vergoeding voor bijrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:02

Ik heb ook een bijrijder(Alieta) en die betaalt niks. Ze moet wel als ze rijdt ook de stal uitmesten. Haar lessen en als ze wedstrijden zou willen rijden moet ze zelf betalen maar het onderhoud van de pony betalen wij.
Wij vindt dat wij verantwoordelijk zijn voor het onderhoud voor onze pony en niet zij.
Maar ik kan het best begrijpen mensen er geld voor vragen. Een paard houden is best duur en als iemand op een manege rijdt betaal je ook voor het gebruik van die pony.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)


Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:06

verkaatje schreef:
Aan de ene kant snap ik wel dat de eigenaren geld vragen, maar ze zouden eigenlijk geld moeten geven. Dat omdat de bijrijders hĂșn werk doen, terwijl de eigenaren niet kunnen/willen enz enz.
Je kan ook kijken voor een verzorgpaard waar je maar heel weinig voor hoeft te betalen.


Op manege betaal je dik om een uurtje in de week op een paard te mogen rijden. En als je bij een particulier de hele week mag rijden moet die geld toegeven Verward . Sorry maar dat gaat me iets te ver.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:10

Lenn"]
[quote="kim16 schreef:
Op manege betaal je dik om een uurtje in de week op een paard te mogen rijden. En als je bij een particulier de hele week mag rijden moet die geld toegeven Verward . Sorry maar dat gaat me iets te ver.

Als je het paard dusdanig verbetert dat het meer geld waard wordt, vind ik het niet raar dat je er voor betaald krijgt, je steekt er tenslotte ook moeite in.
[/quote]

Ik had het over een particulier dus niet over een handelaar. Als het om een paard gaat dat in de handel gaat en jij zorgt dat het paard meer waard wordt mag je er inderdaad geld voor krijgen dan ben ik het helemaal mee eens.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:43

Maar gebeurt het dan zo weinig dat er niks wordt gevraagt?

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:06

roderigo schreef:
mijn bijrijdster Fredt hier op bokt hoeft mij ook niks te betalen maar als ze lessen wilt volgen of wedstrijden dat moet ze dan wel zelf bekostigen.En ze is erg goed voor de pony en dat vindt ik het belangrijkste


Zo heb ik het ook geregeld met Alieta .

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:08

Quellian"]
[quote="Tessebes schreef:
Vind ik zo'n onzin he. Als een bijrijdster niet betaald, dan komen ze opeens hun afspraken niet meer na? Volgens mij ligt dat aan de persoonlijkheid van je bijrijdster, niet aan de financiele vergoeding. Betrouwbaarheid valt niet in geld uit te drukken.


En zodra je er geld voor vraagt is het probleem verholpen. En geloof me: ik heb echt veel bijrijders gehad... Bloos
[/quote]

Ik ben het deels eens door geld te vragen zijn bijrijders zich meestal wat meer bewust van hoe duur zo'n paard wel niet is. Maar ik denk dat de meeste bijrijders geen geld nodig hebben om afspraken na te komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers