Binnen zetten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Binnen zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:30

Mijn pony's staan al een paar weken in het land en vorige week heb ik een nieuwe pony erbij gekocht (even voor de duidelijkheid, het gaat om shetten).
Aangezien die nieuwe dusdanig beroerd in haar vacht zat en verdacht werdt van schimmel hebben we haar vorige week geschoren en een aantal keren gewassen (met imaverol) afgelopen weekend is ze het land ingegaan.
Toen het wat kouder werdt stond ze te bibberen op het land dus heb ik haar Polly's waterdichte winterdeken opgedaan (die is dus wel warm), maar ik kwam vanmiddag op het land en toen stond ze zelfs onder die deken te bibberen. En ze was gewoon stijfjes van de kou.
Ik heb haar nu bij de schuilstal gezet en ik wil haar sowieso zometeen even temperaturen (ze is ook gisteren ingeënt, kan dat ermee te maken hebben?) Ik vraag me af of het handig is om haar nu op stal te zetten?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:43

na een enting kunnnen ze best wat verhoging hebben,en dus rillerig zijn!!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:59

Idd
Sommige paarden worden ziek van de inenting..

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:01

Btw. Je fotos in je profiel doen het niet Bloos
Kan je uploden bij www.photobucket.com blijven ze staan Lachen

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:05

eeuuhh, idd van het scheren + de inentingen.
misschien moet je idd even de tempratuur opnemen en dan beslissen of je d'r binnen zet (wat mijn voorkeur zou zijn) of buiten laat staan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:46

Ze had een temperatuur van 38.9, ik heb contact gehad met de DA en we hebben haar binnen gezet. Ik moet het goed in de gaten houden aangezien er hier van alles heerst, het kan goed van de enting komen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:54

Vergeet ook niet dat een paard via z'n hals ook veel warmte verliest. Helemaal een shet die dus van z'n volledige wintervacht ontdaan wordt heeft aan alleen een deken dan niet genoeg. Het is afgelopen nachten echt koud geweest (ruim onder de 10 graden) en helemaal als ze dan ook nog nat regenen gaat het érg hard. Mijn advies zou dus zijn óf in ieder geval 's nachts op stal zetten óf een deken met volledige hals er op. En nu met de verhoging zowiezo even binnen laten...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 23:05

Ze staat nu dus binnen, is gisteren geënt en daarna pas gaan bibberen.
Ik hou haar in ieder geval morgen op stal en zondag gaat ze naar een weiland met meer beschutting, ze stond nu midden in de polder.

[edit]overigens gaat ze daar alleen heen als de temperatuur weer normaal is en ze niet meer zo stijf en koud is[/edit]

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 08:47

Ik ben net in mijn piama naar achter gerend,en ze stond me aan te kijken van ''Wat doe jij hier nou in je piama,ga slapen!''

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 11:13

whahaha ik zie haar echt zo kijken, dat ze je niet verontwaardigd nahinnikte dat ze vond dat ze nog recht had op eten Haha!
Naja kom er zo aan.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:20

Bij een enting spuiten ze een zwak virus in, ze zijn dus op dat moment eventjes extra vatbaar!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 19:22

dat weet ik, daarom dacht ik ook meteen aan de enting. Ze staat nu in ieder geval lekker binnen, ze stond nog wel vreselijk te trillen toen ik er was maar de temperatuur was 37.2.