trailer dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

trailer dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 10:11

Ik ben zelf gelukkig in het bezit van een 1,5 paards trailer, heb zelf alleen geen auto die er voor kan Huilen . Een stalgenoot die ook wedstrijden rijdt heeft een jeep, wij gaan dus om en om met elkaar mee, zij leent de trailer voor niks, en brengt mij altijd naar wedstrijd. Dit werkt echt super. Een ander vriendin heeft haar 1,5 paards trailer te koop staan.

Nu komt het er op neer dat er dadelijk 3 mensen mijn trailer willen lenen, dat meisje wat brengt vindt ik prima. Maar aan die andere meiden wil ik wel iets van een vergoeding gaan vragen. Ik heb alleen geen idee hoeveel. Een opperde al het idee om 1x per jaar de onderhoudsbeurt te betalen, ik weet dus nu al dat dit niet werkt. Dus dat is voor mij geen optie. Om het makkelijk te maken zijn deze meiden ook nog eens mijn beste vriendinnen. En zien we elkaar dus ook vaak naast de paarden.

Ik krijg er een beetje schuld gevoel van. Wat natuurlijk belachelijk is, omdat het mijn trailer is.

Wat zouden jullie doen?

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:02

Spreek een vast bedrag per leenbeurt af!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:07

irish_lady schreef:
Spreek een vast bedrag per leenbeurt af!


Helemaal mee eens..Bij een ander zouden ze hoogstwaarschijnlijk ook moeten betalen,of zelfs helemaal geen trailer mogen lenen..Vind het anders ook lekker makkelijk hoor..Dan moet die ene vriendin haar trailer maar niet verkopen..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:26

Ik begin helemaal niet aan uitlenen. Voor 25 euro wil ik die ellende niet opmijn hals hebben als er wat misgaat. Schade, verzekering, ruzie etc...Clown

Om trailers te huren zijn er speciale bedrijven Knipoog (hier iig wel Ik betaalde geloof ik 50 gulden per dag of 2 dagen, was nog best wel te doen als je niet veel op concours ging )

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:11

Ja, maar het vervelende is dat het mn beste vriendinnen zijn, anders zou ik zo nee kunnen zeggen. En het is inderdaad lekker makkelijk dat zij haar trailer verkoopt, en ervan uit gaat dat ze die van mij kan gebruiken.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:45

En als je dan zelf een keer weg moet moet je eerst bedenken of je trailer wel beschikbaar is of dat vriendin A,B of C hem misschien nodig heeft Clown

Ik zou daar echt niet op zitten te wachten Waarom verkoopt ze haar eigen trailer eigenlijk, omdat ze die van jou toch wel mag gebruiken Verward Ik zou me daar echt niet voor lenen, jij bent degene die met problemen zit als er wat fout gaat...Goede vrienden snappen dat heus wel.
(het is wel duidelijk dat ik niet zo'n lener/uitlener ben denk ik Lachen )

Dat één persoon hem leent is nog te overzien(en daar heb jij ook baat bij), als het er meer worden mag je wel een roosterboek voor je trailer gaan maken Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:57

Voor een noodgeval naar bv een kliniek mag iedereen, maar dan ook echt iedereen bij me aankloppen voor gebruik van de veewagen.
Maar voor wedstrijden en ritten ga ik me die ellende voor een paar centjes niet op de hals halen. Hoe goede stalgenoten het ook zijn....

Krijg je alleen maar gezeur mee joh, ik sluit me verder volledig aan bij de (terecht!) kritische noten van Gomir.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:30

Ik heb zo ie wie zo eerste keus, het andere meisje 2e keus, en rest zou dan moeten starten als wij niet starten. Het wordt wel lastig zo. Ik vindt wel dat jullie gelijk hebben, maar ja, het blijft lastig.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:35

idd heel moeilijk, maar toch zou ik gewoon geld vragen

ik ben wat dat betrefd ook altijd te goed geweest, ik bracht iedereen overal naartoe, paard of gewoon de mens zelf, maakte niet uit

ik kreeg uiteindelijk stank voor dank
dus beste vriendinnen of niet, straks is er iets stuk en heeft niemand het gedaan.... jouw trailer slijt ook door de kilometers die hun ermee rijden, moet jij dat ook betalen dan ?
slijten is een groot woord, maar ik bedoel, hij word gebruikt en dat kost hoe dan ook geld, al is t maar n beetje per keer
en ook onderhoud word duurder naarmate ie meer word gebruikt, denk aan banden en vloer ed...
dus gewoon 15 euro tot 25 euro per keer vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:37

olga schreef:
Ik heb zo ie wie zo eerste keus, het andere meisje 2e keus, en rest zou dan moeten starten als wij niet starten.


En dan heb jij geen wedstrijd, maar dan bel ik je (of een andere Bokker die in een mooie omgeving woont): He Olga, kom je volgend weekeinde lekker bij mij logeren en buitenrijden?
Lijkt je hartstikke leuk, maar je kan niet want je trailer is uitgeleend omdat iemand anders op wedstrijd wil....
Scheve mond
Daar had je geen eigen trailer voor gekocht.... Je had dat ding nou net aangeschaft voor dat lekkere stukje vrijheid......

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:52

Sonja, je hebt helemaal gelijk Haha! . Ik ga maar eens met ze praten binnekort, wat de bedoeling is kwa starten en trailers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:57

Dus je komt logeren? Haha! hahaha

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:30

Dat logeren lijkt mij eigenlijk ook weleens leuk als ik straks mijn E heb Schijnheilig Tong uitsteken
Maar mijn paard is niet zo geschikt als buitenrijdpaard Bloos

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:53

Onze oude trailer wilden we nog wel eens 'verhuren'. Die kregen we dus een keer met een beschadigde koppeling terug en een keer met een gebroken remkabel! Toen we een nieuwe trailer kochten hebben we dan ook meteen aangegeven dat deze niet te huur of te leen was (noodsituaties uitgezonderd, maar dan rijden we zelf). Ik zou zeker een vergoeding vragen, omdat je toch meer last hebt van slijtage. Dat zullen ze zeker wel begrijpen, lijkt mij...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:06

Wij doen het dus niet, de trailer uitlenen. Behalve aan mensen waarvan we ook wat terug kunnen verwachten, en dat we weten dat het bij hen geen gewoonte wordt...

Als jij het liever niet doet, moet je het ook niet doen. Wil je het wel, dan kan je misschien bij wat trailerverhuurbedrijven rondneuzen wat zij ervoor vragen en je bedrag daar wat op af stemmen...
Maak er wel duidelijke afspraken over. Straks zijn zij vaker met jouw trailer weg, dan jijzelf...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:52

Ik heb een vergelijkbare auto/trailer deal als jij. 1 keer auto lenen = 1 keer trailer lenen (auto wel brandstof betalen natuurlijk), anders betalen we elkaar gewoon (€ 20 voor de trailer, ik chauffeur dan ook omdat ik E heb) en onze "relatie" als stalgenoten is daar echt niet door verslechterd hoor, integendeel.
Ik ben niet te beroerd om eens iemand weg te brengen, maar ik laat een ander niet met mijn trailer rijden, ben zuinig op het ding, hij gaat niet weg zonder mij erbij. Uitzonderingen zijn mensen van wie ik vroeger ook de trailer mocht lenen, als hun trailer eens weg is voor onderhoud ofzo, en natuurlijk noodgevallen. Al komen ze toch niet weg zonder mij, want er zitten 2 sloten op.