Crista

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 17:56

niemand?????

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:02

ken ze allebei niet, maar wens je veel succes met je examens!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:10

manege bentwoud, daar rij ik paard op de manege. leuke stal, niet zo erg groot, meer pensionpaarden dan manegepaarden. heb je al op de site van de stal gekeken? dit is m: http://home.wxs.nl/~verzi029/ruitervere ... index.html
verder is het er erg gezellig, aardige mensen, goede bak en paarden. de andere stal ken ik niet. wil je meer info over de manege bentwoud, pb dan maar even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:48

Ga gewoon bij beide eens kijken, en vraag of ze überhaupt wel plaats voor stagaires hebben Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:48

ja dat is zeker een goeie, want ik weet niet of ze bij bentwoud stagaires kunnen gebruiken. het is er vaak best druk, veel mensen die helpen, en al een paar vaste 'stalknechten', als ik het zo mag zeggen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:19

pb Dyonne eens. Die woont in Boskoop. Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:25

Ik ken de bedrijven niet, maar als ik je een advies mag geven. Zet niet in op een bedrijf. Schrijf ze allebei aan en ga bij ze allebei kijken. Er zijn meer mensen die nu een stageplek zoeken, dus de kans is best groot dat iemand anders je voor is of dat de voorkeur van het bedrijf naar iemand anders uit gaat. Als dat gebeurt sta je met lege handen en dan kun je, naar mijn mening, beter een bedrijf moeten afbellen, omdat je twee plekken hebt gevonden, dan helemaal geen plek hebben.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:28

Hej Cris.. Misschien is het wel wat om te kijken of Reelaer der bij zit.. hahaha Kan je daar stage lopen.... Volgens mij zou dat wel heeel erg gaaf zijn.. Haha!.. Veel succes en volg het advies op van Mikkie want die heeft wel gelijk..

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 18:00

haha ja ik denk idd dat ik jullie adviezen maar op ga volgen...enne Marit, het reelaer is wel een beeetje ver he....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:55

Ik denk dat je eerst goed moet bedenken wat jij op je stage wilt doen, waar je interesses liggen (of dat je juist met allerlei verschillende bedrijven kennis wilt maken)

Wij krijgen hier regelmatig stagaires over de vloer, en sommigen hebben het hier echt afschuwelijk omdat ze gewoon geen idee hebben op wat voor soort plek ze terecht komen.

Als je eerst voor jezelf op een rijtje zet wat jij wilt, kom je ook een stuk beter over naar je toekomstige stagebedrijf. De meest gehoorde zin is 'ik zoek een bedrijf waar ik veel kan leren' Ja duuh... daarvoor ga je op stage... als je dan vraagt om nader te specificeren heeft 9 vd 10 geen antwoord.