Hoe hangen afleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Hoe hangen afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:35

Als ik mijn pony zijn hoeven uitdoe gaat die bij zijn achterbenen heel erg hangen. Zo erg zelf dat ik ze bijna niet meer omhoog krijg. Als ik voet vraag tilt die hem wel op maar als ik dan eenmaal bezig ben met schroeven indraaien en schoonmaken enz. gaat die heel erg hangen. Wat kan ik hier tegen doen?
Groetjes Danielle

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:37

Als mijn pony dat doet, krijgt ze meestal een klap tegen haar onderbuik, het is namelijk best gevaarlijk wat ie doet. Je moet gewoon duidelijk laten merken dat het niet mag, als ie dat eenmaal weet, is vaak een duidelijk NEE of UH al wel genoeg. Hoe jij je pony kan straffen weet jij het beste zelf, ik ken hem niet en weet ook nie thoe hij reageert als je hem een tik verkoopt.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:39

Maar ik denk dat ie het niet begrijpt als ik hem ''zomaar'' een tik geef. Als ik hem een tik geeft kijkt die meestal heel geschrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:39

Als hij lekker zwaar hangt, plotseling loslaten.
zoadat hij schrikt dat hij jou steun kwijt is.
Als je dit een paar keer doet, vertrouwd hij jou als steunpilaar niet meer, wat vaak goed werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:42

Ligt eraan waarom hij het doet. Sommige oude paarden kunnen hun benen bijna niet meer zo optillen. Maar als hij het doet uit klierigheid, dan is de manier van RK een heel goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:45

Ja dat is waar Sonja, ff niet aan gedacht Bloos!
Dan is mijn truukje natuurlijk niet eerlijk.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 18:46

Sonja schreef:
Ligt eraan waarom hij het doet. Sommige oude paarden kunnen hun benen bijna niet meer zo optillen. Maar als hij het doet uit klierigheid, dan is de manier van RK een heel goede.

Nou zo oud is die nou ook weer niet Tong uitsteken 10 jaar
En hij kan nog goed zijn eigenbenen optillen kan ook nog goed springen enz. Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:49

Als hij niet verkrampt, dan staat hij je lekker voor de gek te houden. Maar wij hadden bv een heel oude merrie op stal, en die moesten we echt met 3 man ondersteunen als de hoefsmid kwam om haar te bekappen. Anders hield ze het niet meer vol om een beentje omhoog te houden, en/of viel ze om....