Wat vinden jullie hiervan????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:09

Ik vind dat jij gewoon Lucky moet blijven verzorgen. De boer kan het blijkbaar ook een worst wezen, en op dagen dat die muts Wendy niet komt, kan jij Lucky verzorgen. Ze heeft niet het recht op Lucky op te eisen aangezien het niet haar paard is.
Uit je verhaal op te maken is die boer niet de slimste van het hele stel. Dus let wel op, dat wanneer je weer onheil schopt (volgens die Wendy dan, want ik vind het heel goed dat je voor Lucky opkomt en hem verzorgt) je het risico loopt dat je misschien ook wel toegang tot Fred wordt verboden. Dit is natuurlijk speculatie aangezien ik niet werkelijk weet wat zich op die boerderij afspeelt, maar toch..houd het in je achterhoofd.

Ik vind dus dat je Lucky gewoon moet blijven verzorgen, zolang je dat wilt natuurlijk, jij draagt tenslotte niet de verantwoording over het paard. En je moet gewoon schijt hebben aan dat gekke mokkel (Wendy dus, toch?).

Wat je zegt dat je je vader en niet bij wilt betrekken vind ik volkomen juist, het is immers niet de bedoeling dat je je verlaagt toch Wendy's niveau. Dus: schijt aan iedereen, Lucky gewoon dermate verzorgen totdat jij vindt dat ze goed verzorgd wordt, en maling hebben aan wat de boer én Wendy zegt.

Sorry als dit bericht een beetje over de beleefdheidgrens gaat, maar hier kan ik dus behoorlijk pissig over worden.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:26

whahahahahahaha muts wendy, gek mokkel!!! whahahaha de perfecteomschrijving van wat ooit mijn beste vriendin was!!!ze heeft idd niet het recht ons te ontzeggen lucky nog aan te raken op haar dagen... (overtuigt wel van verwendheid he?) Lucky is van mij! Niet aanraken!
whahahahahaha sorry, heb nogal lol om dat gekke kind.... Ze heeft btw ook totaaal geen vriendinnen. Ik ben degene di ehet het langst heeft volgehouden... Maar ja egoiistche arrogante, verwende mutsen heb ik nou eenmaal een hekel aan. En die opmerking over dat lucky haar geen reet kan schelen ging me echt even te ver....
Ze heeft vaak zat verteld dat luycky oh zo geweldig is en dat het haar grote liefde is... Maar alleen wanneer het weekend is.. Hij mag best dood gaan.. alleen niet in het weekend... want dan moet mervouw muts rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:28

We kunnen hier op Bokt allemaal wel een hoop van vinden maar het feit blijft natuurlijk wel dat Lucky niet van jou is. Kort gezegt heb je dus geen ene malle moer in te brengen als het over zijn verzorging gaat.
Wanneer je tegen de wens van de boer in gaat is de kans groot dat jij uiteindelijk aan het kortste eind trekt. En of je dan wel of geen gelijk hebt doet dan niet meer ter zake.
Het is jammer en vervelend maar zo lang hier nog geen sprake is van dierenmishandeling heb je je mond te houden dus eh ....... Lips are sealed Als het echt te bar wordt kun je eens een gesprek aan gaan met de boer zelf. En heel veel sterkte er mee!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:25

Jippie je heb helemaal gelijk wat betreft dat wij nix in te brengen hebben wat zijn verzorging betreft. Maar het feit was niet dat de boer problemen bracht, maar eigelijk meer die super grote vriendin van ons. Ons probleem was meer dat zij het ponytje opeist, maar er vervolgen snix mee doet en het er ook nix kan schelen wat er verder mee gebeurt.
Nu hebben wij hem dus mee genomen en heft ZIJ ons verboden in de buurt van HAAR verzorgpaard te komen. Maar laten we wel stellen: ook een verzorgpaard hoor je naar behoren te verzorgen. Zij is de gene die verantwoordelijk is voor die pony in het weekend. Dan moet zij die verantwoordelijkheid ook nemen en niet egoistisch gaan denken: die pony is er wanneer ik zin heb en doet wat ik wil. Ook al kan die pony dat op dat moment niet aan.... Daar denkt zij geen ogenblik aan en dat is het gene waar wij zo tegen zijn... Die boer komt eigelijk in het hele verhaaltje niet echt voor... Dit is meer een probleem tussen haar en ons...
Maar wat de boer betreft heb je wel gelijk.. Wij hebben idd niets in te brengen, maar moeten wel uit mogen komen voor onze mening, al wordt die dus niet altijd op prijs gesteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:37

Jullie hebben helemaal 100% gelijk dat je goed voor je beesten moet zorgen en dat je je verantwoordelijkehid moet kennen en die ook moet nakomen in het belang van het dier. Maar het lastige is dat jullie zelf aan het kortste eind trekken wanneer jullie opstandig worden dat hebben jullie nu zelf kunnen ervaren.
De enige oplossing is om eens een gesprek aan te gaan met de boer waarin je aankaart dat de andere verzorgster haar verplichtingen niet nakomt en dat dit ten koste van de pony gaat. Daarin kun je ook aangeven waarom jullie je niet altijd aan de afspraken houden

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 04:41

Ik heb alle berichten in dit topic even uitgeprint, en kan het even naar de eigenaar van de twee paarden sturen... misschien is dat wat ? Weet hij tenminste wat er speelt toch ?
Heb alleen het adres nog niet, dus zet dat even hierbij of in een pb, zodat ik het niet zelf uit hoef te zoeken Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:10

ik zou met de boer gaan praten en uitleggen hoe en wat...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 20:51

Daat heeft steef idd gelijk in... De boer mag ons niet zo omdat wij nogal eens tegen hem in gaan... En vaak laat hij idd duidelijk merken dat hij ons niet mag.... Praten wordt dan dus ook een beetje moeilijk...
ik heb hem trouwens wel gezegd dat wij door de weeks opdraaien voor de lastan van lucky en zijn enige antwoord was dat hij ze smorgen shooi gaf en dat lucky er vaker uit kwam dan ik (????) dat laatste slaat dus weer helemaal nergens op.. (maar hij heeftw el vaker van die acties. hij vraagt ook geregeld of wij ook onze hoeven moeten teren (???))
rare man dus....
Maar ghoed het komt er dus op mneer dat praten met die man heel moeilijk is....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:21

wat een lastige situatie zeg!
is die boer veel thuis? want als ie nou niet veel thuis is ,kan je op die dagen ff lucky doen. en gewoon hem ook voeren hoor anders vind ik het wel zielig. want anders is dat dus wel mishandeling,en ook drinken geven en niet dat jullie die mishandelen maar hij wordt gwoon niet goed verzorgt door de verzorgsters en de boer.
lastig hoor... misschien kan je eens bewijs zoeken in een boek dat een paard dat eten en drinken nodig heeft....

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:34

Dat is zo erg he! Iemand die niet eens weet dat een paard ook beweging en voer nodig heeft!
Ik zou even dit topic naar hem sturen iig, maar als hij gewoon niet wil dan is het pech, zo zijn sommige mensen... Je kan er dan gewoon niets aan doen. En wat betreft dat meisje, met verwende kinderen valt ook niet echt te praten, of wel?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:34

Het klinkt heel hard, maar laat die pony eens een tijdje staan. Kijk niet naar hem om ofzo. Wedden dat ze dan wel even gaan veranderen!!

Het is wel goed van jullie enzo maar dit is voor hun eigenlijk alleen maar makkelijker, hun hoeven dat dus gewoon echt niet te doen. Ze worden er wel kwaad om, maar dat is zogenaamd zelfmedelijden, want het is hun pony en dat is natuurlijk niet leuk als iemand anders ermee gaat rijden. Maar dat iemand anders ze voert enzo, ach, da's alleen maar handig! Lips are sealed Frusty Huilen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:42

Blijf haar asjeblieft verzorgen!!! Ik vind dit zo zielig!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:43

ja nathalie dat was dus ook ons plan. We hebben een verbod van w op die pony dus d8en we: dan spelen wij het ook kinder8ig.. We laten hem staan. Geen voer, geen water, geen stro, geen hooi, zlefs niet even ze stal uit. Maar dat kunnen we niet doen. Kijk mijn eigen vz paardje gaat het op dit moment niet echt goed mee.. Te weinig eten... Ik kan het die pony niet aan doen om hem niet te voeren. Ik wil niet dat het er met hem ook zo aan toe gaat als met fred (me vz paard)...
maar zijn stal doen we niet meer... water verschonen we niet meer, alleen bijvullen.... vandaag hebben we demonstratief alleen fred op het land gezet... W was vrij pissig en heeft ons de hele dag genegeerd...
nou moet ze maar niet zo egoistisch doen... Ze heeft zelf toegegeven dat het haar geen reet kan schelen wat er door de weeks met die pony gebeurt....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:48

Tja ik weet het het is moeilijk, en het klinkt hard maar ik denk wel dat het het beste is, hoor.
Ik zou het zelf ook nietkunnen denk ik, maar wel proberen.
Het is zielig, daar hebben jullie volkomen gelijk in.
Maar nu heeft die 'W' het alleen maar naar der zin. Ze stookt eidereen tegen jullie op en haar pony krijgt nog eten en beweging ook! Handig toch?
Maarja.. het is idd wel heel moeilijk.
Gewoon, oogkleppen op, oren dicht en vooruit lopen, langs die stal af.
Verdrietig

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 21:55

Ze stookt eidereen tegen jullie op en haar pony krijgt nog eten en beweging ook! Handig toch?
[/quote]

jemig, ja daar heb je idd wel gelijk in.. tog maar proberen lucky te negeren denk ik... jeetje dat wordt moeilijk.. het is egt een schat van een pony!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:04

eens rustig met die boer gaan praten en dan niet boos en emotioneel (kweet het erg moeilijk maar wel de oplossing!) worden!
vertel rustig dat je dolblij bent dat ja fred mag verzorgen en dat je hem eeeeeuwig dankbaar bent ( Kwijl slijmen mag!) en dan dat je het een beetje l*llig vind dat de andere meiden zo ondankbaar (nee ik bedoel niet Kelly hoor, maar WENDY!) zijn en zo l*llig met Lucky omgaan!
Wie weet lost dat wat op!

Vind het wel diep triest van dat meidje haar vader er bij te halen!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:54

ik heb ook in zo'n situatie gezeten, nou ja beetje anders.
ik stond op een pensionstal en in onze stal stond nog een paardje waar dat meisje dus ook nooit bij kwam.
het was dan wel haar eigen paard maar omdat ik het zo zielig vond heb ik hem toen verzorgd en zelfs ook gereden.
dat meisje vond het allemaal wel best.
en toen vroeg ze of ik hem niet wou kopen, ik wou dat wel maar ze vroeg een hoog bedrag... maar goed uiteindelijk wou ze hem niet meer kwijt en als hij weg zou gaan dan zou ik hem voor 2000,- kunnen kopen...
toen kwam er een bijrijder voor dat paard en kon ik dus in de strond zakken, en uiteindelijk heeft zij hem gekocht.
het paard word nu gelukkig op en top verzorgd... alleen vind k het nog steeds jammer dat hij niet van mij is geworden maar goed hij is weer gelukkig en dan ben ik dat ook.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 12:14

Kan je geen logboek gaan bijhouden? Daarin schrijf je precies op wat je voor Lucky doet: buitenzetten, uitmesten, voeren etc. Je houdt daarin ook bij wanneer de pony gereden wordt door de andere meisjes en wanneer zij uitmesten etc.
Na een paar weken kan je daarmee eens naar de boer gaan en hem laten zien dat jullie de lasten hebben voor een pony waar iemand anders alleen de lusten van heeft. Als je daar ook nog een briefje bijdoet waarin je uitlegt wat het probleem is kan hij jullie ook niet in de rede vallen.
Helaas lijkt deze man niet echt voor rede vatbaar, je loopt dus het risico dat het verspilde moeite is, maar het valt te proberen.

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:06

Ik ben bang dat de boer op een gegeven moment flauw van het hele gedoe wordt en gaat zeggen dat jullie maar een ander verzorg paard moeten zoeken.
Een hele boel mensen kunnen niet tegen kritiek en op het moment dat hij het zo gaat ervaren ziet het er voor jullie niet zo goed uit , denk ik.
Ik ben het helemaal met jullie eens dat het nergens op lijkt zoals die boer met zijn paarden omgaat.
Hij neemt het woord verzorgpaard wel erg letterlijk als jullie zelf het voer voor je verzorgpaard moeten kopen om hem gezond te houden.
Ik weet niet wat voor pony het is, maar er zijn veel mensen die een pony geen krachtvoer bij geven omdat ze normaal gesproken maar heel weinig nodig hebben.
Mijn haflinger groeit van de lucht.
Ik krijg vaak te horen dat ze aan de dikke kant is terwijl ze maar 1 kilo biks per dag krijgt en dan alleen maar omdat de anderen dat ook krijgen.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 17:10

Percy schreef:
Kan je geen logboek gaan bijhouden? Daarin schrijf je precies op wat je voor Lucky doet: buitenzetten, uitmesten, voeren etc. Je houdt daarin ook bij wanneer de pony gereden wordt door de andere meisjes en wanneer zij uitmesten etc.
Na een paar weken kan je daarmee eens naar de boer gaan en hem laten zien dat jullie de lasten hebben voor een pony waar iemand anders alleen de lusten van heeft. Als je daar ook nog een briefje bijdoet waarin je uitlegt wat het probleem is kan hij jullie ook niet in de rede vallen.
Helaas lijkt deze man niet echt voor rede vatbaar, je loopt dus het risico dat het verspilde moeite is, maar het valt te proberen.


goed idee van Percy!
Ik neem toch aan dat die man op zijn manier het beste met het paardje voor heeft, dus als jullie dat een maandje of 2 volhouden zal hij wel inzien dat de situatie voor Lucky zo niet ideaal is.
succes ermee

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:35

Misschien is een logboek niet nodig, duw gewoon een brief bij hem in de brievenbus, waarin je duidelijk uitlegd hoe de siuatie in elkaar zit, en begin je brief met zoiets als... 2 vechten 2 schuld, maar vraag of hij ook even naar jullie kant van het verhaal wil luisteren......
Een brief schrijven is vaak makkelijker, hij kan jullie niet in de rede vallen, en jullie kunnen precies vertellen wat het probleem is.

Is het echt zo, dat als die meisjes niet komen, Lucky geen voer krijgt ?