Welke cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 09:53

Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar daar vond ik niet echt een antwoord in.
Ik moet een nieuwe cap, en ik twijfel tussen deze:
De casco youngster in een matte uitvoering:
Afbeelding
De harry's horse pro-plus:
Afbeelding

De harry's horse is 7 euro duurder, dus qua prijs maakt t niks uit.
Wat ik t voordeel van de casco vindt, is dat ie verstelbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:00

ik heb zelf een casco en ben er zeer ontevreden over! Zodra mijn paard wat harder gaat schuift hij naar achter..toen we een keer een buitenrit gingen maken en op de hei galoppeerde is hij zelfs afgevallen!! Nee ik wil ook zeer graag een andere cap!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:04

Ik heb momenteel een helm die een soort voorloper van de moderne Casco is, maar hij begint langzaam uit elkaar te vallen. Ik zou zeker voor de Casco gaan, heb zelf ook een op het oog. Moet alleen nog even dorsaren voor ik hem echt op mijn hoofd zal plaatsen. Wat mij betreft; maar dat was denk ik wel duidelijk, moet je zeker voor de Casco gaan.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:12

ik met beide geen ervaring, maar ik vind de harry's horse mooier!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:31

Ik heb de Casco en ben er super tevreden over.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:35

Gewoon passen in de winkel, dat werkt het beste. Ik heb alle caps van Divoza op gehad en daar kwam de Equipar Light als absolute winnaar uit.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:41

Ik heb ook nog een Casco youngster maar ben ontevreden over de sluiting. Gammele schuifjes die je kan verliezen, plastic schroefjes om je schuifjes vast te zetten. Bandjes moeilijk op maat te maken.
Ik wilde daardoor eigenlijk geen Casco meer kopen maar heb nu de Casco Winner, die heeft iig een betere sluiting.
En zoveel andere bijzondere Caps zijn er ook niet.
Overigens is de Winner geen dressuurcap dus niets voor jou denk ik.
Ik zou in de winkel jouw twee keuzen goed naast elkaar houden.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 10:47

Ik heb nu de oude cassco youngster, maar ben daar niet zo tevreden over. Hij verschuift heel snel.
Ik denk idd dat ik beter kan gaan passen. Ik wilde de cap bestellen bij piaffe, mede omdat ze daar goedkoper zijn dan in de winkel.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:02

Bekende recept: passen in de winkel, bestellen bij Piaffe Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:18

Ik heb de casco youngster gehad, kapot wegens vallen en ik wil nu weer een nieuwe. Het ding zit heerlijk licht en bij mij stevig vast.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:23

Ik heb 3 Casco's gehad, met ze alledrie problemen gehad, o.a met het verstellen. Nu heb ik een HH en daar ben ik zó tevreden over dat ik echt geen andere meer wil. Hij is licht, zweet niet, imo veiliger, zit fijner en ziet er niet zo vreselijk belachelijk uit!!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:34

Ik heb ook een casco, en van verschuiven heb ik dus nooit last . Volgens mij ligt er gewoon aan welke vorm hoofd je hebt. Ik zou ze gewoon allebei gaan passen en kijken welke je het best zit.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:45

Okkie1 schreef:
Ik heb 3 Casco's gehad, met ze alledrie problemen gehad, o.a met het verstellen. Nu heb ik een HH en daar ben ik zó tevreden over dat ik echt geen andere meer wil. Hij is licht, zweet niet, imo veiliger, zit fijner en ziet er niet zo vreselijk belachelijk uit!!



En omdat okkie1 er zo super tevreden over is en ik iets minder over mijn cap, heb ik deze ook besteld.
De cap die ik nu heb past mij niet helemaal, gelukkig wilde een kennis de cap graag overnemen, omdat hij bij haar wel super zit (zo zie je maar dat dat persoonlijk is)
Eigenlijk wilde ik nog even wachten met een nieuwe cap, maar omdat ik binnenkort naar frankrijk ga en ik dan toch echt een cap nodig heb, heb ik de HH besteld (over de keuze heb ik niet zo heel lang hoeven denken overigens. Het was of een pikeur of de HH en aangezien ik de pikeur niet kan betalen is de keuze snel gemaakt)