Waterdichte niet meer waterdicht na 1x wassen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Waterdichte niet meer waterdicht na 1x wassen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:40

Ik heb een Weather beeta deken. Mn paardje heeft hem nu 2 seizoenen opgehad en was nu wel aardig vies geworden.
In de deken stond een wasvoorschrift: hij kon met koud water worden gewassen in de wasmachine en hij kon niet in de droger. Hier heb ik mij keurig aan gehouden.
Na een lange tijd buiten drogen zag hij er weer super netjes uit.
Nu met dit weer had ik haar toch maar weer dr deken opgedaan.
Nu kom ik vanmiddag: hele paard zeik nat!!
Denken jullie dat weather beeta hier, na 2 seizoenen gedragen te hebben, nog op aan kan spreken?!?!
Ik denk dat dit toch niet klopt, was bestwel dure deken.. Maar heb uiteraard geen bonnetje meer... En heb hem op een markt gekocht bij een draver handelaar.. Dus winkelier is niet meer te traceren..
Wat nu? En heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:18

Denk dat je er naar kunt fluiten...2 seizoenen heb je hem al.Geen bonnetje en gekocht op een markt...Maar je kunt natuurlijk altijd proberen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:20

Vreemd, mijn WB is al zeker 5 jaar oud en nog steeds goed. Die gaat gewoon naar de wasserette en als ik hem dan weer thuis krijg, spuit ik hem even in et voilà, deken waterdicht. Imker heeft hem vandaag de hele dag opgehad in de stromende regen en was niet doorgelekt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:34

mijn dekens laat ik altijd wassen, daar worden ze dan na het wassen ingespote met spul waarmee je ook mensen-jassen weer waterdicht krijgt
zelf was ik ook weleens een enkele keer en deken, en dan gaat er Harmisol bij in de wasmachine, dan blijven ze ook waterdicht, en als we toevallig die spray hebben staan dan spuit ik hem daar ook nog mee in

dus probeer eens om m te wassen met harmisol(bij de supermarkt wel te krijgen) en dan daarna in te spuiten met die waterafstotende spray(geen idee waar mn moeder die koopt) denk dat ie dan weer een stuk beter waterdicht is!

succes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:34

[quote="imker"]als ik hem dan weer thuis krijg, spuit ik hem even in et voilà, quote]

Heb je hem wel ingespoten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:46

Mijn dunne waterdichte dekens was ik in de wasmachine met een flesje van het kruitvat.Mijn dikke winterdeken waterdicht laat ik wassen en waterdicht maken bij de paardewinkel.En ik heb ook altijd nog een spuitbus staan voor lekvlekken.Mijn HH waterdichtdeken is zeker al 5jaar oud al gerepareerd en nog altijd waterdicht door deze behandelingen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:53

Vreemd... een water"dichte" deken is dit vanwege de stof en geen naden.
Als je je deken moet gaan behandelen maak je 'm waterafstotend. Dus hij is het wel of niet...(waterdicht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:04

Het heeft inderdaad met de stof te maken want niet alle stoffen krijg je waterdicht.Praktisch alles wat wat als waterdicht verkocht word is dit na het wassen niet meer omdat de stoffen vaak geïmpregneerd zijn met het een of ander.Dit staat vaak ook in het label of gebruiksaanwijzing.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:08

Ik heb mijn regendekens ook laten wassen. Nog net zo waterdicht..maar vaak wassen zal er denk ik geen goed aan doen.
Mijn HH regendeken kan je zowat vergelijken met een bep. tentstof..

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:21

Ik zou proberen rechtstreeks contact op te nemen met Weatherbeeta in Engeland, misschien dat het toch lukt zonder bon. Succes in elk geval!