peeskappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 11:59

hoi, ik wil graag peeskappen/beschermers kopen voor mijn hafje alleen vroeg ik me dus af welke maat. Waarschijnlijk Cob. Maar ik weet neit wat mensen met hafjes doen?
Dat vroeg ik me af.
Alexandra

p.S Strijklappen zijn toch peeskappen voor de achterbenen?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:00

punkies schreef:
p.S Strijklappen zijn toch peeskappen voor de achterbenen?


Nee, strijklappen zorgen ervoor dat het paard de kogels niet beschadigd als hij bodemnauw loopt in de achterbenen en dus met de hoef tegen de kogel van het andere been strijkt.
Geef overigens eens tien goede redenen om peesbeschermers te gebruiken?

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:00

ik denk dat je een cob-maat moet hebben. ligt er echt helemaal aan hoe dik de benen van je haf zijn. strijklappen zijn iets anders dan peeskappen. strijklappen zitten om de achterbenen aan de binnenkant van het been. de bescherming zit over de kogel heen om te voorkomen dat het paard dit openstrijkt tijdens het lopen. peesbeschermers geven bescherming aan de achterkant van het been. bijv. tegen het aantikken van de achterbenen.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 13:19

waarom zou ik 10 redenen geven?
10 heb ik er niet. Ik wil springen met mijn hafje. Ik rijd vaak buiten met mijn hafje. Ze houd ervan om op betonnen paaltjes te springen. loopt vaak zo klappend met de ijzers enz.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 13:20

ik wou trouwens alleen maar de peeskappen kopen, alleen kreeg je de kogelbeschermers er gratis bij. Nou goed hoor!!1 Tong uitsteken Tong uitsteken