Slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:17

Mijn ponies krijgen elke dag een schep pavo slobber, de ene vanwege de medicijnen en de ander omdat die er mooi vol van blijft.

Doen jullie het trouwens met warm of met koud water mengen? Ik heb een kleine waterkoker in m'n kastje en doe het meestal met warm water. (behalve als het warm weer is, dan krijgen ze het koud)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:



Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:58

Citaat:
@ Malibu: ik doe ook altijd met warm water, maar gewoon uit de kraan, dus niet goeiend heet


Tja, wij hebben dus alleen koud water op stal. Toen heb ik dus bedacht om een kleine waterkoker neer te zetten, werkt prima
Ik wacht ook vaak niet tot het helemaal kookt ofzo, maar aan de buitenkant voel je wel wanneer het aardig warm is.

Citaat:
Oja mag je slobber geven aan een veulen ook?


Je mag het wel geven, maar niet teveel. Zou iets van een kwart schep geven ofzo. Als het een groot paardveulen is misschien een halve en dan ook maar 1 x in de week ofzo. Ze kunnen best wel snel diaree krijgen als je ze teveel verschillende dingen voert.

Verder kun je rustig een halve schep kruidenmuesli erin gooien.
Let wel op! dan moet je wel ff de hoeveelheid slobber halveren! Anders is het veel te veel en worden ze misschien druk of erger nog te dik....
Dat doe ik tenminste bij mijn paarden...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:54

Haha! idd het moet een soort van papje worden. Ik hou meestal iets van 1,5 liter water aan op een schep slobber.

Maar je kan het gewoon rustig bij gieten en roeren tot je denkt dat het een beetje een papje is geworden.

Als je het met warm water maakt raad ik je aan om even met vinger er door heen te roeren (met name het onderste gedeelte) om te voelen of het niet te warm is..

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:08

tja, dat vind mijn pony ook wel erg leuk, maar vaak smeert ze mij dan ook helemaal onder als ik d'r deken kom op doen Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 27 bezoekers