help!! vliegennetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

help!! vliegennetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:09

hoi, ik heb dus een vliegennetje, maar op een 1 of andere manier zit hij altijd verkeerd als ik bij hem aankom, zodat hij dus geen werking heeft.

mijn vraag is; hoe kan je het vliegennetje nou 'moonlight'bestendig maken?

vastnaaien leek me een goed idee, maar als hij er dan op ging staan zou hij hem of kapot trekken (en heb ik er dus niets meer aan) of zou hij zijn halster af kunnen trekken(en dat het vervolgends gevonden word door iemand anders, en dat ik dus geen halster + vliegennetje meer heb.)

hoe kan je je vliegennetje nou goed vastmaken?
een vliegenmasker vind mijn pony eng, en die zal hij denk ik toch af probren te schuren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:24

Wat voor soort vliegennetje heb je ?
Is het er zo eentje met oren eraan, of alleen franjes aan de frontriem ?
Zo'n dicht netje (met oren) gaat bij mijn paard ook altijd schuiven, als hij een keer schuurt of gek doet dan hangt het ding al op half elf.
Ik heb voor hem een vliegenfrontriem met kopstuk en keelriem aangeschaft.
Dat is een kopstuk (dus voor en achter de oren langs) met een keelriempje dat met een gesp vastzit en suede franjes aan de voorkant van de frontriem.
Het blijft stukken beter zitten dan het "oren-netje" Knipoog
Misschien is dit een oplossing ?

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:27

ja ik zal kijken, ik heb het volgends mij zien hangen bij hyporama toen er tentenkamp was, ik vond het er wel goed, maar ingewikkeld uitzien Knipoog ik heb igg een vliegenfrontriem.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:09

Ik ben even zo vrij geweest om een foto te lenen van Divoza Knipoog

Afbeelding

Zo'n ding bedoel ik dus, 't werkt echt prima !

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:06

okee dankjewel!! ik ga meteen even op divoza kijken voor de prijs Knipoog maar waar staat hij bij? ik heb verleden keer de hele site uitgekamt maar kon niets vinden over vliegenfrontriemen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:09

Even zoeken met de zoekfunctie op "vliegen", dan verschijnt er een lijst waar ook dit vliegengevalletje bijstaat Knipoog

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:26

aha, dankjewel, ben er erg blij mee Knipoog

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:29

ik heb hem gevonden, maar dit staat erbij:
Deze kap houdt de ogen vliegenvrij. Wordt geleverd zonder keelriem/kopstuk. Eenvoudig op bestaand hoofdstel te bevestigen

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:30

en nergens kan je selecteren dat je het er wel bij wil hebben...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:37

Van imperial riding heb je wel van die vliegenfrontriemen met kopstuk en keelriem eraan, in ieder geval die heb ik vorig jaar met een prijsvraag van Imperial gewonnen Knipoog Dus dan zullen ze die ook vast wel hebben denk ik.

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:39

aha, waar kan je die kopen dan?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:49

Of misschien even een telefoontje naar Divoza, ik heb het een paar jaar geleden daar compleet met kopstuk en keelriem gekocht.

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:52

jep of ik zal binnenkort naar hyporama gaan (heb gehorod dat divoza en hypodrama samen werken )

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:47

Zelf gebruik ik altijd een supermask. Ik heb de ervaring dat die vliegennetjes toch niet genoeg werken om echt schone ogen te houden. Vaak hangen ze een beetje opzij, zodat de vliegen toch bij de ogen kunnen en krijg je nog prutoogjes en een geirriteerd paard. Het paard van een vriendin kon bijv. niet tegen zo'n netje, die bleef echt gekdoen maar met een masker is ze heel relaxed. Tip: als je aan een masker begint, geeft dan wat meer geld uit en koop een goede. Iemand op stal had bijv. de HH maar die was zo kapot - daarna een supermask en die houdt het prima.

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:56

Kyona schreef:
Zelf gebruik ik altijd een supermask. Ik heb de ervaring dat die vliegennetjes toch niet genoeg werken om echt schone ogen te houden. Vaak hangen ze een beetje opzij, zodat de vliegen toch bij de ogen kunnen en krijg je nog prutoogjes en een geirriteerd paard. Het paard van een vriendin kon bijv. niet tegen zo'n netje, die bleef echt gekdoen maar met een masker is ze heel relaxed. Tip: als je aan een masker begint, geeft dan wat meer geld uit en koop een goede. Iemand op stal had bijv. de HH maar die was zo kapot - daarna een supermask en die houdt het prima.


ja vond ik opzich een goed idee, ik ben alleen bang dat hij het masker snel zal verliezen, als hij jeuk heeft, gaat hij schuren tegen zijn been. Dan zal het masker vast wel iets losser gaan zitten enz. En het is natuurlijk zonde om hem te verliezen, maar ik zal kijken wat ik doe Haha!