Regendekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Regendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 10:35

Ik was gisteren wezen kijken voor een regendeken.
Ik heb er al eens eerder een gehad, maar die was helemaal niet waterafstotend. Frusty
Nu wil ik een goede aanschaffen voor Pompidou Lovers , zodat ze overdag gewoon buiten kan lopen ( ik ben niet zo van het op stal staan *LOL* ).
Kunnen jullie mij een bepaalde deken aanraden, of welke juist niet bijvoorbeeld?
Ik heb er al veel gezien, gevoerd, ongevoerd, met hals, zonder hals, enz.
En zijn ze ook echt 100% waterdicht??

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:41

Rhino Turnout lite. Absoluut waterdicht en toch geschikt om de hele dag op te leggen. Die deken heb je nog jaren plezier van...echt waar, ik heb er twee, waarvan 1 echt al 4 jaar oud is en ook gedragen. Nog steeds waterdicht, maar wel vaag blauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:46

Ik heb de 400-grams buitendeken van Harry's Horse en die is perfect waterdicht. Daar zet ik haar gerust een dag mee in de sneeuw en dan gaat ze droog en warm haar hokje in....
Ik heb ook de ongevoerde van Harry's Horse, en die gaat gewoon over een staldeken heen. Blijft ook perfect waterdicht.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:51

Ik ga ook voor de Rhino! OP mijn paarden komen geen andere merken meer dan Rambo en Rhino, ik heb al zoveel geld uitgegeven aan dekens, die of: niet goed waterdicht waren, of niet goed bleken te liggen, of binnen no time aan stukken werden gescheurd.

Nog een voordeel van Rhino: zeer licht in gewicht, ademende nylon voering waardoor je paard enorm gaat glanzen en schuurplekken heb ik nog nooit gezien met deze dekens.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 11:09

En de prijzen?? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:09

Ik vind Bucas heel goeie dekens. Ze zijn heel sterk, met fleece gevoerd (de dunne uitvoering) en regen en winddicht maar ook ademend. Mijn oudere, niet regendichte dekens leg ik er onder als het kouder wordt. ANders moet ik zo'n dikke kopen en die is zo duur. Deze zijn tegen de f 300,-. Is een hele uitgaaf maar je hebt er lang plezier van.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:38

Ik sluit me helemaal aan bij Sonja. De HH-regendekens zijn perfect waterdicht en lekker warm.
Verder heb ik ook nog een Weather-Beeta dunne regendeken en die is ook goed. Volgens mij kostte die HH-regendeken (zelfde als Sonja, blauw) ongeveer 200 gulden, dus dat valt wel mee.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:50

Rambo/Rhino/Bucas....

Regendeken kost tussen de 2 en 300 gulden?
voorheen waren ze goedkoper dan nu, volgens mij
heb ik er nog geen 200 gulden voor betaald?

Ik heb dezelfde maar dan 200 grams als tussendeken,
mijn paard staat elke dag buiten en 's avonds binnen, dus zijn dekens moet daar gewoon tegen kunnen.

Met de Pagony heb ik slechte ervaringen gezien!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 13:38

Ik ga ook voor de Rhino ik heb er rond de 200 gulden voor betaald volgens mij! Hele goeie sterke en mooie deken ze kunnen zich er heel goed in bewegen!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 13:49

Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een dek.
Mijn probleem met dek is dat ze heel snel stukgaan!
Of de singel gaat los en dat gaat je paard er opstaan en zo scheurt de boel lekker uit.
Voorheen had ik weather beeta's maar die gaan heel snel stuk en na 2 winters niet meer waterdicht.
Ik zat ook te denken aan een Rambo Rhino Turnout.
Wie weet of de buitenvoering sterk is?
Ik had ook de Pagony Turnout zien staan, die kost 169,95 en de rambo 279,95 (in guldens)
Wat is er mis met de Pagony?
Verward Ik baal er altijd zo van als ze hem net hebben en er zit alweer een scheur in! Frusty

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 13:57

Ik heb een Rhino Turnout en een Rambo WUG, liggen super, geen schuurplekken en perfect waterdicht.
Verder heb ik nog een licht gevoerde pagony zomerdeken, die worden ook steeds beter, ligt prima.
Pagony heeft ook een nieuwe (lichte) regendeken, de Pagony Outdoor lite, die is getest onder een aantal medewerkers van Divoza en iedereen was er erg tevreden over. Deze is wel waterdicht, kost fl 159,95.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 14:09

Thanx allemaal!
Ik zit ook te twijfelen of ik gevoerd of ongevoerd zal doen.
Ik denk ongevoerd, zodat hij ook opkan met wat warmer weer, en dat ik met kouder weer altijd weer een staldeken onder kan doen.
Ja toch??

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:11

ik heb de imperial hurricane, die is ongevoerd, maar wel ademend, ik vind het een super deken, maar wel van de tweede lichting zeg maar, want ik had er daarvoor een en die was niet goed, maar de tweede ideaal. voor de winter heb ik de imperial tornado, is dezelfde maar dan met een lekkere voering erin. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:46

Dan zou ik een met fleece gevoerde dunne bucas nemen. die wegen heel licht en zijn totaal niet benauwd.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:04

de bucas deken is echt perfect na 4 jaar is hij nog steeds waterdicht ook na het stomen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:12

Paar jaar geleden waren die regendekens inderdaad onder de 200 gulden, echter, dat spul komt uit Ierland, en die valutawaarde is gestegen. met andere woorden in Ierse ponden nog evenduur, maar in guldens duurder omdat de pond duurder is.
Nog steeds wel dezelfde deken. Al verdenk ik onze groothandel in Leek ook wel van opvallend veel doorgedrukte prijsstijgingen zonder goede reden......

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:42

Dees schreef:
Al verdenk ik onze groothandel in Leek ook wel van opvallend veel doorgedrukte prijsstijgingen zonder goede reden......


Klopt inderdaad, maar als de leveranciers hun prijzen verhogen kunnen ze moeilijk achterblijven! De pagony dekens laten ze zelf produceren en daar zijn zelden prijstijgingen van.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:50

Tja, is eigenlijk logische bedrijfseconomie....maar eh, dat wil nog niet zeggen dat Deesje dan maar als gewillig slachtoffer de beurs blijft trekken....... Sigaar

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:57

Ik heb de meiden ook onder een Rhino Light staan. De uitvoering met de nylon voering, het voordeel hiervan is dat de dekens niet vies worden van de haren die altijd in de onderkant blijven zitten. Ik gebruik ze 's zomers en 's winters. Als het heel koud is (-5 en harde oostenwind op de voorkant) dan gaat er een warmere onderdeken onder.

Bij droog weer staan ze 'bloot' met hun eigen natuurlijke winterhaar.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 18:48

Ik heb een weather beeta (d8 200 s ofzo) ben daar zelf heeeeel tevreden over, ze is ALTIJD droog, en staat vaak echt lang in de regen (dat heb je met eigenwijze paarden die in de regen buiten blijven staan)
Die van mij kostte f180,- d8 ik.. Bij de boko stables (ken je dat?) lopen ook al die paarden ermee.. en hij is ook niet echt sloopgevoelig..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:52

Ik heb ook de Rhino Turnout Quilted winterdeken....
ze zijn allemaal even fijne dekens.

Hmmm, wat ik van de Pagony gezien heb,
paard rolt kruissingels schuiven steeds los....in een paar maanden
staat paard op kruissingel....en voila deken stuk.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:32

De mijne heeft een Weatherbeeta 370 gr waterdicht, werkelijk een superdeken. Ze heeft hem al drie winters op, nooit problemen mee gehad. (kostte drie jaar terug rond de 200 piek)
De welsh cob heeft een Imperial Riding Torino, ook een fijne deken, pluspunt is heel veel ruimte aan de borst, veel bewegingsvrijheid (ondanks dat het dus best een brede pony is). (kostte dit najaar 250 piek)