Wat kan je vragen als de stalling gratis is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wat kan je vragen als de stalling gratis is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 15:58

Even een vraagje;

ik overweeg er nog een pensionklant bij te nemen, maar dan gratis.
Dit omdat ik nu in mijn eentje de hele stal run (in de winter 4 boxen en in de zomer vaak meer dan 10 paarden. Zodra we nieuwe stallen hebben krijgen we zelfs nog meer boxen) en ik trek dat dus niet.
Ik kom wel goed uit met mijn tijd hoor, alleen als ik ziek ben is er dus geen vervanging. Als ik een weekend weg wil, kan dat niet.
En deze zomer ga ik 5 weken op vakantie, en heb ik dus niemand die het overneemt.

Nou heb ik dit altijd opgelost door mijn vader in te roepen als hulpkracht Haha! Maar die ziet dat niet meer zo zitten, en ik vind dat eigenlijk ook niet de ideale oplossing. Hij vind paarden leuk, en weet er ook nog wel het nodige van, maar heeft het zelf ook gewoon druk.
Deze zomer zou hij het dus overnemen van me, want als alles op de wei staat is er niks aan het handje. Maar onze pensionklant gaf nu aan haar stal aan te willen houden deze zomer. Dat betekend dat er misschien toch gemest moet worden. Kortom, ik heb hulp nodig.

Nou wil ik dus iemand hier gratis laten staan. Ik ben er nog niet uit of dat gratis betekend incl. hooi, bodembedekking en voer of dat hij of zij dat wel apart moet betalen.
Daar tegenover moet die persoon dus meehelpen. Maar wat kan je dan vragen van zo'n iemand?

Ik vind het overdreven en onnodig als die persoon altijd alle boxen moet uitmesten. Dat kan ik vaak zelf ook wel. Maar "soms boxen uitmesten" is uiteraard een nogal vage afspraak. En als dat erop neerkomt dat hij of zij dan 4x in het jaar voor mij moet inspringen, dan staat ie wel érg goedkoop.

Uiteraard moet er ook geveegd worden, en paarden moeten van buiten naar binnen e.d Dus ook dit kan verdeeld worden.

Misschien is het iets om vaste dagen af te spreken? Ene dag doe ik het, andere dag doet de ander alles.
Of misschien is het handiger de taken sowieso te verdelen met als voorwaarde dat als ik er een keertje niet ben hij of zij alles overneemt?

Heeft iemand ervaring met het hebben van een gratis pensionklant?
En wat spreken jullie dan af? Zet je dit op papier?

En misschien is er wel iemand die nu al geïnteresseerd is, dan sta ik open voor een gesprek. Want buiten alles moet dit wel iemand zijn die erbij past en die goed aanvoelt wat er moet gebeuren.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden?


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 16:54

Mijn vaste pensionklant betaald €175,- per uur.
Maar 4 uurtjes in de week red ik het niet mee vrees ik.
Verdienen mensen dat echt? Dat is meer dan ik nu verdien dan! Ga ik meteen solliciteren! Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 17:43

alja schreef:
ik zou het nooit doen zoals jij het wilt doen..
want hoe verklaar je het tegen die andere pensionklant dat de ander gratis staat en als je ruzie met die ``gratis`` klant krijgt??
ik zou gewoon zoeken naar iemand die je wil helpen en daar dan gewoon voor betalen (50 plusser of zoiets)


Als ik ruzie krijg moet ik dus een ander iemand vinden Haha!

En mijn andere pensionklant vind dit zeker weten niet erg. Zij betaald omdat ze nauwelijks tijd heeft. Voor haar is dit dus een goede oplossing.
Ze is er denk ik een keer in de 2 weken ofzo.

Ik wil dus niet betalen voor hulp. Want ik heb al een zeer chronisch geld-tekort. Dus ik betaal alleen in natura, je paard staat hier gratis.

Met 1 uur per dag kom je hier ruimschoots uit. Mijn stallen hoeven van mij ook niet iedere dag uitgemest te worden, doe het bij voorkeur zelfs zelf. Alleen bijvoorbeeld iemand die 's ochtends de paarden voert en buitenzet. En dan in het weekend mest ofzo. En uiteraard haar eigen paard uitmest e.d

Bedankt voor alle reacties, want ik had er nog niet zo over nagedacht om het uit te rekenen in uren tegenover gewoon stalgeld.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 18:53

Oh maar dat haal je denk ik niet hoor.
Tja een uur.. het is afhankelijk hoe snel je werkt.
Ik doe 4 stallen mesten, water geven, binnen zetten, eten geven en vegen in een uur. Als diegene heel langzaam werkt vind ik dat prima, maar wel bepaalde klussen afhebben dan.

Ik wil iig niet zelf nog steeds omkomen in het werk en dan een gratis huurder erbij hebben, dan kan ik er beter nog een volpension klant bijnemen die volprijs betaald denk ik.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 19:02

Ik denk dat ik die persoon bepaalde dagen de stallen helemaal laat doen, en voorderest laat invallen als ik er niet ben. Wel iedere dag haar eigen stal.

Dus stel de afspraak is:

In het weekend alle stallen doen, paarden binnenzetten en voeren. Op woensdag ook. De rest van de week alleen voor eigen paard zorgen maar wel beetje aanvegen e.d
Uiteraard kan niemand garanderen ieder weekend te kunnen, dus er kan wel gewisseld worden in overleg.

In de zomer staat alles op de wei en dan kan ik dus afspreken dat zij overdag of in de ochtend alle paarden water geeft. Verder zijn er dan geen klussen.

Is dat iets?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 21:40

joelledsr schreef:
Dan zou jij op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag de stal en het voeren van het paard van die persoon op je moeten nemen. Anders kom je inderdaad zoals al eerder gezegd op een punt van dubbel korten.


Dat is toch harstikke onredelijk? Dan hoeft die persoon maar 3x in de week te komen en betaald verder niks??? Nou daar doe ik het niet voor hoor!

Ik heb al een volpension klant, dat kan ik niet opeens veranderen.


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 21:46

batje"]
[quote="Esme_27 schreef:
Alleen bijvoorbeeld iemand die 's ochtends de paarden voert en buitenzet. En dan in het weekend mest ofzo. En uiteraard haar eigen paard uitmest e.d


Let er wel een beetje op dat je diegene niet dubbel kort. Als bijvoorbeeld bij die 175 uitmesten inbegrepen is, is het niet erg netjes diegene 1 uur per dag laten werken én daarbuiten nog zelf te laten uitmesten.
Die fout wordt wel vaker door stalhouders gemaakt Knipoog
[/quote]

Leg dit is beter uit? Ik snap het namelijk niet.
In dat uur kan die persoon ook makkelijk zijn eigen stal uitmesten hoor. Ik heb een piepklein stalletje, zoveel is er niet te doen. Het gaat er meer om dat ik een mogelijkheid heb om niet te komen zo nu en dan.
Maar als die persoon alleen zo nu en dan hoeft in te vallen vind ik dat te weinig, je staat GRATIS op een stal! En dit is een stal waar je paard iedere dag naar buiten kan, ook in de winter.
Ik zal gek wezen als ik een stal sta uit te mesten voor iemand die niks betaald. Dan geef ik mezelf alleen maar meer werk.

Ik wil dat die persoon mij helpt en verder zijn eigen paard regelt. In ruil daarvoor sta je gratis. Lijkt me niet erg raar?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 22:25

Ja tuurlijk mag die persoon in "haar werktijd" haar stal doen.

Maar ik ga echt niet bijhouden hoe lang iemand werkt ofzo.
Ik wil gewoon graag iemand die meehelpt op stal en daarvoor in plaats gratis staat. Geen hele loonadministratie!

Mag ik ook mijn uurloon berekenen dan? Haha! Want ik verdien echt geen €6,- per uur voor het werk wat ik er in steek.

Ik vind het echt heeeeel erg vreemd dat mensen denken dat als ze 3x in de week een keertje 3 stallen extra uitmesten ze dan voorderest gratis staan incl. voer, hooi en bodembedekking. En dan word je paard ook nog eens buitengezet. Vind het zelfs te gek voor woorden.
Ik weiger er op mijn doordeweekse dagen EXTRA werk aan te hebben. Dat doe ik echt niet!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 22:27

Ik vraag ook geen werkuren ofzo, ik vraag iemand die een handje meehelpt... ik neem niemand in dienst ofzo...

Een vriend van mij heeft 2 meiden op zijn stal staan die gratis staan en in ruil daarvoor runnen ze die hele stal! Hij komt zelf nooit! Dus hier valt mijn mond echt van open, ik ga meteen een stal zoeken waar ik maar 3x in de week hoef te komen en verder niks betaal. Dan ben ik VEEL goedkoper uit dan nu!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 22:46

Heb nog even zitten rekenen. Als iemand echt €6 per uur krijgt, dan kan je dus rekenen op 7 uur per week. Ik vraag alleen om extra hulp 3x in de week. Dat zijn 3 uurtjes. De rest van de week moet je alleen voor je eigen paard zorgen. Dat houd in uitmesten. Daar ben je echt geen uur mee bezig, dat kan je zolang maken als je wilt. Dus ik vind 3x in de week mijn paarden doen en de rest vd week alleen je eigen paard echt niet onreeël hoor.

Ik heb maar 4 stallen in totaal he?

En in de zomer dan? Dan hoeft die persoon niet uit te mesten, alleen soms water bijvullen. Ben ik dan dus gerechtigd geld te vragen? Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:04

Thanx Pmarena Haha! Zo had ik het ook in mijn hoofd.

Ja ik kook dan echt over van ideeën, blijft maar rondgaan in mijn hoofd. Heel irritant, maar zo ben ik Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:28

Een dagtaak?!?! Dat doe ik nu ook in een uur per dag!!!

Maar doet er niet toe, want in de zomer (dus als ik 5 weken weg ben) staat alles op de wei. Dus er valt niks te mesten of buiten of binnen te zetten Haha!

1 dag in de week 3 stallen uitmesten en de rest vd week volpension voor niks?? Sorry maar daar kan ik echt niet bij hoor...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:49

Weet je Narretje wat die persoon verdient per uur bij mij volgens jouw berekening? €43,75 Haha! Namelijk 1 uur in de week.
Want dat is wat je bij mij nodig hebt om alle stallen (alle 4!) uit te mesten en de paarden te voeren en binnen te zetten.
Ik zeg nu meteen mijn baan op en kom bij jou werken!

Ik ga het gewoon zo doen als pmarena zegt. Spreek 3 dagen in de week af dat de gratis klant de paardjes doet voor mij. Dat betekend dat je naast het zorgen voor je eigen paard, 3 stalletjes extra mest en 3 paarden meer binnenzet en wat voer naar binnen dondert. Kost je ongeveer een half uur extra.

De rest vd week zorg je zelf voor je paard. Alleen voeren wil ik wel doen want dat is makkelijker als alles tegelijk voer krijgt uiteraard, binnenzetten vind ik ook geen probleem. Maar ik wil die extra stal niet mesten.

Ik zoek gewoon iemand die ook een beetje relaxed is. Je paardje staat gratis en in ruil daarvoor ben je in een week anderhalf uur extra kwijt. Dat is toch een superdeal of ben ik nou gek?
En in de zomer, dus van mei t/m sep, staan alle paarden buiten. Dus hoef je alleen maar water bij te vullen.
Het komt sporadisch voor dat er 's zomers wel een paardje op stal staat. Maar dan is het dus maar 1 stalletje waar je eventjes de stront uitschept.

Ik weet nu iig wel wat voor type mensen ik níet moet zoeken. Die dus alles in uren en geld gaan uitrekenen... ga dan maar op een manege staan alsjeblieft.. want daar word ik helemaal gek van!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:49

pmarena schreef:
Ik ben een pensionklant , en ik lach me ook rot om dit voorstel hoor Haha!

Of eigenlijk heb ik zoiets van Bloos! Hoe kan iemand DAT eerlijk vinden ?!

Reistijd.....djeez Clown


Gelukkig Haha! Twijfelde al aan mijn eigen helderheid Verward

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 12:41

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik weet Lageveld dat het moeilijk zal zijn iemand te vinden die binnen mijn ideeën en de stal past. Uiteraard kan het misgaan. Maar in een ver verleden, voordat ik hier woonde en mijn vader al wel, stond hier ook iemand gratis. Later kwamen mijn paarden erbij en hij stond toen nog steeds gratis maar hij betaalde al het hooi en zaagsel en zette iedere dag mijn paarden buiten. Helaas is hij weg gegaan, maar ik zoek dus eigenlijk iemand met een beetje dezelfde instelling. Een gezellig "wij" gevoel, het moet een beetje je "eigen stalletje" worden. Iemand die geen probleem ermee heeft soms even aan te pakken, gewoon als je ziet dat iets gedaan moet worden eventjes doen. Samen kom je een heel eind.
Maar uiteraard moeten er dan wel vaste afspraken zijn, die wat mij betreft geheel bespreekbaar zijn en van afgeweken kan worden, maar zo heb je altijd een basis om op terug te vallen. Ik als ik vind dat die persoon te weinig doet, maar die persoon ook als die vind dat ík te weinig doe Haha!

Ik wil beslist niet iemand betalen voor de stallen. Ten eerste lijkt het me nog moeilijker om iemand te vinden die wel betaald je stallen wilt doen maar niet een paard wilt stallen. Want ik vind over het algemeen paardeneigenaren het meest betrouwbaar als het komt op intensieve paardenverzorging. Erg stom, maar is wel zo. Een gepensioneerde... tja ten eerste kan ik me niet voorstellen dat ik er eentje vind. En ten tweede heb ik nogal sterke en brutale paarden (tinkers) ik heb het nu meerdere mensen horen zeggen...maar waar vind je die gepensioneerden?

En als je iemand betaald zit je dus een hele loonadministratie bij te houden, waarbij die persoon op een gegeven moment ook nog eens rechten krijgt wat betreft arbeidsovereenkomst geloof ik. Ook al is het zwart. En wat doe je dan bij een ongeluk? Als je mensen betaald komt er veel meer bij kijken..

Ik denk ook dat wat ik vraag een superkans is voor iemand met weinig geld maar genoeg tijd. Ik ga binnenkort een advertentie plaatsen en kijk wel wat er op af komt Haha!

Bedankt voor alle reacties iig!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:44

Zo kan je het idd ook doen maar dat wil ik niet.
Ik word ontzettend kriegel van die borden waarop staat wat mensen moeten doen enzo.

En daarbij kan ik niet opeens mijn huurcontract met de bestaande huurder omgooien.

En ik hou er niet van als iedereen zelf mest Haha! Liever 1 of 2 personen en verder niemand

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 21:11

Ja zie je wel, ik vond het ook al zo goedkoop Haha!

Maar vind het geen probleem als die persoon het wat makkelijk heeft. Dit is gewoon wat er zeg maar minimaal gedaan moet worden, en ik hoop een type te vinden wat zo nu en dan eens iets extra's doet (onder het motto ben er toch) het hoeft van mij niet allemaal erg strikt.

Zoek er echt iemand bij die het gevoel deelt dat het zijn of haar stalletje ook is, en het dus ook gewoon leuk vind om daarin mee te helpen.

Zo moet er soms een paar kuub zand de bak in, maar dat moet met een kruiwagen gedaan worden Haha! Das 1 keer in het jaar ofzo, maar als die persoon dan even mee helpt... is het zo gepiept!

Ik hecht gewoon grote waarde aan een echt helpende hand, en wil daar best wat voor geven. Het gaat me naast de helpende hand ook gewoon om iemand die mee denkt.

Is moeilijk om te vinden, maar dat zal uiteindelijk wel lukken Haha!

Bedankt voor alle reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers