handgeld vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

handgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 11:36

Morgen komt er waarschijnlijk iemand voor mijn westernzadel kijken. Ze wil dit (begrijpelijk) op haar paardje passen. Nu heb ik een slechte ervaring met een zadel uitlenen om te passen. Ik vraag voor het zadel €275,-- kan ik misschien beter handgeld vragen? Dat ze terug krijgt als het zadel niet past? Zo ja, hoeveel.
Of hebben jullie misschien een ander idee?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:39

Ik zou het zadel niet meegeven!! Ikzelf heb daar slechte ervaringen mee (maar dan met een vogelkooi). Ik zou zelf meegaan (als het niet al te ver is) en je dan ook weer terug laten brengen ofzo. Of ik zou de hele prijs van het zadel vragen en als het zadel niet past dat weer terug geven. Anders heb je niets in handen en is je zadel straks weg. Het klinkt misschien erg wantrouwend, maar sommige mensen zijn nou eenmaal anders als dat je zou verwachten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:40

ze moet gewoon het geld betalen hoeveel het kost en als ze het terug brengt dan geef je het terug.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 07-01-02 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:42

zoals ik het altijd doe via internet en verre afstanden: ik laat mensen het zadel gewoon betalen, het volle bedrag. Mocht het niet passen, dan komen ze het terugbrengen en krijgen ze het geld terug. maar laat het zadel niet gaan ZONDER dat ze het volle bedrag betaald hebben, want dan kun je naar je geld fluiten en krijg je het geld in het gunstigste geval pas na maanden en moet je er dus lang op wachten. Want zo zijn de mensen. Overigens zullen ze wel snappen dat ze allles moeten betalen hoor, omdat jij anders teveel risico neemt.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:44

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 11:47

Haha ja sorry heb hem al aangepast dacht even heel dom. Schijnheilig
Ja ben blonT Knipoog Schijnheilig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 16:11

Hoi,
Ik zou ze ook gewoon het volledige bedrag laten betalen. Evt. kun je dan zwart op wit zetten dat ze het mogen terugbrengen en hun geld terug krijgen. Dan hebben die mensen ook zekerheid van jouw kant.
Maar ik zou het zadel nooit meegeven zonder het volledige bedrag te hebben betaald. Als ze je laten zitten kun je fluiten naar je geld.
Groetjes,
Linda

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:20

Gewoon het hele bedrag laten betalen en mocht het niet passen mogen ze het binnen 2 dagen teug brengen. Bij langer neem ik hem helaas niet mee terug puur omdat hij dan teveel gebruikt kan worden dus ook beschadigingen kan opleveren.

Als het zalde past ben je verder klaar en hoef je niets meer te regelen Lovers .

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:20

Gewoon het hele bedraf laten betalen en als het niet past terug geven. Zoals eigenlijk iedereen hierboven zegt.. Lijkt me het veiligste, je weet nooit... Helaas...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:25

Ik sluit me volledig bij de vorige reacties aan !
Voor de zekerheid zou ik ook wat foto's nemen van het zadel met je digicam, mochten er beschadigingen zijn dan sta je altijd wat sterker !

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 21:42

ik zou echt niet het zadle gewoon meelaten nemen, je weet hoe raar sommige mensen kunnen zijn. straks houden ze het gewoon!
ik zou gewoon doen wat je al zei dat ze het terug kunnen brengen als het niet past.

groetjes laura

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 01:00

hai,

ik ga met bovenstaande mensen mee hoor.
zelf heb ik ook zo een aantal zadels gekocht.

groetjes afke