Vraagje over het beleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Vraagje over het beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:40

hallo allemaal

Morgen beginnen mijn vriendin en ik anouk te beleren, alleen deze haflinger merrie is overal heel erg bang voor, wie heeft er tips voor mij hoe we haar het beste kunnen beleren??

Alvast bedankt!

Groetjes Geartsje

Steffen: Z2+8
Nomad: M1+2
Passja: L1+10


geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:56

BlueStar schreef:
ehh beleren voor onder het zadel? In alle rust, alles langzaam opbouwen. Als je geen ervaring erin heb en je paard vindt alles eng. PB eens met nameless, ze is een kei in zadelmak maken, wel moet je paard dan daar naartoe


Dankje wel! Heb wel ervaring in het beleren, alleen dat waren niet zulke bange paarden. ja beleren onder het zadel.

Steffen: Z2+8
Nomad: M1+2
Passja: L1+10

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:08

het paard is 3 jaar

Steffen: Z2+8
Nomad: M1+2
Passja: L1+10


geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 22:23

Sily schreef:
Ik zou sowieso zoals geadviseerd hulp zoeken van iemand die wel ervaring heeft met angstige paarden

En ik weet verder niet hoe de situatie en achtergrond van eht dier is, maar ik zou eerst de tijd nemen het dier wat minder bang te maken, voordat ik er op zou stappen.

Naar mijn idee meot je eerst vertrouwen en rust op de grond hebben voordat je erop stapt.


Oke dankje wel! Het paardje is gewoon niet veel door de handen geweest, daarom is ze zo bang.

Maar k had in gedachten, om eerst met longeren te beginnen en als dat goed gaat, dan een sjabrakje er op met een longeer band, is ze dan niet bang meer het zadel er op en gaat dat goed het zadel er op en als dat super gaat er zelf.

Gewoon alles met rust doen en niet te over haasten..

wat vinden jullie daarvan??

Steffen: Z2+8
Nomad: M1+2
Passja: L1+10

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 10:42

Bedankt voor jullie reacties, we zijn zonet met haar bezig geweest, eerst uit het land gehaald daarna lekker gepeots en toen aan de longe gezet..

Het ging super, ze was heel braaf en niet eens zo heel bang! morgen weer we zullen zien hoe ze het dan doet!

Groetjes Geartsje

Steffen: Z2+8
Nomad: M1+2
Passja: L1+10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Zephyr en 36 bezoekers