Voor welke zouden jullie gaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke zouden jullie kiezen?

1) De Junior merrie.
35 (100%)

Totaal aantal stemmen: 35


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Voor welke zouden jullie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:35

Zoals jullie waarschijnlijk al wisten Knipoog , ben ik al een tijd op zoek naar een paardje.
Nu heb ik 4 paardjes die ik erg leuk vind.

1) Een 4 jarige schimmelmerrie van 1m59, ingereden, braaf, zeer mooie gangen, vader Junior STV.

2) Een 4 jarige zeer donkerbruine tot zwarte merrie, ook 1m59, heel chique paardje, vader: Kennedy. Zadelmak, kent verder nog niets.

3) Een 8 jarige KWPN merrie, half tuiger,zeer betrouwbaar, erg mooie gangen (gooit alleen haar staart steil in de lucht Frusty ) 1m60, zeer ervaren.

4) Een 10 jarige witte arabische merrie, 1m58 ongeveer, braaf maar heet typje, mooi elegant paardje, inclusief heeeel veel toebehoren.

Wat zouden jullie doen? En waarom dan? Ik twijfel tussen deze 4, al is er eentje die nr een is zeg maar.
Mischien dat jullie meningen helpen. Haha!
Ze zijn allemaal ong. even duur (behalve die tuiger) hebben allen papieren.
Ik zoek een dressuurpaardje, cool tussen de oren.


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:35

Verdorie, doet ie die arabier er niet bij....
Nou ja vergeet die arabier maar dan. Frusty

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 23:55

Miran, ik heb zelf al een voorkeur, maar twijfel toch nog...
Ik vind het intressant om te lezen wat anderen zouden doen, voorkeur, en de reden waarom.
Iedereen heeft een eigen mening, en juist al die verschillende meningen kan ik weer veel uit leren.

Ik ga sowiso bij al de paarden kijken. De Kennedy en de tuiger heb ik al eens gezien. De Kennedy vond ik qua uiterlijk geweldig, en ze had een lief karakter. De tuiger had echt een heel menselijk karakter, supertrouw, en heel bedaard, terwijl ze toch ontzettend bleef showen.
Morgenmiddag ga ik (ja ja eindelijk) bij de Junior kijken. De Junior spreekt mij het meeste aan, qua kleur, ervaring, de vader vind ik geweldig, en ze is netjes gechipt etc.
De Kennedy ben ik ook erg benieuwd naar, daar wil ik donderdag heen gaan. En vrijdag de arabier. Al vind ik die toch als laatste keuze, want qua verhouding heb ik meer aan een KWPN type. Ze kosten allemaal evenveel ( Verward ) en dan heb ik toch liever een fijne KWPN met een nog fijnere afstamming. Haha!
Maar ja, je weet nooit hoe het af zal lopen he? *LOL*

Maar afijn, morgen dus naar de Junior, en naar dat dametje ben ik echt zeeer benieuwd.... Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 10:29

Ik ben en blijf altijd een dressuurfreak.
Dus als ik heel eerlijk moet zijn, zal het om de eerste twee gaan. Al voelde ik me bij die tuiger heerlijk rustig.
Ik wil graag weer fantiek wedstrijd gaan rijden, en daarnaast ook veel het bos en strand bezoeken. Dat moet toch ook kunnen met die eerste 2?
Ik ben het meeste weg van de Junior, en dat terwijl ik die nog nooit gezien heb. Maar zoals ik al zei, de kleur, het type etc. spreekt me erg aan. Gisteren heel lang met de fokker aan de telefoon gehangen, en een erg leuk gesprek gehad. Hij fokt zelf springbloed, en dacht met deze merrie ook wat te kunnen. Helaas is ze niet goed genoeg voor internationaal niveau, omdat ze veelst te dressuur-achtig is. En hij heeft daar gewoon niets aan. Ze is absoluut een dressuurprikkel, want ze heeft sublieme gangen en exterieur.
Nou en dat moet ik weer hebben!
Toch ook fijn om te weten dat ze ook goed kan springen, 1m20!
Ik denk dat ik aan haar een leuk paardje heb. Ze is goed doorgereden, en daarop heeft ze een streepje voor bij de Kennedy.
Daar komt nog bij, dat vele die Kennedy X Flemmingh afraden, omdat ze veelst te goedkoop is voor haar bloedlijn. Daar hangt een luchtje aan. helaas.
Afijn, vandaag bij Junior kijken, mischien valt die wel ontzettend tegen, dat kan natuurlijk ook... *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 10:46

Junior is in principe nu mn eerste keuze.
Daar ga ik vanmiddag heen. Mocht het wat zijn, gaan we haar zaterdag pas halen. In die tussentijd ga ik ook nog naar die Kennedy kijken.
Dus het spant om die twee dames.
Ik pieker me alleen suf over die Kennedy, of ik het nou wel of niet moet vertrouwen. Want is F5000-, een normale prijs voor een e-pony met die bloedlijn?


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 12:46

Kijk, dat vind ik nou ook van die Kennedy, die prijs! Opeens binnen twee weken 3000 gulden eraf?? Ik vind dat niet kloppen.
De Junior zal waarschijnlijk meer mijn type zijn, sowiso omdat ik ontzettend graag een blauwschimmel wil!
De Junior is 1 cm kleiner dan de Kennedy geloof ik. Zal weinig schelen.
In principe zijn ze hetzelfde qua prijs, en ze hebben beide een erg leuk papiertje, toch zegt mn gevoel dat ik voor de Junior moet gaan.
Ach ik zal wel zien, eerst maar eens naar de Junior kijken, ja toch?
Mocht dat nou tegenvallen kan ik altijd nog de kennedy proberen.
Ik ga over een kwartiertje weg, uiteraard vanavond uitgebreid verslag!
Bedankt trouwens allemaal, voor jullie reacties!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 20:42

Vanmiddag geweest, en heb haar trouwens gekocht! Haha!
Hier even uitgebreide reden dat ze weg moest:
Ze is dus simpelweg te klein. Die man is echt groot, en ze hadden gehoopt dat ze groter uit zou groeien, maar helaas. Sowiso zou ze dan als fokmerrie dienen, en uiteraard voor springen. Maar aangezien ze te klein blijft (is voor hem ook niet ideaal voor fokmerrie) en gewoon veel meer dresuur is, zou ze weg moeten. Maar hij zei, als ik haar niet verkoop, blijft ze evengoed als fokmerrie en gaat mijn dochter er over een jaar mee rijden. Hij heeft er totaal geen haast mee. Hij heeft ook in 2 maanden tijd maar 2 advertenties gezet.
Hij had de prijs eigenlijk al verhoogt, maar omdat hij tegen mij toendertijd al had gezegd, F5000-, mocht ik haar nu voor F5000 ook kopen.
Hij zegt, ik weet gerust wel dat een echte liefhebber er 15 voor zal betalen, maar het gaat me niet om de winst, ik zal er ook echt niet aan verdienen nu. Maar als ik weet dat jij er veel lol van kan en zal hebben, zit het goed.
Hij is ook geen handelaar, maar echt een springruiter, die echt veel om zijn paarden geeft. Hij heeft deze merrie net een jaar, dus niet zelf gefokt.
Hij vond haar dressuurbloed, en vooral haar gangen een goede basis voor zijn springen.
Maar als iemand haar wilt kopen, dan is dat goed wat hem betreft. Simpelweg vanwege haar maat. Was ze 1m70 geweest, had het een ander verhaal geweest.
Dit is dan in het kort en in mijn eigen woorden. Haha!

Echt een heel eerlijke en goede man. Heel goed voor zijn paarden, en ook heel eerlijk tegenover ons.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 21:04

Ik geef die man wel groot gelijk. Want wat begin je met een paard dat geen goede basis heeft?
Na een jaar zegt hij ook eerlijk: ik heb er niets aan. Ze is veelst te dressuurgefokt, wat hij best jammer vind, want hij is supertrots op zijn merrie! Lovers
Ik ben blij dat hij haar dan aanbiedt, want ik heb er dus een superpaardje aan. Ze heeft zulke ontzettende gangen, daar wordt je bang van! Haha!
En echt een showbinkie. Ik moest en zou haar hebben, ik was, en ben, echt opslag verliefd. Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers