zondag niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gonnie
Berichten: 50
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel(Schenkel)

zondag niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:49

Hai.Ik weet een hele leuke stalling,dichtbij mijn huis,te betalen,een bak en dichtbij het bos.Nu mag je daar dus niet op zondag komen!!!Dit is in de zomer niet zo erg,dan staan ze op het land.Maar in de winter staan ze dus een dag op stal.
Ik zit heel erg te twijfelen,of ik daar een keertje ga kijken......want vind die zondag best heftig....t overslaan van zo'n leuke dag juist en het weten dat ie ook een hele dag op stal staat dan.Wat vinden jullie?Zijn er meer waar het zo gaat als hier???

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:50

Ik heb er nog nooit van gehoor dat je niet op zondag bij de stalling mag komen.

Ik zou het iig niet doen, ik heb makkelijk praten aangezien ik ze aan huis heb, maar de zondag is juist een dag voor lekker lange buitenritten, wedstrijden, fanatieke training ed!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:51

Is er ook een reden waarom je op zondag niet mag komen?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:55

Tsja als het de beste stalling in de buurt is zou ik het in uiterste nood voor lief nemen.

Maar zelf zou ik er niet willen staan, zo vaak heb ik niet zo'n lekkere vrije dag om van alles met mijn paard te doen...vind de zondag dus te belangrijk.

Denk dat dit vanuit het geloof is?
Heb het weleens vaker gehoort.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:56

Amethyst schreef:
Is er ook een reden waarom je op zondag niet mag komen?

neem aan dat dat met geloof te maken heeft.

Mij moeder mocht da vroeger ook niet op een stal waar ze stond. Ze moht wel komen om tevoeren, ja logisch want ze was daar de stalhulp zeg maar Tong uitsteken . Maar rijden op haar eigen paardje mocht ook niet. Mijn moeder deed dat wel gewoon en kreeg dan ook hele preken, niemand uit het dorp sprak ook met haar omdat alles daar zeer gelovig was en m'n moeder niet. Ze had er wel respect voor hoor, maar hun dus niet voor haar.

Zondag vind ik juist altijd een dag om lekker te ontspannem met je paard en naar buiten te gaan.

Gonnie
Berichten: 50
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel(Schenkel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 18:56

Ze hebben een bedrijf en een druk bestaan,ze willen de zondag niemand aan de deur hebben en rust!!!!Er valt echt niet over te praten ,weet ik van heel veel anderen.Als ie ziek is of je moet wedstrijd rijden ed,mag je em wel even komen halen.Tja........tis echt raar....
Nu sta ik 25 min van mijn huis af,mag zondag wel komen ,maar prijs is een stukkkkk duurder en geen uitrij.Mijn dochter rijdt em ook en moet soms dus 2x rijden per dag,als je ook de benzine erbij rekent....
Maar poehhhhhh,die zondag!!!!!!vind het een hele stap hoor!En als ik jullie hoor............

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:01

Ik zou t niet doen.. ookal is de rest perfect, mn paard blijft echt niet een hele dag binnen staan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:01

Ik kan het wel enigszins begrijpen maar toch.....je weet dat soort dingen toch als je paarden stalt?

En hun werken de hele week maar dat doen de mensen met paarden ook...als je dan even nadenkt snap je toch wel waarom de zondag zo belangrijk is?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:02

Dacht al wel dat het door het geloof kwam. Maar je kan niet weten he...

Ik zou er zelf niet heengaan. De zondag is juist de perfecte dag om met je paard bezig te zijn.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:02

Echt balen! Zondag is juist vaak DE dag dat je tijd hebt en lekker met je paard aan de gang kunt. Ook een dag verplichte boxrust vind ik voor paarden niet goed. Zo'n stal is toch al klein en als ze er dan een hele dag niet uitkomen helemaal. Misschien een idee om iedere week wedstrijd te rijden?.... weet dat dat niet te doen is.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:07

Kan het vandie mensen ook wel begrijpen hoor, maar als je je paard mag halen om op wedstrijd tegaan ben je niet veel meer tijd dan je paard te zadelen om een buitenrit te maken. Maarja dan hebben ze wel weer mensen over de vloer.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:12

Kyona schreef:
Echt balen! Zondag is juist vaak DE dag dat je tijd hebt en lekker met je paard aan de gang kunt. Ook een dag verplichte boxrust vind ik voor paarden niet goed. Zo'n stal is toch al klein en als ze er dan een hele dag niet uitkomen helemaal. Misschien een idee om iedere week wedstrijd te rijden?.... weet dat dat niet te doen is.


Of je zegt dat je wedstrijd hebt en gaat vervolgens een lekker lange rit maken, laat het paard nog ergens grazen en komt 4 uur later weer is terug.

Nee, grapje.

Ik zou niet blij zijn van zulke regels op stal. Ik zou daar dan ook niet gaan staan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:16

Amethyst schreef:
Ik zou er zelf niet heengaan. De zondag is juist de perfecte dag om met je paard bezig te zijn.


Zo denk ik er ook over. Moet er niet aan denken om verplicht op zondag bij mijn paard weg te blijven.

Sowieso op geen enkele dag, ik wil naar mijn paard kunnen als IK dat wil, of dat nou op maandag, vrijdag of zondag is. Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:19

Ik heb geen paard enz, maar ik zou het echt NIET doen.. want zoals iedereen het zegt is de zondag echt de beste dag om naar je paardje gaan, rijden, buitenritten, tutten etc..!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:20

Wat ik niet snap is, waarom nemen die mensen dan niet bijvoorbeeld de maandag om de stal dicht te gooien, dan zou ik er weinig problemen mee hebben...

maa rik denk dat je die zondag echt te veel gaat missen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:20

Ik ken ook een stal waar ze op zondag geen mensen op de dam willen hebben. Deze mensen willen ook rust op zondag, de familie komt dan op visite... Alleen mag 1 persoon 's morgens komen om te voeren en buiten zetten, en om ze 's avonds weer te voeren en binnen te zetten.

Maar het zou ook niks voor mij zijn nee...
Maar als er voor jou verder geen andere mogelijkheden zijn... Dan zou ik er maar even goed over nadenken, of je paard er tijdelijk neerzetten en het even aankijken...

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:01

Persoonlijk zou ik het niet doen
Dan maar wat verder weg, maar ik vind sowieso dat het belang van je paard voorop staat, die laat je toch niet de hele dag in zijn stal staan?
En je geeft zelf al aan dat je dochter soms zelfs 2 keer op een dag wil rijden, en dan is de zondag daar een geschikte dag voor toch?
Ik moet zelf elke dag 11 km naar mijn paard toe fietsen en 11 km terug, maar ik weet dat mijn paard het daar goed heeft en het is daar supergezellig en dat vind ik het belangrijkste
Veel suc6 in ieder geval met je beslissing OK dan!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:52

Ik moet er niet aan denken om op zondag niet te rijden Scheve mond Mijn paard staat ook bij een gelovige boer op stal, maar ik mag gelukkig wel op zondag komen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:08

Zelf zou ik er niet over piekeren om naar die stal te gaan met mijn paard. Ik zou toch wel willen weten hoe het gaat. Misschien krijgt ze toevallig op de zondag wel een keer koliek ofzo. En met mesten en voer, hoe zou dat dan geregeld moeten worden?
En zondag is een heerlijke dag om lekker in de weer te zijn met je paard, vooral met buitenrijden!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:12

het is eigenlijk ook best heel erg raar. Dan heb je een eigen paard en kun je er geen eens elke dag heen omdat de stal dat niet toe zou laten.

tammie12
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: broek op langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:29



ik zou daar egt niet gaan staan hoor je wil tog naar je paard toe of niet Tong uitsteken vreemd.. Party!! jah Ik ZOU HET EGT NIET DOEN HOOR Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:06

Ik zou het niet doen, niet eens alleen omdat zondag zo'n fijne rij- en tutdag is, maar ook omdat je paard dan de hele dag in een hok van (ong) 3,5 bij 3,5 staat, alleen omdat de eigenaar van het bedrijf rust wil. Vind ik niet eerlijk tegenover je paard.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:17

Bij Genderose mochten we ook nooit zondags komen. Maar verzorgpaardjes is minder erg dan eigen paard.
Ik zelf zou het niet doen. Ondanks dat het verder een hele goede stal is.
Ik wil niet dat mijn paardje een dag op stal blijft staan. Als hij doro iemand wordt buiten gezet voor een aantal uur, en ook in de winter. Ala, maar anders niet.
Beweging en uit stal komen vind ik heel belangrijk.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:35

bij mij op stal komen de paarden op zondag ook niet buiten, of je moet ze zelf buiten willen zetten. dit omdat de pensioneigenaar op zondag een vrije dag heeft. ik heb hier niet echt moeite mee. Je mag wel gewoon komen om te rijden en zo. alleen hij zet ze niet buiten. (verder voert hij ze wel gewoon natuurlijk)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:42

Amvbeek schreef:
bij mij op stal komen de paarden op zondag ook niet buiten, of je moet ze zelf buiten willen zetten. dit omdat de pensioneigenaar op zondag een vrije dag heeft. ik heb hier niet echt moeite mee. Je mag wel gewoon komen om te rijden en zo. alleen hij zet ze niet buiten. (verder voert hij ze wel gewoon natuurlijk)


Lijkt me toch heel wat anders, zij mag gewoon helemaal niet komen, ook niet om haar paard buiten te zetten

(wordt er dan wel gevoerd en gemest?)