Paard draagt staart scheef, is dat erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Paard draagt staart scheef, is dat erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 22:44

Dat merk ik dus niet alleen met rijden, maar ook als ze in de wei staat, ze heeft haar staart vaak een beetje scheef naar links. Nou zag ik ook wel een ander paard zo staan, maar ik vroeg me af, is dat niet een teken van een scheve rug of wat dan ook als ze haar staart scheef draagt of kan het geen kwaad?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:00

Kwaad, kwaad is een groot woord, maar het hoort niet zo!
Wij hebben ook een Arabische merrie die haar staart scheef draagt en de fysio krijgt het niet recht. Het is dus, voor zover ik weet, een wat scheve wervelkolom, de fysio zou dit in ieder geval misschien kunnen verhelpen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:10

Heb ook begrepen dat dit wel met de rug te maken heeft.
Zou er wel iemand naar laten kijken idd

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:10

Idd, scheve wervelkolom. Een paard bij ons op stal heeft het ook. Het kan geen kwaad.

Carolientje
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:39

weetje zeker dat het geen 'henstigheid' is?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:12

Mijn merrie (Half Arabische ) Draagt haar staart ook scheef.
Ik heb een Ander merk zadel genomen die goed lag, en ze draagt hem keurig recht!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:49

Een paard die ik ken deed het ook en bij dat paard was het weg na behandeling van de manueel therapeut. Bij een ander paard bleef het en was het ook niet erg, alleen minder mooi zeg maar. Zou in ieder geval het paard goed na laten kijken, zodat je zeker weet dat er niets is.

Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 10:21

Carolientje schreef:
weetje zeker dat het geen 'henstigheid' is?


Dat is het niet, dat weet ik zeker. Pas geleden was ze hengstig en toen droeg ze haar staart idd scheef, maar dat is alweer een week of 2, 3 geleden dus ik neem aan dat het nu niet meer het geval is, en ze doet het nog steeds...

Thnx iedereen verder voor de antwoorden, ik zal het er na mijn vakantie eens met de eigenaresse over hebben!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:52

Die van draagt ook scheef. Maar nu na veel slapeloze nachten van mijn instructrice hoe het nou kon, aangezien hij al scheef droeg voor hij beleerd werd. Maar na wat proberen zijn we (mijn instructrice Knipoog ) erachter gekomen dat hij een balans"probleem" heeft. hij draagt zijn staart dus scheef om balans te bewaren. Nu ik hem met haar begeleiding goed recht rijd draagt hij zo langzamerhand zijn staart steeds rechter (ook in de wei e.d.). Soms zitten er zelfs stukjes tussen dat hij hem helemaal recht draagt Lachen