Schuurplekken alarm!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Schuurplekken alarm!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 17:40

Mijn paard heeft dus last van schuurplekjes op zijn borst.
Eerst was t niet zo erg maar t lijkt wel of ze steeds groter worden.
Hij is dus geschoren en staat dus goed onder de dekens en is t natuurlijk niet zo verwonderlijk dat ie plekken krijgt.

Maakt t nog uit van welke stof je dekens zijn???

Ik heb ook eens wat gehoord over paarden BH's, Verward
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:48

je hoeft niet beslist een paardenBh t ekopen, je kan ook gewoon een deken onder z'n dek doen/maken dat boven het uiteinde van de deken uitkomt.
Kzou enit weten hoe je het maakt maar dat heb ik es gehoord en het schijnt te werken Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 17:59

ik heb het probleem ook! maar ik weet niet hoe duur die dingen(paardenBH's dus) zijn en ook niet wat ik eranders aan kan doen./ dus dubbel help

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:24

Afbeelding

Dit is een paarden BH.

Schuurplekken op de schouder zijn een teken dat de deken niet goed past/een beetje te klein is. Schuurplekken die groter worden zijn geen reden om ongerust te worden. Het ziet er wel niet fraai uit, maar het kan geen kwaad voor je pony. Het beste is om je deken even goed na te kijken, als hij met een gesp voor vast zit, dese een gaatje losser te maken. Als je erover denkt om een andere deken te kopen, zoek er een met loopsplitten.

Een paarden BH is ook een optie. Deze zijn heel makkelijk zelf te maken, maar als je er een wilt kopen zijn ze best wel duur.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 18:40

ff een schaatspak aan flarden knippen, haha

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 19:12

Dekens met een gladde voering geven minder kans op schuurplekken dan dekens met een 'ruwe' voering.
Wel is bij een gladde deken de pasvorm extra belangrijk omdat deze heel makkelijk scheeft glijdt.