paard niet te vangen... wat doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:17

Paard apart zetten. Of eerst de ander twee er uit halen. Zul jij zien hoe snel je hem te pakken hebt Haha!

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:40

Zo lang als je paard de mogelijkheid heeft om zich achter andere paarden te verstoppen blijft het een gebed zonder eind. Ze gaan zich onderling opjagen, als er eentje gaat rennen gaat de rest er al snel achteraan, en zie dan de rust maar terug te krijgen.
Apart zetten kan gerust als je een gedeelte van de wei afzet met schrikdraad. Maar goed, het ligt er echt aan hoe graag je het probleem op wilt lossen natuurlijk, en wat je er voor overhebt.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:17

Yeah, right, met een weiland vol gras zal hem het eten interesseren.
Een ander verhaal wordt het als je hem in een zandpaddock hebt staan.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:27

Apart zetten in een zandpaddock, zonder eten en zonder vrij toegang naar water. En dan moet hij jouw associeren met eten, en ook met water.
Als je hem van de stalhouder niet apart mag zetten zou ik een andere stal zoeken. Uiteindelijk heb jij een paard om op te rijden, en ik denk niet dat jij blij bent met het feit dat je niet kunt rijden omdat je hem niet kunt pakken.

Ik weet ook nog een andere oplossing, maar dat lukt ook niet als er vreemde paarden in de wei lopen. Hoe dicht kan je bij hem komen? Is een halstertouw dat je aan het halster laat zitten voldoende, of kom je nieteens bij hem in de buurt komen?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:10

Het opjagen van een paard dat zich niet wil laten pakken lukt het beste als het alleen op het weiland staat. Want soms zijn ze nog zo slim om zich achter een ander paard te gaan verschuilen. Als je de opjaagmethode toepast (met of zonder zweep) moet je heel veel tijd en heel veel geduld hebben. En niet na een half uurtje opgeven. Begin 's morgens vroeg om 8 uur, en als het nodig is moet je pas om middernacht stoppen. Ja, dat is vermoeiend. Op het moment dat je hem hebt, beloon je uitgebreid, knuffelt even met hem, EN JE LAAT HEM METEEN WEER LOS! Je begint het hele spelletje van voren af aan, en je zult zien dat je hem dit keer sneller te pakken hebt. Weer uitgebreid belonen, en weer los laten. Op dit moment kun je dan beslissen of je er voor die dag mee stopt, of het nog een keertje doet.

Daags daarop doe je hetzelfde weer. Niet stoppen als je hem niet te pakken kunt krijgen. Krijg je hem te pakken, uitvoerig belonen, en weer loslaten, en weer opjagen.

Vergt wat tijd en conditie, maar het is wel degelijk op te lossen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:26

Sjuimpje schreef:
En ze doen het noooooit meer


Always and never are two words you should always remember never to use. Haha!

Ik denk dat ze het wel vaker willen gaan proberen, maar als je op je strepen blijft staan is het gauw over.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:27

Dat is mishandeling (maar zou er zelf over denken: geen water of hij moet het van mij krijgen)
Denk alleen dat het geen blijvende indruk gaat maken Lips are sealed

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 81 bezoekers