Carlos misschien naar een rusthuis....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Carlos misschien naar een rusthuis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 06:48

Hoi...Ik zit erg met het probleem, dat ik bijna geen tijd meer voor carlos heb..ik zit op school, werk en woon natuurlijk 20 km verderop.Wat ik moet afleggen met het openbaar vervoer..Richtje rijd hem natuurlijk wel 2 dagen nu, maar dat is natuurlijk te weinig..en in de winter kan dat al helemaal niet..Met moeite kan ik om de dag gaan,..tis best een lange reis en het kost veel tijd Verdrietig ..I voel me elke dag weer schuldig..ik wil nooit zo;n meisje zijn, die haar paard verwaarloosd Verdrietig

Ik heb al allerlei oplossingen bedacht..

1:verkopen< nee,dat kan ik niet!!..ik kan hem niet kwijt,, hij komt nooit goed terecht..hij is oud, geen papieren, erg lastig en fel

2: Andere stal..te duur en het is en blijft zwaar.. studie en/of werk.

Iemand op stal, kwam met het idee, om het lekker op ene rusthuis te zetten.ik merk zelf dat hij al wat ouder word..ligt steeds vaker in de wei..is rustiger..af en toe wat stijf

Aan de ene kant vind ik het erg moeilijk en vind ik het ook raar om hem in de wei te zetten en af en toe langs te gaan..maar aan de andere kant is het ook een fijne gedachte..Hij heeft het ook verdient..wordt nog wel bereden..lekker naar buiten..niet te intensief meer..krijgt alle aandacht..

Maar jah vaak betaal je erg veel per maand aan stalling ..Ik vind het niet erg om hem ee fijne plek te geven..dat is het belangrijkste, maar ik moet het wel kunnen opbrengen natuurlijk

Bah lastig en ik zit er dagelijks mee..straks is het winter en dan gaat het helemaal niet..ik moet NU een oplossing zien te vinden

Wat zouden jullie doen??

Gr Kat

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 09:14

hoe oud is ie eigenlijk ?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:11

Im je profiel staat 16? Maar weet niet of dit klopt. Vind het dan wel wat jong om hem in een rusthuis te laten zitten...

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:35

carlos is 18 jaar..12 jaar toe ik hem kocht..heb hem nu 6 jaar Knipoog

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:41

Ik zou een goedkopere stalling met weiland en minder faciliteiten gaan zoeken... Een boerderij ofzo...
Ik betaal nu 60 euro voor de box... en ong. 50 euro voor het voer... en in de zomer nog minder..
Dat moet vast bij jou in de buurt ook lukken.. Of anders kun je kijken of iemand nog een gezelschapspaard zoekt voor in de wei... en dat jij zelf 1x per week komt rijden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:52

In veel rusthuizen moeten ze minimaal 20 zijn. En vaak wachtlijsten.
Ik weet niet wat ik zou doen. Mijn pony zou ik niet gelukkig maken met een rusthuis. Maar ja, die is ook jonger. En ik heb nog de tijd voor hem.

Is het niet mogelijk dat Richtje hem nog iets vaker rijd? Op zich is het wel een goede oplossing natuurlijk. Blijft hij bij jou, en wordt hij ook nog geregeld gereden.
Het blijft een moeilijk iets. Succes in ieder geval met de keuze!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:00

Ow, maar dan vind ik 18 ook nog persoonlijk jong.. En net wat Dyonnen zegt, meestal moeten ze al 20+ zijn

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:03

Misschien is verleasen een optie? Wel met goede afspraken uiteraard. Zo krijgt Carlos de aandacht die hij verdient, terwijl jij minder kosten en tijd aan hem kwijt bent, maar hij is nog wel van jouw.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:59

inderdaad,
op zoek gaan naar en weiland,
of een goedkope boer,

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:41

Of de Stichting de Paardenopvang. Die nemen het paard van je over en zoeken een passende adoptant. Dier blijft eigendom van de stichting totdat aan de dood en de locatie waar hij zijn laatste jaren mag slijten wordt gecontroleerd en de adoptant staat onder contract. zodat het paard niet in de handel kan komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:55

Saskia9 schreef:
inderdaad,
op zoek gaan naar en weiland,
of een goedkope boer,

OK dan!
Dat lijkt me de beste oplossing.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:13

Een boer met land teveel inderdaad..
Of je paard door iemand laten leasen zou ook nog kunnen. Maar mak dan wel hele goede afspraken en zet alles op papier!!

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:19

In stompwijk is een paardenrusthuis waar een paar vaste meisjes de pony's/paarden poetsen enz. Er wrod daar ook uitgemest en in de zomer staan ze de hele tijd in het land, swinters staan ze een paar uurtjes per datg in een soort bak zeg maar... Ik heb daar ook een tijdje op zaterdag mee geholpen met het verzorgen van de paarden en ja ik weet niet waar je vandaag komt maar misschien is dit iets....



Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:23

Aangezien je in Rotterdam woont zou je misschien voor nog een bijrijder kunnen gaan? volgens mij moet het niet moeilijk zijn in die stad iemand te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:09

Volgens mij loopt er nog wel ergens iemand rond die je dolgelukkig kunt maken met je paardje. Hoeft hij nog niet op deze leeftijd met pensioen, en kan iemand anders nog lekker van hem leren.
Gewoon een overeenkomst opstellen waaruit blijkt dat jij de eigenaar blijft en altijd de 'grote' beslissingen zult nemen (bv koliek/operatie, langdurige ellende/inslapen ed) en dat de 'gebruiker' alleen de dagelijkse kosten draagt maar het dier dus niet koopt.

Misschien een optie?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:44

Ineke2 schreef:
Misschien is verleasen een optie? Wel met goede afspraken uiteraard. Zo krijgt Carlos de aandacht die hij verdient, terwijl jij minder kosten en tijd aan hem kwijt bent, maar hij is nog wel van jouw.



ja dat lijkt me ook een goede optie !!!
je maakt niet elk paard blij met dag en nacht op het land en verder geen "aandacht" meer........

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:00

ehmm verleasen wil ik niet..veel te veel zorgen..bang dat er iets gebeurt, gedoe..problemen..En eigenlijk wil ik helemaal niet dat er iemand anders op carlos rijd..Hmm..ik wil hem wel lekker in de wei kunenn zetten en hem 4 keer per week ong laten beijden..maar jah hoe kom ik aan een wei..en in dw winter met hij tog echt naar binnen..hij is het niet gewend buiten te staan Lachen

Ik woon zelf in rotterdam, maar carlos staat in zwartewaal(vlakbij brielle, spijkenisse)..Richtje studeert zelf, en kan helaas niet meer dagen in de week.

Verkopen: is lastig..te oud, te klein, te fel..en ik wil het niet! Wil hem zelf houden..maar niet de dagelijkse zorg..ja ik vraag wel heel wat, maar ik kan het niet over me hart verkrijgen om hem nu nog weg te doen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:07

Die stijvigheid komt voornamelijk omdat je er niet genoeg mee werkt. En twee dagen in de week rijden is te weinig. Te weinig om soepel te blijven, te weinig om hard aan het werk te gaan (of hij staat daags daarop stijf van de spierpijn)
Ik zou kijken of ik een bijrijder kan vinden. Nu ga je de zomer in dus hij heeft mogelijkheden zat om op het land te lopen. En tegen de tijd dat het winter is, ziet het er misschien weer heel anders uit.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:39

Even in je profiel gekeken, wat is Carlos opgeknapt zeg!

Maar even on-topic. Als ik het goed begrijp rijdt Richtje hem 2x per week en blijft ze dit ook doen. Als jij dan ook nog 2x (of 3x) per week gaat en het zo indeelt dat ie om de dag beweging heeft dan ben je er toch wel uit?

En 's winters komt ie toch een paar uurtjes per dag buiten?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:44

Ik vind eigenlijk dat je jezelf zo tegenspreekt.

* Je wil niet dat hij bereden wordt door anderen. Dus verleasen, een bijrijder en een rusthuis zijn geen van allen een optie, je zegt nl. dat hij in het rusthuis nog wel bereden wordt.

* Je wilt hem niet verkopen

* Je wilt hem niet houden, want je vindt het niet te doen (te ver en anders te duur).

Wat wil je? Misschien dat ik nu vals ga overkomen, maar ik vind het erg egoïstisch van je...! Het lijkt er in mijn ogen op dat je nu gewoon van hem 'af wilt'...

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:12

In Rockanje zit geloof ik ook een soort van paardenrusthuis en ik dacht dat het aan de Walinckweg was, maar hoe het er daar aan toe gaat weet ik niet hoor ik heb het ook maar van horen zeggen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:54

ja het is een lastige keuze
maar je zou inderdaad een andere stal in rotterdam kunnen zoeken
een vriendin van mij staat ook op een stal in rotterdam en zij betaald
90 euro per maand voor de stal en daar komt dan je hooi stro en voer bij
daar hebben ze helaas geen wei maar wel een bak
misschien is zoiets ook een optie voor jou en carlos