Mogelijkheid om binnen los te rijden (NBVR,KNF)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Mogelijkheid om binnen los te rijden (NBVR,KNF)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 00:05

Las laatst dat Sander Marijnissen liever NBVR bleef rijden omdat daar meer mogelijkheid was om binnen los te rijden?
Ik rijd al jaren KNF en kan de locaties uitkiezen waar ik kan rijden ,is dat in het westen dus anders ?
wie maakt me wijzer?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 00:14

Je blijft gewoon in dezelfde regio starten dus maakt niet uit wat voor bond het is. Wij hadden bij NKB ook plaatsen waar je niet binnen kon losrijden, daar starten ook veel mensen niet, dan kies je gewoon een andere locatie als je dat niet wil.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 01:09

Ik denk dat het komt omdat de NBVR van oudsher in maneges gevestigd is. De KNF was de Landelijke Rijvereniging en reed dus meer op weilanden bij boeren. Tegenwoordig hebben veel KNF verenigingen een binnenmanege, maar vaak hebben ze niet het geld voor een tweede binnenbak, waardoor het inrijden vaak nog buiten gebeurt. NBVR verenigingen die gebruik maken van bestaande maneges hebben dan het voordeel dat die maneges een tweede binnenbak hebben, waardoor die te gebruiken is als inrijbak. Hier in de buurt zijn nu twee KNF verenigingen die een verlengde binnenbak hebben, zodat je toch binnen kan inrijden. Ook zijn er twee NBVR verenigingen die ik ken in de buurt die een tweede binnenbak hebben, waar je in kan rijden met wedstrijden. IK denk dat het verschil nu wat minder groot is dan voorheen, bovendien zijn eigenlijk alle wedstrijden opengesteld, zodat je kan kiezen waar je start.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 08:16

Ik kies idd ook gewoon altijd wedstrijden uit met 2 binnenbakken en dan het liefst nog zo dat je niet weer door de buitenlucht naar de wedstrijdbak moet.
Er valllen dan in de direkte omgeving wel een aantal wedstrijden af, maar het grappige is dat dat juist NBVR-wedstrijden zijn.
De KNF-wedstrijden hier in de buurt maken juist wel gebruik van maneges/ruitercentra met 2 binnenbakken.

De reden voor mij om NBVR te rijden is dat je helemaal niets te maken hebt met een centraal wedstrijdsecretariaat die alle inschrijvingen verzorgt en dus ook de startlijsten opgestuurd krijgt.
Nu krijg ik tenminste op mijn huisadres de startlijst thuis en ben van niemand afhankelijk.